אורי פינק :האיש והתופעה

 
אורי פינק הוא הקומיקסאי המצליח ביותר שידעה ישראל מעודה והיחיד שמתפרנס בכבוד ( פחות או יותר …) ממקצועו .ומתחת ידיו כבר יצאו  אלפי ( ואולי עשרות אלפי ?) סיפורים, למעלה מ100 ספרים עשרות חוברות ב"מגזין זבנג " שאותו הוא עורך וכותב ומצייר (כמעט ) לבדו . עם שפע   דמויות שונות כמו גיבורי סדרת הקומיקס "זבנג " גיבור העל סופר שלומפר, וגם "הגולם ולילית" דמויות שאותן יצר בשיתוף פעולה עימי.בסוף שנת  2007 מלאו 20 שנה ליצירת "זבנג" סדרת הקומיקס המצליחה ביותר שידעה ישראל מעודה  ולרגל האירוע החגיגי להלן  סקירה מלאה על האיש והתופעה .

הופיע בגרסה שונה בספר "מטרזן ועד זבנג "

 יום אחד כאשר הוצאתי את הספרים של אורי פינק שנשלחו אלי מהדואר , אמרה לי אישה מבוגרת ומכובדת שראתה את שם מחבר וצייר הספרים " אורי פינק ? הוא מגעיל!!!"
נדהמתי.שאלתי את האישה אם היא מכירה את מר פינק הנכבד כל כך טוב כדי שתוכל לקבוע עליו חוות דעת כזאת ." אינני צריכה להכיר אותו " ענתה האישה בבוז ובסלידה אינסופיים " אני מכירה את הציורים שלו!".

הגברת הנ"ל איננה יחידה בדעתה זאת על פינק ויצירתו . לאורך השנים האחרונות היה אורי פינק מטרה להתקפות בילתי פוסקות ממקורות שונים ומשונים החל מהורים נזעמים דרך מפלגת המפד"ל והבד"ץ של החרדים וכלה בחוגי ההומוסקסואלים שהאשימו אותו כמעט בכל דבר תחת השמש, מיצירת סטריאוטיפים גזעניים ו/או סקסיסטיים ועד פגיעה בקדשי האומה והשחתת נפשם התמימה של בני הנוער העברי.

הייתה תקופה שבה אחת לכמה חודשים נאלץ פינק לנטוש את הסטודיו שלו ולהתארח בתוכניות הבוקר של הטלוויזיה שבהן היה  חוזר ומסביר בסבלנות ( ובהנאה שהיא לא הצליח להסתיר ) את עמדתו בעד חופש הדיבור ובנוגע לשערוריה התורנית . למרות זאת ( ואולי גם בגלל זאת ) יש אלפים רבים של קוראים רובם ככולם ילדים ובני נוער שהפכו את ספרי הקומיקס שלו ("עלילונים" על פי האקדמיה ללשון  עברית ) לבין הנמכרים ביותר בשוק ספרי הילדים ומופיעים באופן קבוע ברשימת רבי המכר. פינק תפס בשנים האחרונות את מקומו של יגאל מוסינזון בשבוע הספר כאיש שהמספר הגדול ביותר של ילדים צובעים על ידו כדי שיחתום בשבילם על ספריו. הספרים המתבססים על סדרת "זבנג " שלו שיוצאים באופן קבוע מאז 1988 מופיעים באופן קבוע לא פחות ברשימת רבי מכר, זמן שהוא כמעט נצח בתרבות הפופולארית הישראלית שאינה ידועה באריכות הימים של היצירות השונות שבה ובוודאי לא באלו שעוסקות ופונות לנוער.
תופעה זאת היא מפליאה במיוחד אם נזכור שפינק מייצג סוגה ספרותית מיוחדת מאוד , הקומיקס , שבישראל בניגוד לארה"ב ואירופה הוא תופעה אזוטרית שלא הצליחה עדיין לפרוץ אל לב השיח התרבותי מהשוליים. ניתן לספור על אצבעות יד אחת את מספר העלילונאים בישראל שהצליחו להוציא ספרי קומיקס בישראל . אלה הם דודו גבע , אנשי קבוצת אקטוס טראגיקוס  נמרוד רשף , ועוד שניים שלושה אנשים.

פינק הוא ככל הנראה העלילונאי היחיד בישראל שמתפרנס בכבוד אך ורק מתחום זה . מבחינת הציבור הרחב כאשר מדובר על קומיקס ישראלי רובו המוחלט הוא פרי יצירתו של אדם אחד ויחיד אורי פינק.

ספק אם יש דוגמה אחרת בעולם כולו לעלילונאי שהפך לרב מכר ענק במדינתו בזמן שתחומו הקומיקס נשאר שם מכל בחינה אחרת כמעט בלתי ידוע לחלוטין. חייו ויצירתו הם סיפור הצלחה ששום עלילונאי ישראלי אחר לא הצליח אף להתקרב אליו . מכל בחינה האיש הוא פנומנון .

גיבורי על נוסח אורי פינק

אורי פינק בשנות השבעים.

אורי פינק הוא אמן הקומיקס הידוע המצליח והפורה ביותר כיום.חייו ויצירתו הם סיפור הצלחה ששום קומיקסאי ישראלי אחר לא הצליח להגיע אליו.
פינק נולד בתל אביב ב-1963. כמו מרבית הקומיקסאים , פינק היה בילדותו חובב "מכור " של קומיקס שאסף בביתו מאות ואלפי חוברות קומיקס מכל הסוגים, בתחילה חוברות עבריות מסוגן של טקס "זאגור, טרזן פופאי ולאחר מכן של חוברות זרות ובראש ובראשונה של "סופר גיבורים " מסוגם של סופרמן, בטטמן וגיבורי העל של חברת מארוול . כמו מרבית אספני הקומיקס בגילאי הנוער , פינק היה מוקסם מהרעיון של הסופר גיבור.ובסופו של דבר הוא ניסה ליצור סופר גיבור משל עצמו.

סברמן יצא לאור במקביל בעברית ובאנגלית.

בניגוד לרוב חובבי הקומיקס הוא הצליח לפרסם את יצירתו כבר בגיל צעיר ביותר 15 ב1978 הוא פרסם בהוצאה מקצועית בירושלים שבעליה התפעל מהמיקצועיות של העלילונאי הצעיר , הן בעברית והן באנגלית סיפורים על עלילותיו של מה שכונה "הסופר גיבור העברי הראשון" "סאברא מאן ".

הוא היה חייל ישראלי אמיץ ואידיאליסטי (בן להורים ניצולי שואה) בשם דן בר און שבגופו הושתל מוט אטומי ושנלחם בשירות המדינה ברשעים שונים בשרות האויב. החוברת הראשונה בסדרה הייתה עלילה סטנדרטית ונאיבית ביותר שגילו הצעיר של הכותב ניכר בה היטב. היא נקטעה באמצע העלילה בדיוק כשסברה מאן עומד להלחם בגיבור מסוכן במיוחד בשם "שאדו מאן "

את המשך הספור ואת שאר עלילותיו של סברה מאן שבמהלכן נאבק ברופא הנאצי מנגלה נאלצו הקוראים לחפש בשפה האנגלית ובספר באנגלית בשם "SABRAMAN VERSUS DR.MENGALA" שבו צייר פינק מחדש ובצורה מקצועית יותר את החוברת שכבר הופיעה בעברית.
.בעברית הופיעה רק חוברת אחת נוספת על עלילותיו של סברא מאן , אך מי שציפה שהחוברת השנייה בסדרה תמשיך את הסיפור התאכזב.

 החוברת שהופיעה בפורמט שונה לחלוטין ונקראה "סברמן נגד שליחי השאול  " היציגה דמות שונה לחלוטין של סברה מאן הנאבק הפעם במקום באויביי המדינה בחבורה של מכשפים שכמסתבר עבדו בשרות הצבא הישראלי ולאחר שננטשו כמתים נשבעו להשליט את השטן על העולם מהנגב. . בסיפור נאלץ סברה מאן לנדוד ממימד למימד עד שגבר לבסוף על מכשפה יפיפיה ומומחית בחרבות בעזרה של גיבור המשכיר את שירותיו ( נסיון ראשון ועדיין לא מוצלח במיוחד של פינק לכתוב בהומור , דבר שהוא יצטיין בו בעתיד) .בסיפור זה כבר ניכר שיפור מסויים לעומת הסיפור הקודם במיוחד בכך שהפעם הזאת הספור היגיע לסיומו ולא נקטע באמצע.
פינק ניסה לכתוב סיפורנוסף על סאברמן שבהם הוא מתגלה כלוחם מוקדם למען השלום בין העמים כאשר הוא מנסה להביא לשלום בין סופר גיבורים ישראליים וערביים הנאבקים זה בזה אך הסיפור ( אולי בגלל המסר הפציפיסטי שלו?) לא נמצא כראוי לפירסום בידי המוציא לאור של פינק ונגנז ועמו נגננזה הדמות למשך שנים רבות.
דמותו של סאברה מאן הייתה פשטנית מאוד, בסך הכול לוחם אמיץ המבטא סיסמאות. פינק עצמו שלו יש דעות פוליטיות חזקות מאוד אמר שהוא מבין שבעצם תיאר שם דמות "פשיסטית " המייצגת את "היהודי החזק ".
אך הוא חזר לעתיד לדמות פרימיטיבית זאת במה שהיה באופן פרדוקסאלי יצירתו הטובה ביותר עד היום .
עוד ועוד סופר גיבורים
לאחר סברה מאן הפך פינק להיות צייר הקומיקס הפורה ביותר בעברית ובין מגוון הסיפורים שאותם פירסם המשיך במאמצים להמשיך בסיפורי הסופר גיבורים האהובים עליו כול כך, אך היחס שלו כלפיהם הפך להיות רציני פחות ופחות.ב-1982 הוא פירסם סיפור בשם "ארבעת המופלאים " שאותו כתב הרופא יוסף טרוצקי שהיה מעין שילוב של חסמבה וסדרת הקומיקס המפורסמת של הוצאת מארוול ה"פנטאסטיק פור" על עלילות חבורת ילדים וכלבם מקבלים כוחות על , סיפור ש נקרא כפרודיה אם כי אין זה ברור אם אכן זאת הייתה כוונתם של המחבר והצייר. פינק המשיך במאמצים לפרסם לפרסם סיפורי סופר גיבורים "רציניים" כמו "כוכב שביט " שהופיע ב1988 בעיתון מעריב על נער שהופך לסופר גיבור ומסתבך במלחמה בין שני גזעי חייזרים ובמאבק כנגד דוקטור מדוזה מדענית מרושעת שרוצה להשתלט על כדור הארץ.גס סיפור זה לא גרם לאף אחד להתרגש מאיכותו.
פינק המשיך במאמציו לקדם את נושא הסופר גיבורים בישראל ואף היציע לטלביזיה הערבית רעיון לסידרה שבה סופר גיבורים ישראליים וערביים ישתפו פעולה כנגד אויבים משותפים שונים , אף אחד ברוממה לא התלהב במיוחד מהרעיון …..

סופר שלומפר

לאחר כול הכשלונות האלה היגיע פינק למסקנה שאין לו מה לחפש עם סיפורי סופר גיבורים "ראליסטיים " והחליט לנסות כיוון אחר : סיפורי סופר גיבורים פארודיים שלועגים לכול הקונבנציות של הז'אנר ולרעיון הסופר גיבור בכלל והפעם זכה ליתר הצלחה.

 

את מקום סברה מאן הסוכן הישראלי האמיץ תפס "סופר שלומפר" סופר גיבור לבוש בפיג'מה שעלילותיו הן פארודיה מטורפת על כול הסיפורים מסוגו של סאברה מאן .
סדרה זאת זכתה להרבה יותר הצלחה מסאברה מאן , עלילותיו של סופר שלומפר רצים מראשית שנות ה90 בעיתוני הילדים "כולנו"   ו"קומיקס " וכיום  "מעריב לילדים ".

 

עד כה יצאו שלושה ספרים על עלילות סופר שלומפר  (שבשלישי שבהם "קוסמיקס" כלל גם סדרות מד" ב נוספות כמו "חרצולי החלל " פרודיה על "מסע בין כוכבים ").. מידי פעם פינק אף ניסה ליצור סיפורים מתוחכמים למדי בסדרה זאת כמו "משפטו של סופר שלומפר" שעוסק בפרדוקסים של מסע בזמן כאשר סופר שלומפר גורם להעברתה בזמן של עיר מודרנית לעבר הרחוק ומגלה שצאצאיה כיום פותחים במסע לכיבוש העולם עד שהוא מונע את התקיימות האירוע…אך בדרך כלל העדיף לעסוק בסידרה בספורים פשוטים ומבדחים . עוד ניסיון שלו ליצור סידרה הומוריסטית על סופר גיבורים היה "צ'קומוקס" עלילות סופר רשע מהחלל המגיע לכדור הארץ ומתמודד עם החיים שם. אך סדרה זאת אולי בגלל הנושא המתוחכם יחסית שלה לא זכתה להצלחה של סופר שלומפר.

מה שפינק חושב באמת על ז'אנר הסופר גיבורים ניתן לראות ביצירות הסאטיריות שלו כמו "הבלי המשיח " מבט סאטירי מזוויות שונות על המשיח היהודי שבו הוא מושווה בשלב מסויים לגיבור הקומיקס סופרמן , ובסדרת ספרי " ספר הג'ונגל שלו של סאטיריות פוליטיות שבהם אישים שונים מהימין הקיצוני שברור שפינק לא רוחש להם אהדה בלשון המעטה מוצגים ב בצורה סרקאסטית כסופר גיבורים מגוחכים כאמצעי להמחיש עד כמה האידיאולוגיה שלהם מטורפת ומסוכנת בעולם האמיתי.

אורי פינק בשרות המפד"ל

בשנות ה-80 וראשית שנות ה-90 פרסם פינק עוד יצירות קומיקס מרובות ומגוונות ביותר במגזינים שונים כמו עלילותיו ה של הדמות הטלוויזיונית "צ'סטר הצ'יטה " עבור "כולנו" "הרפתקאות מלפפון " ו"הזוועטוטים " עבור "מעריב לילדים "ספידי ביבוביץ" עבור המגזין "קוואטרו" "ימדגדג" עבור המגזין "ים ע ובהם המגזין "אותיות " שנועד לילדי הציונות הדתית . שם פירסם פינק סיפורים על הסוכן "שרגא קלאץ" החמוש במכשירים מדהימים שונים במלחמתו באויביה של ישראל שבמהלכם הוא נאבק באיש השלג הטיבטי ,על "סופר רוני " (1991) ילד בעל כוחות על שמגיע מתל אביב האוטופית של שנת 2500 לספירה לתל אביב של ימינו כדי להציל ילד שמסתבר שהוא אבי אבות אבותיו וזאת לאחר שקרא בספר היסטוריה שאבי אבות אבותיו קיבל את שמו ממישהו שהציל אותו והבין שהכוונה אליו … .
הסדרה המצליחה ביותר שלו ב"אותיות " הייתה על עלילותיו המצחיקות של הכלב המרושע אנטיוכוס , שיצאה גם בספר בשם " ימי אנטיוכוס ". (1991)

ב"אותיות " פינק התיידד עם העורך אורי אורבך מפדלניק שהפך מאז לעיתונאי דתי ימני ידוע מאוד. כה חזקה הייתה ידידותם עד שפינק פירסם ב"אותיות " סיפור שבו כיכב הוא עצמו כצייר המגזין שמוצא את עצמו מעורב בפרשיית פשע עם כנופיית פושעים שמתחפשים לחייזרים. פינק נחטף בסיפור בידי הפושעים אך ניצל ברגע האחרון בידי חבורת אנשי מפד"ל נועזים שמונהגים בידי העורך אורבך ….

אורי פינק ושי צ'רקה.צייר שי צ'רקה.
פינק וצ'רקה. גירסת אורי פינק.

בסופו של דבר פינק עזב את "אותיות " והוחלף שם בידי קומיקסאי מוכשר לא פחות , שי צ'רקה שהחל לפרסם שם סיפורי קומיקס על "בבא " שמבוססים על המשנה והאשימו כעת יותר לקו האורתודוכסי יותר ויותר של המגזין . עם זאת לפינק היה בשלב זה שם כל כך טוב בקרב החוגים הדתיים עד שהוזמן ליצור את סדרת "בעקבות חגי ישראל " סיפורי קומיקס המבוססים על סיפוריהם של חגי ישראל ומשולבים במידע אינפורמטיבי על החגים.

.בסדרה יצאו : בעקבות סוד המגילה"(1992) על סיפור חג הפורים. ו"בעקבות סוד ההגדה " (1993) סיפור מסע מטורף בזמן של בלש כנעני לתקופת יציאת מצרים הכולל בתוכו את ההגדה . סדרה זאת הייתה מוצלחת מאוד והייתה אמורה לכלול ספר שלישי על סיפור חג החנוכה , אך ויכוח בין פינק ושותפיו על סיפור חנה ושבעת בניה הביא לקטיעתה, . השותפים רצו לעשות את הסיפור טראגי , פינק העדיף אותו קומי והצדדים לא יכלו להגיע להסכמה. בכל אופן שניה ספרים שיצאו נמכרים עד היום בהצלחה בחגי הפורים והפסח .

ייתכן שאנשי החוגים הדתיים הנ"ל היו חושבים פעמיים אם לתת לפינק עבודה אם היו יודעים על ספרו  שנזכר למעלה "הבלי משיח"(1990) שהתבסס על עבודת הגמר שלו ב"בצלאל" והציג את דמותו של המשיח מזויות שונות ומטורפות. כמו מעין סופרמן ואף הפגיש אותו עם צוות החללית "אנטרפריז " .בספר זה החלו להתבלט דעותיו האנטי דתיות "שמאלניות" של פינק.
בכל אופן האנרגיות של פינק היו מרוכזות מעתה ואילך במקום אחר ששם הייתה כעת ההצלחה הגדולה שלו במגזין "מעריב לנוער ובאופן מפתיע בנושא שונה לחלוטין מכל מה שעסק בו עד כה. .

הזבנג הגדול

גיבורי סדרת "זבנג " מאת אורי פינק

בראשית הקריירה שלו התמקדה היצירה של פינק לחלוטין ב"סופר גיבורים" . אולם הוא מצא שז'אנר זה אינו זוכה להצלחה רבה בארץ , ומלבד זאת הוא עצמו לא גילה כישרון או עניין גדול בציור סיפורים "רציניים " של סופר גיבורים.פינק הבין שלא עוד גיבור מסוגם של סופרמן או באטמן או סאברה מאן הוא שיביא לו את הפריצה המיוחלת לתודעה הישראלית הכללית.
חיפוש עקשני של פינק אחרי נושאים שיזכו ליותר מהצלחה של יום אחד , עלה לבסוף על מודל בלתי צפוי לחלוטין. סידרה בשם "ארצ'י " שלא הייתה ידועה כלל בישראל אך זכתה בפופולאריות עצומה בארה"ב מזה עשרות שנים .
"ארצ'י" עסקה בעלילותיהם המבדחות של התיכוניסט ארצ'י אנדרוז וחבורת ידידיו וידידותיו הוריו ומוריו בבית ספר תיכון בעיירה קטנה בארה"ב .הטיפוסים היו סטריאוטיפיים באופן מוחלט כאשר לכל אחד מהם יש את הכוונה המייחדת אותו והם ועלילותיהם לא השתנו כלל במשך עשרות רבות של שנים , אך זה לא הפריע לסדרה שהחלה בארה"ב עוד ב-1941 לזכות בפופולאריות הנמשכת עד עצם היום הזה.למעשה זוהי סדרת הקומיקס השלישית באריכות ימיה ובהצלחתה בארה"ב רק אחרי סופרמן ובטמן עצמם

פינק שניסה לזכות בהצלחה עם גיבורים דמויי סופרמן  וניכשל ניתח את הצלחת הסדרה בארה"ב והחליט שאולי דווקא משהו כזה יכול לזכות בהצלחה בישראל . תחילה חשב לעשות קומיקס שיהיה "אנטיתזה" לארצ'י ויתאר את בני הנוער "כמו שהם במציאות " . מהר מאוד הוא הבין שלא זאת צריכה להיות דרכו , ובמקום זאת בחר בהקצנה קיצונית של דמויות הנוער מעל ומעבר למה שיוצרי "ארצ'י האמריקניים העזו לעשות אי פעם גם בחלומותיהם הפרועים ביותר.הסדרה שאותה יצר כעת פינק "זבנג" וגיבוריה הם מעין מוטציות ישראליות מטורפות במיוחד של גיבורי "ארצ'י".


הניחוש של פינק התגלה כנכון . הסדרה שהחלה להתפרסם ב"מעריב לנוער" ב 17 באוגוסט 1987 זכתה להצלחה חסרת תקדים בקומיקס הישראלי ובמעריב לנוער. הסיפורים התרחבו מעמוד אחד לסיפורים של כמה עמודים בכל שבוע והפכו למעשה לחלק הפופולארי ביותר של השבועון .עד שכמעט "השתלטה " עליו לחלוטין .
"זבנג " מתארת את הרפתקאותיהם היום יומיות המטורפות של חבורת תיכוניסטים "טיפוסיים (?) כמו גל הנער הממוצע שאמור היה לשמש כגיבור הסדרה, ידידו ג'נגי'י המטורף לסקס והשנוא בידי כל אישה שניגזר עליה להיות במרחק 10 קילומטרים ממנו ( שהפך לדמות הפופולארית ביותר בסדרה ) חברתו "המרצניקית " של גל ,סיגל , אחיו "תולעת הספרים " ירון " "מלכת הכיתה היפיפייה והמרושעת מאיה "הערס " האולטימטיבי הרצל ( שבסוף מתברר שהוא בכלל ממוצא פולני) , גילי "מגילי " חובב סרטי האימה שנראה כאילו הוא יצא מאחד מהם , המורה המפלצתית של החבורה גברת זעפני ועוד דמויות רבות ומגוונות. בסיפורים אלה גילה פינק לראשונה תכונה שאי אפשר היה לחשוד בו שהוא ניחן בה בקריאה בסיפורי סברא מאן הרציניים עד להחריד שלו –חוש הומור פארודי.

בסיפורים אלה תיאר פינק בצורה מוקצנת ומצחיקה נושאים שהעסיקו ומעסיקים את בני הנוער שקוראים את זבנג כמו "זוגיות ,פצעוני בגרות , העיסוק הקדחתני במין , מקובלות חברתית , היחסים בין צפוניים ודרומיים . הדמויות הן קריקטורות קיצוניות במיוחד אבל דווקא בעצם הקצוניות שלהם פינק מצליח לתאר איתן כמעט באמינות משהו מן המציאות האמיתית הקיצונית מעין כמוה של חיי הנוער הישראלי.

כמה מן הנושאים הלכו והתמשכו מסיפור אחרי סיפור בואריאציות שונות ומטורפות כמו ניסיונות הנואשים והבלתי פוסקים של גל לקיים לבסוף יחסי מין עם חברתו סיגל , נסיונות שלעולם אינם ממומשים בהצלחה. לבסוף "ריחם " פינק על גיבורו ובסיפור שפירסם בקומיקס המחתרתי "סטיות של פינגווינים " ( את הסיפור הזה אי אפשר היה לפרסם לעולם ב"מעריב לנוער") תיאר בסיפור שהיה פורנוגרפיה קשה ממש את מעשה הסקס הראשון בין גל וסיגל שמטבע הדברים אינו יכול להסתיים בצורה נורמאלית…

זבנג 18 / אורי פינק

חלק מההצלחה של פינק בקרב הקוראים נבע מיכולתו להתחדש ולשנות את הדמויות ואת הופעתן כל הזמן בהתאם לאופנות המשתנות. ולקהל הקוראים שבוצעו סקרים אין סופיים על דעת כיצד הדמויות הצריכות להיראות היה חלק בכך.
. עם זאת כאשר ניסה פינק בשנת 2000 לבצע שינוי דרסטי בדמויות מצא שקהל הקוראים העדיף את הדמויות כפי שהיו , יש כמסתבר גבול לחיבה לשינויים גם אצל הנוער הישראלי.

מבול של זבנגים

ההצלחה של"זבנג" הייתה כה גדולה עד שכמעט מיד הם החלו לצאת מקובצים כספרים . שזכו להצלחה עצומה ולמעשה לפריטים הפולאריים ביותר בשוק ספרות הילדים הישראלית הספר הראשון שנקרא פשוט "זבנג " (1989) יצא בהוצאת " הדר" וכלל גם סיפורים לא זבנגיים שלאמיתו של דבר היו מעניינים יותר מסיפורי הזבנג הראשוניים שהוצגו בהם. כמו "גודזילה בתל אביב " שבו המפלצת היפנית משמידה את העיר ללא הפסקה ו"אינשטיין 2035 " שמתאר עולם שלאחר שואה גרעינית שבו מוטאנטים סוגדים לשירי אריק אינשטין.לאחר מכן החל מ"זבנג 2" הסדרה וכל ספריו של פינק בכלל החלו לצאת בהוצאת מודן ,ובהוצאה זאת לאחר שיצאו כבר זבנג 2 עד 5 יצא באופן רטרואקטיבי ומחוץ לכל סדר הגיוני "זבנג 1"-ראשית (1993) שתיאר את ראשיתה של כל אחת מהדמויות
."זבנג " הפכה לתעשיה . בנוסף לספרים בהוצאת מודן שיצאו באופן קבוע מידי שנה בשבוע הספר ( כפי שהיה מקובל בעבר עם ספרי "חסמבה " של יגאל מוסינזון ) עד כה יצאו עד כה לא פחות מ12 ספרים ממוספרים ( וה-13 בדרך ) שאוספים בתוכם את יבול סיפורי זבנג של השנה.ממעריב לנוער.

פינק ו"מודן " החליטו לא להסתפק רק ספרים אלה. והוסיפו עליהם כהנה וכהנה. הופיעו חמישה ספרי "דייט זבנג" המציגים סיפורי זבנג "נועזים " וסקסיים יותר אפילו מאלה שמתפרסמים בדרך כלל ב"מעריב לנוער". "ספר הזהב של זבנג " שמציג את מבחר הסיפורים של זבנג מ10 שנות קיומו הראשונות  כפי שנבחרו בידי הקוראים ,( ספר שאליו הצטרף בימים אלו "ספר הפלטינה " המביא את מבחר הסיפורים מהעשור השני   ספר בשם "דיאט זבנג העמודים האבודים" (1999) שכינס סיפורי זבנג ישנים שונים שמשום מה לא ראו אור בקבצים "הרגילים. כן יצאו שבעה ספרי סדרת "זבנג אישי " שכל אחד מהם מתמקד באחת הדמויות הבולטות מהסדרה ומספר עליה "הכל ". ". פינק אפילו הוציא ספר על "ככה מציירים זבנג" (1995).

בנוסף לספרים החל להופיע גם מבול של מוצרים אחרים המבוססים על הסדרה. החלו לצאת יומנים שנתיים לתלמידים שכללו קטעי הומור שמבוססים על הסדרה ושהתחרו בהצלחה רבה עם יומני התלמידים של כוכבי ערוץ 6 שהיו נחותים מהם לעין ערוך מבחינת ההנאה שהם סיפקו.
סביר להניח שהיומנים של פינק יהיו מבוקשים בעתיד במיוחד בין אספני יומני תלמידים שכן הם עולים על כל היומנים האחרים בהומור המטורף אם גם הסטריאוטיפי שאותו הם מספקים . אכן יומנים אלה מסוגלים לבדר גם שנים רבות לאחר הוצאתם המקורית לאור , בניגוד לשאר היומנים שמתיישנים מידית. הופיעו קלפים של זבנג ( שלא זכו לכל הצלחה) הופיעו מחברות , זבנג, מדבקות , ארטיקים, מסטיקים , תחתוני זבנג…נעשה אפילו נסיון לתרגם את זבנג לאנגלית תחת השם ZBZNH-THE ULTIMATE TEEN COMICS
הדמויות עברו שם כולם שינויי שם כך גל נקרא שם מייק וסיל נקראה ג'ין וג'ינג'י נקרא רד בנסיון לשכנע את הקוראים הזרים שהמדובר בנערים אמריקניים כשרים למהדרין. הקוראים בחו"ל התקשו להשתכנע , זבנג הישראלי כל כך לא זכה שם לשום הצלחה.


ההצלחה של "זבנג " הביאה יצירת "סדרות בת " על אותם הדמויות כמו "זבנגלה" בשבועון "מעריב לילדים" שמתארת את הרפתקאות החבורה כ ילדים קטנים בעולם מקביל לחזה שבו הם תיכונים, סידרה שב אין הסקס שיש באחותה "המבוגרת יותר " (סדרה שממנה יצאו עד היום חמישה ספרים ) גם סדרה זאת זכתה להצלחה שהביאה בין השאר ליצירת יומן לתלמיד שהפגיש את אנשי חבורת זבנגלה עם כוכבת ערוץ הילדים מיכל ינאי שלצערה הרב מצאה את עצמה בביתה ספר שלהם. …. ו"צבנג " סדרה שהתפרסמה בעיתון הצבאי "במחנה" ותיארה את הרפתקאות החבורה בעולם שבו הם כבר בצבא.וגם היא כמובן מאליו פורסמה כספר.
כדי לנצל ככל האפשר את גל ההצלחה של זבנג "מעריב לילדים" החל להוציא מגזין קומיקס מיוחד בשם "סופר קומיקס " שכלל את סיפורי זבנגלה של פינק לצד סיפורי סופרמן ובטמן ואחר כך החל להוציא מגזין גדול בשם "קומיקס" שבו היה פינק הכוכב הבלתי מעורער ואף כלל מדור שלו שבו הוא עונה לשאלות הקוראים שהיו כולם על יצירתו שלו ( כבוד שלא ניתן לאף אמן אחר שהוצג במגזין ) . "מעריב לנוער" האח הבכור צירף מצידו מוסף קומיקס מיוחד שגם הוא "נשלט" כמובן לחלוטין בידי פינק  ועוד ועוד ועוד היד של פינק  עוד נטויה לשטפון של מוצרים   ללא  סוף הנראה לעין . וזאת מאחר שהספרים עמדו במשך שנים בראש סולם הפופולאריות בקרב הקוראים הצעירים.

 
לשלב חדש בהצלחה ובפרסום היגיעה "זבנג " ב-1999 עם סדרת טלוויזיה עבור ערוץ 2 . סידרה שבה כיכבו  השחקן יוסי גרבר מגלם את המורה המפלצתית זעפני ,שירי גדני בתור סיגל   והדוגמנית סאנדי באר בתור מאיה , ולה הייתה את הזכות שהיא  הוצגה אגב בעברה הרחוק ב"מעריב לנוער " כתור עצמה כמחבקת את ג'ינג'י המצוייר

 הסדרה הייתה מוצלחת למדי ורצה שתי עונות .וכמובן גם ממנה החל שתף חדש של ספרים שכלל שני ספרים שהיו עיבודים עם תצלומים של שני פרקים ויומני תלמיד , הפעם עם צילומים של השחקנים ולא ציורים של פינק.אך לסדרה ולפריטים שבאו בעקבותיה כבר לא הייתה את ההצלחה שהייתה לזבנג בשנים קודמות . בקרב קהל הקוראים הצעיר שתמיד מחפש ריגושים חדשים כבר מתחילה להסתמן הרוויה.

ידיד של פינק , צייר הקומיקס נמרוד רשף , הפך בהמלצתו של פינק למגיש בערוץ 6 לילדים , והפך שם לאחד הכוכבים הגדולים. הוא יוצר שם תדמית שונה באופן מוחלט מזו של ידידו פינק "החנון " , תדמית של "הקול " האולטימטיבי , והראה שציירי קומיקס אינם חייבים להיות "חנונים" דווקא מה שולי העלה את הפופולאריות של התחום בעיני רבים . רשף הפך בעקבות פינק ל"תעשייה" בפני עצמה שכללה שוב יומני תלמיד עם המלצות של רשף בעינייני סקס וזוגיות וגם קטעי קומיקס שונים של רשף בחיקוי ליומני של המאסטר פינק. הרמה של הקומיקס של רשף בכל אופן לא התחילה אפילו להתקרב לזאת של המאסטר , ולולא פירסומו של רשף לא היה כל מקום לפרסם אותם. הוא הופיע בסדרת הטלווזיה של "זבנג" כאחת הדמויות עידו זמר הרוק ובכך הוא אולי אמן הקומיקס היחיד שגם מגלם דמות שמבוססת על דמות קומיקס .
מאז פינק הרחיב אתה אימפריה שלו עם "מגזין זבנג " ( שהוא כעת המוציא לאור שלו ) וחוגג בעת פירסום כתבה זאת את הגיליון ה40 .

בשנים האחרונות פינק פירסם גם סיפורי "זבנג " למבוגרים (  אם נגדיר את בני העשרים -30 פלוס אלו שגדלו על הסדרה  כמבוגרים ) בחוברות בעלות מסרים פוליטיים כמו חוברת סטירית על ההתנתקות מעזה "ההתנתקות שואו ". שבה היציג את גיבורי "זבנג " כאנשים מבוגרי שלאחר גיל הצבא העוברים בין השאר מגוון של חוויות מיניות על רקע ההתנתקות . בין השאר פינק ריחם לבסוף על גיבורו המפסידן המיני הנצחי גי'נגי' ואיפשר לו לעבור פעם ראשונה בחייו התנסות מינית אמיתית עם מתנחלת יפהפייה במהלך הפינוי . סיפור אחר עסק בבעיותיהם המיניות של גיבורי "זבנג " גל וסיגל שחיים כעת ביחד.
עוד מחוויותיהם המיניות והאחרות של גיבורי זבנג כאנשים מבוגרים הוצגה בחוברת "החיזבללה שואו " שפורסמה לרגל מלחמת לבנון השנייה .ופינק מתכוון בעתיד לפרסם עוןד סיפורי זבנג למבוגרים ככל שהוא והקוראים יתבגרו ויזדקנו ותר כך סביר להניח יתבגרו ויזדקנו גם הדמויות של גיבורי זבנג .

המפד"ל נגד אורי פינק

Uri Fink's comic book "Fink" received good reviews from American, underground comics fans

 

ספרי ובעיקר יומני התלמיד של זבנג (שאין בית ספר בארץ שהם לא היגיעו אליו) גרמו לא פעם לשערוריות שונות. כמעט בכל שנה היו תלונות נרגזות של הורים ומורים נזעמים על הערות "גזעניות "בספרים כלפי עדות שונות או כלפי הדתיים . משרד החינוך הוצף בהתקפות על תוכן היומנים . זבנג הותקף בידי העיתונאי גל אוחובסקי שהאשים את זבנג ביצירת סטראוטיפ שלילי להומוסקסואלים. …..

 
הוסף לסל את ספר הג'ונגל 2 - מודן / אורי פינק
ספר הג'ונגל חוברת קומיקס סאטירי מאת פינק.
 

לשכת ראש הממשלה דאז בנימין  נתניהו התלוננה על יומן אחר של שנת 1997-1998 שבו סיגל חליטה להכריז על יום 28.5 כיום אבל רשמי לרגל בחירת נתניהו לראשות הממשלה.
זבנג הרגיז במיוחד את הדתיים. הבד"ץ החרדי סירב לאשר איור של מאיה הסקסית שהופיע על ארטיק בטענה שהציור הוא "תועבה " מאחר ששפתיה של מאיה הן רחבות מדי…

ספר הג'ונגל / אורי פינק
 
הוסף לסל את ספר הג'ונגל 3 / אורי פינק
 

התקפות ארסיות במיוחד נחתו על פינק מצד ידידיו לשעבר אנשי מפלגת המפד"ל שעבורם עבד ב"אותיות ". הם התקיפו אותו על המסרים האנטי דתיים קיצוניים בקומיקסים שלו ובגלל סאטירה שלו על השר זבולון המר שפורסמה באחד מספרי הג'ונגל שלו של סאטירה פוליטית לאחר מות השר.מההתקפות החריפות האלה בעיתונות המפד"ל נוצר הרושם שאנשי המפד"ל יחשבו כעת פעמיים אם להציל את פינק אם זה יחטף בידי כנופיית פושעים לשלטון . ההתקפות על היומנים היו כה חזקות עד שבשלב מסויים הודיעה וועדת חינוך בכנסת שדנה ביומנים שהיא תזמין את פינק להעיד לפניה בנושא ולהסביר את עצמו ואת השפעתו המשחיתה על הנוער (למרות ההודעה הוא לא הוזמן מעולם לצערו ). . אורי פינק והמוציא לאור שלו דווקא שמחים על זה, זה נותן להם עוד פירסום , ופירסום זה כידוע שם המשחק בעולם המדיה שלנו.

בכל אופן הוא שומר על קשר טוב עם עורכו לשעבר אורי אורבך איש המפד"ל והשניים פירסמו ביחד את הספר ילד רע ירושלים: הילדים הרעים של ירושלים מספרים על העיר שלהם , 1999 ספר שהוא שיתוף פעולה נדיר בין דתי וחילוני , אך לא זכה לתשומת הלב שהיגיעה לו.
. פינק הפך כעת למעין מיני סלבריטאי ( אם כי רחוק מעוד מפרסומו של נמרוד  רשף) , מעמד שלו לא זכה שום עלילונאי פעיל קודם בישראל אם נתעלם מאתגר קרת שהוא בעיקר סופר . והשערוריות השונות שהתלווו לזבנג לאורך השנים, שגרמו לו להופיע שוב ושוב בכלי התקשורת רק עזרו לכך מן הסתם.
פינק כמובן לעולם לא נרתע להוסיף עוד שמן למדורה להיות בהם ובסיפוריו יכולות להיות תמיד התייחסויות פוליטיות עכשוויות מאוד ואף סטירה פוליטית מושחזת .ונשאת השאלה מדוע פינק הוא הקומיקסאי הכמעט יחיד היום שהוא גם כותב קריקטורות פוליטיות ? ( ככלה נראה שאר הקומקיסאים בכלל לא מתעניינים בפוליטיקה )
,ל אפשר לראות זאת למשל בסיפור מ"זבנג 13 " ויכולות לדוגמה בסיפור שבו אנו מגלים שכל הטענות של אנשי ש"ס לדורותיהם היו נכונות וכי הדתיים ( כולל משתפי פעולה שונים כמו העיתונאי דנקנר וגם ידידים של פינק כמו העיתונאי הדתי אורי אורבך ) ילכו לגן העדן . לעומת זאת והשמאלנים, צוות זבנג ואורי פינק עצמו ילכו לגיהנום ( שהוא בדיוק מה שטענו רבנים שונים כמו עובדיה יוסף שיהיה) , אמנם פינק נותן לסיפור זה סיום "זבנגי " אופטימי שלועג לטיפשותם של המלאכים בגן העדן. אבל זהו בהחלט חומר אנטי דתי ( וגם אנטי חילוני ) חזק מהסוג שיכול לעורר מהומות בכנסת. .
אפשר להאשים כתוצאה מסיפור זה ואחרים את פינק כיוצר סטריאוטיפים וגזעני . ויש בזה משהו : הוא לועג לכולם בארסיות לאשכנזים ולספרדים להומוסקסואלים ולסטרייטים ( כמו בסיפור שבו ג'נג'י רודף הנשים מגלה שהוא בעצם הומו ומתנהג בהתאם ) לדתיים וגם לחילוניים.

לא רק זבנג

ההצלחה של "זבנג איפשרה לו להוציא ספרים מאוד "לא זבנגיים " ושונים מאוד זה מזה.
ספרים כמו "סקוטרמן הרבנית וסמבוסק בחלל" (1995) סיפורי קומיקס למבוגרים שמציגים בין השאר את הגיבורים הישנים של סדרות הטלביזיה הלימודית סקוטרמאן " ודוקטור האפבק באור בהחלט לא נוסטלגי מקובל ב פרודיה רויזיוניסטית. בנוסף לסיפון אנטי חרדי על רבנית סקסית ונימפומנית ( שדמותה לקוחה מ"זבנג" ).
הוא פרסם כאמור שלושה ספרים בסדרת "ספר הג'ונגל " שהם סטירות ופארודיות על אישים פוליטיים שונים, ובראש ובראשונה בנימין נתניהו שמשתמשים במודלים של סדרות קומיקס ומדע בדיוני שונות כדי ללגלג על המציאות הפוליטית העכשווית .בין השאר השתמש פינק בספר הג'ונגל 3 במודלים שלקוחים מסדרות ישנות של הוצאת מזרחי , זאגור , תולדות המערב הפרוע , טרזן לסטירה פוליטית שהיגיאה לשיאה בסטירה הפוליטית "ברוך איש המערב הפרוע שהתבססה על הסדרה של "טקס " ותיארה את עלילותיו של ברוך גולדשטיין במאבקו כנגד הערבים.
יותר מכל התבלטה גישתו הפוליטית של פינק בספר שהוא אולי יצירתו יוצאת הדופן ביותר ובו בזמן חזרה לנושאים הישנים ביותר שלו. .

שובו של הסבראמאן

אם עלינו לבחור מבין כל יצירותיו המרובות של פינק את "יצירת המופת " שלו עד היום , כי אז יש לקבוע בשאופן פרדוקסאלי יצירתו הטובה ביותר עד היום היא יצירה שאותה פינק לא צייר אלא רק כתב ובה יש חזרה לגיבורו "הפרימיטיבי " הראשון "סברה מאן ". זהו "פרופיל 107" (1998) סיפור שאותו ציירו קורן שדמי ומיכאל נצר . במיקרה זה החליט ובצדק שהוא אינו מסוגל לצייר סיפור "סופר גיבורים " רציני כפי שדרש הסיפור …
זהו המשך "רוויזיוניסטי " לסדרת סאברא מאן שלו והיא במידה רבה ה"מילה האחרונה" של פינק על נושא הסופר גיבורים . ספר זה היה מעין התשובה הישראלית לסדרת ווטצ'מאן המפורסמת של אלן מור ודיב גיבונס שתיארה היסטוריה אלתרנטיבית שבה סופר גיבורים קיימים באמת ומשפיעים על האירועים ההיסטוריים . ב"פרופיל 107" דן בר און (שאיבד משום מה את הכינוי סברה מאן) הוא חלק ממציאות היסטורית שבה סופ]ר גיבורים הוצאו מחוץ לחוק אך הממשלות ממשיכות להשתמש בהם בחשאי . הוא נאבק במחבלים פלסטינאים בשיתוף פעולה עם סוכני על (תרתי משמע ) אמריקניים ואפילו (בסיפור שאוייר בידי הקומיקסאי הידוע  מיכאל נצר ) נחשב בעיני חוגי הדתיים למלאך .

בספר זה העיר פינק כמה הערות מושחזות היטב על פולחן הגבורה הישראלי ( שהיה כה בולט בסדרות כמו דנידין כמו גם ב"סברה מאן "המוקדמים) והשימוש בו למטרות פוליטיות דרך דמותו של בר און שהוא בהחלט שונה מאוד משני גלגוליו הקודמים כסברה מאן האידיאליסט הפטריוט.

הוא מוצג   כמעין ז'לוב מגודל, עם כרס בולטת מאוד שעיקר עיסוקו בחיים הוא לרדוף אחר בחורות ובניסיונות נואשים להתחמק מעבודה קשה ( ואולי ניתן לראות בכך משל על ההבדל בדרך שבה נראה הלוחם הישראלי בשנות ה60 וה70 והצורה שבה הוא נראה כיום?).
ספר זה לא זכה מעולם לתשומת הלב שהיגיעה לו ולו רק בזכות העטיפה המבריקה שהיא פארודיה על צילום ידוע ממלחמת ששת הימים של חייל השוחה במי תעלת סואץ מחזיק ברובה שבה דן בר און השוחה במים מחזיק ביד מכנית מנותקת ….. \

 למרות הסלידה המתוקשרת שלו מגיבורי על ,אורי פינק ממשיך לחזור שוב ושוב לדמות גיבור העל עם דמות הקומיק ס"בית מאן " ועם דמות הקומיקס המוקומנטאריות הגולם ולילית " שאותם יצר ביחד עם כותב שורות אלו . דמויות קומיקס פיקטיביות שכביכול התקיימו מאז שנות הארבעים של המאה הקודמת ומשקפים בהתפתחותם את התפתחות תרבות הקומיקס העברית.

  

אלי אשד בלש תרבות עם הגולם וגיבורי "זבנג"

 

אורי פינק ממשיך לכתוב וליצור בהספק שהוא מדהים בכל קנה מידה.


עד היום הוא כתב וצייר כ-100  ספרים מסוגים שונים. מידי שבוע   מתפרסמים סיפורים חדשים שלו מ"זבנג" ב"מעריב לנוער" שעדיין ממשיך לפרסמם כשריד יחיד מימיו הגדולים   ובמגזין "זבנג ", וסיפורי "זבנגלה"   מתפרסמים ב"מעריב ילדים" ."זבנג" נשאר החלק הבולט ביותר של מעריב לנוער מגזין נחות המיועד לרמה הנמוכה ביותר בקרב בני נוער ולעיתים קרובות אפשר לראות בו כפארודיה של המאמרים בחלקים האחרים במגזין שלוקחים את עצמם ברצינות תהומית.

 אמנם כיום דומה  שלסדרה ולפריטים שבאו בעקבותיה כבר אין את ההצלחה שהייתה ל"זבנג" בשנים קודמות . בקרב קהל הקוראים הצעיר שתמיד מחפש ריגושים חדשים כבר מתחילה להסתמן הרוויה. לאחר נקודת השיא של 1999

..מצד שני מגזין זבנג כולו מוקדש ל"זבנג " זוכה להצלחה סבירה כך שנראה ש"זבנג" עדיין ממשיך למשוך את הילדים .
אחד הספרים בסדרת "זבנג אישי " עוסק בדמות הנקראת "אורי " הלא הוא פינק עצמו. יותר מכל אמן אחר בהיסטוריה של הקומיקס פינק אוהב לשלב את עצמו בסיפוריו ולבדל ככל האפשר את "הקיר " שבין עולם המציאות של האמן ובין עולם הקומיקס שאותו הוא יוצר.מאידך ברור שאם יש אמן קומיקס ישראלי כלשהו שהשפיע על המציאות המסתרית והתרבותית בארץ הרי זה אורי פינק.. 
כל ספק שהקומיקס בארץ שוב איננו מה שהיה לפני הופעתו של פינק.

הוסף לסל את שבתאי / אורי פינק

ועם עיון בקריירה המפותלת של פינק יכול ללמד משהו הרי שזהו איש שלעולם אינו שוקט על שמריו ושרק דבר אחד צפוי אצלו שהוא יהיה בלתי צפוי, אין ספק שאורי פינק עוד לא אמר את המיתה האחרונה בתרומתו לקומיקס בישראל. .
בכתבת ביקורת על ספר של פינק שהופיעה לפני כמה שנים כתב המבקר קובי ניב בזלזול "אני מבין שהנוער אוהב את זה " ועל כך יש לנו להוסיף רק "ומסיבות טובות ".

 נסםח : הרשימה המלאה של ספרי אורי פינק!!!!! ( נכון לאוקטובר 2007)

גיבורי על

סברה מן . סיפר וצייר אורי פינק חוברות 1-2 1978. הוצאת סברמן קומיקס ישראל

. Sabraman
the adventures of Israel's mighty super-hero : Sabraman versus Dr. Mengel Jerusalem : Good Times Pub. Co., [1981?].

.פרופיל 107 :סיפורו של סופר גיבור ישראלי . כתב אורי פינק, ציירו קורן שדמי ומיכאל נצר, מודן , 1998

.הבלי משיח מודן , 1990 מבוסס על עבודת הגמר של פינק בבצלאל

סדרת סופר שלומפר

.סופר שלומפר מודן , 1991 .

.סופר שלומפר מכה שנית מודן 1993

.
.קוסמיקס מודן , 1996 .

כולל סיפורים על סופר שלומפר , 2. צ'וקומוקוס, סופר רשה מהחלל החיצון 3. חרצולי החלל , ספינת חלל של בעלי חיים נועזים 4. לוטרה לוחם בעתיד שבו שולטים בעלי חיים.

.בי"תמן : גבור באות בי"ת. מודן 2002. עלילותיו של גיבור על .

חבורת המופלאים : ספור בציורים / כתיבה – יוסף טרוצקי ואורי פינק ; ציורים – אורי פינק. קדקוד ,1982. .

רימי אנטיוכוס. מודן , 1991. על כלב בשם אנטיוכוס . הופיע במקור ב"אותיות"

בעקבות סוד המגילהעם סיגל תירוש ישראל פיבקו ולאה טל , יקינתון 1992 

בעקבות סוד ההגדה עם סיגל תירוש , ישראל פיבקו ולאה טל, יקינתון , 1993
( אמור היה להיות ספר שלישי על  סיפור חג חנוכה אך לא יצא. )
.. סקוטרמן, הרבנית וסמבוסק בחלל.מודן 1995. סיפורים למבוגרים על פי סדרות ישנות מהטלווזיה הלימודית .

רשימת ספרי זבנג

זבנג הוצאת הדר , 1989 ( הספר הראשון האמיתי בסדרת זבנג ,שמקיומו מעדיף פינק להתעלם ולהשכיח )
.זבנג 2. מודן , 1990

.זבנג 3 מודן , 1991
.

זבנג 4, מודן , 1992

.זבנג 5, מודן , 1993

 

.זבנג 1 –ראשית ., מודן , 1993 ( אין טעות במיספור אורי פינק כתב את זבנג 1 שנים לאחר זבנג 2 )

.זבנג 6, מודן , 1994

 

.זבנג 7, מודן , 1995

בנג 8 מודן 1996

.זבנג 9 מודן , 1997

.זבנג 10 מודן , 1998 

 

.זבנג 11 מודן , 1999

זבנג 12 מודן , 2000

.זבנג 13 מודן 2001

.זבנג 14 . מודן . 2002

. זבנג 15.מודן 2003.

. זבנג 16. מלאו לנער ! מודן 2004. הכרך האחרון שיצא בהוצאת מודן.

. זבנג 17.-אני נשבע –עשרה! הוצאת שמעוני,2005. .

. זבנג 18.הוצאת שמעוני ,סדרת "קוץ " . 2006.

. זבנג 19 .סדרת קוץ. 2007.

סדרת "דיאט זבנג "

 

.דיאט זבנג.מודן 1996.

.דייט זבנג 2 .מודן 1997
.דייט זבנג 3 . מודן 1998

.דייט זבנג 4.מודן  1999

 

.דייט זבנג 5.מודן . 2000.

. דיאט זבנג : העמודים האבודים / אורי פינק ; שיחזור טקסט – נועה רז. ‬. מודן , 1998

סדרת ,"זבנג אישי " הכל על


(1.)הכל על ג'ינג'ימודן , 1996 עם אורי גרוס

(2).הכל על גילי , מודן 1998 עם אורי גרוס

. (3).הכל על מאיה , מודן 1998 עם אורי גרוס

. (4.)הכל על זעפני 1998 .עם אורי גרוס 

(5.) הכל על סיגל 1999 . עם אורי גרוס

(6).הכל על הרצל 2000 .עם אורי גרוס

( 7.) הכל על אשר ויוספה. 2001. בלי אורי גרוס 

)0(  הכל על אורי 2001 על אורי פינק . עם אורי גרוס

( 8) הכל על סתיו . 2007. עם רעות אלמוג .

. אורי פינק מגלה : ככה מציירים זבנג מודן , 1995 .עם אורי גרוס 

אורי פינק מגלה ככה מציירים זבנג 2.0 . מהדורה חדשה ומורחבת מודן 2002 עם אורי גרוס .

נרסה מעודכנה של "ככה מציירים זבנג"  .

 


ההגדה של זבנג מודן , 2000

.
זבנג! למכשף המתחיל, או, הארי פלונטר והמכשף הארור, מודן , 2001 פארודיה על הארי פוטר

זבנג המחזמר :צלילי המועקה הוצאת מודן ,2003

זבנג מנגה. קוץ 2007.

מיטב זבנג

ZBZNG-THE ULTIMATE TEEN COMICS
(תרגום לאנגלית של סיפורים מזבנג 8 כאשר שמות הדמויות עוברים "אינגלות" ).
.זבנג הזהב: המיטב של 10 השנים האחרונות. 1999. עורך ומגיש שגיא בן נון
. אורי פינק עם רעות אלמוג . זבנג הפלטינה :המיטב של העשור השני . הוצאת אלומה אשכולות תוכן ,2007.

 

סדרת זבנג LIVE הסדרה הטלוויזיונית .
1..היום הראשון מודן , 1999.

2. יום האישה הבינלאומי . מודן ,1999

 

סדרת יומני זבנג 1990 ואילך .ב-1998 יצא יומן של זבנגלה שמפגיש אותם עם כוכבת ערוץ הילדים , מיכל ינאי .עד 2008  יצאו כ-20 יומני תלמיד שונים של זבנג . .
כוללים
יומן זבנג 2001-2002

יומן זבנג 2002-2003

יומן זבנג 2003-2004

סדרת זבנגלה

 

זבנגלה ,מודן ,1995

זבנגלה זבנגלה צא החוצה מודן , 1996

. זבנגלה! זבנגלה! זבנגלה ! מודן , 1997

.זבנגלה בריבוע מודן , 1998

זבנגלה היי מודן 2000 

צבנג מודן , 2000 ( חברי זבנג כחיילים בצה"ל )

זבנג למבוגרים בלבד !

 

חבורת זבנג כאנשים מבוגרים _ פחות או יותר  מופיעות בחוברות הבאות המיעודות למבוגרים ( םחות או יותר ).  

  Fink! – Tales from the ragin’ region/ 2002

ביקורת של איליה כהן

ביקורת באנגלית

(הופיע במקור בצרפתית )

התנתקות שואו .2005. חוברת עם סיפורים סקסיים על ההתנתקות מחבל עזה. 

חיזבאללה שואו .  2006. סיפורים סקסיים על מלחמת לבנון השנייה .

סדרת ספר הג'ונגל
.ספר הג'ונגלמודן 1997

. ספר הג'ונגל 2 מודן 1999

.ספר הג'ונגל 3 מודן 2000

. שבתאי מודן , 2000

שבתאי קומיקס ברשת של אורי פינק

Fink! – Tales from the ragin’ region/ 2002

( הופיע במקור בצרפתית )

סיפורי גוגי.שמעוני ,2005. סיפורים על בני משפחתו של פינק .

פיצה מורגנה.הוצאת קוראים .2006. ילדה מגיעה לעולם של פנטזיה . הופיע בהמשכים במגזין זבנג . 

התנתקות שואו .2005. חוברת עם סיפורים סקסיים על ההתנתקות מחבל עזה.
חיזבללה שואו . 2006. סיפורים סקסיים על מלחמת לבנון השנייה .

ספרים שאורי פינק  רק אייר

רוני וגילה בתעלומת הכוכב הירוק :ספור מדע-בדיוני.מאת יוסף טרוצקי .אייר אורי פינק ,הוצאת קדקוד ,1982.

. ילד רע ירושלים: הילדים הרעים של ירושלים מספרים על העיר שלהם  כתב  אורי אורבך מודן , 1999

. יחידת סגולה : איתי לגבעתי  כתב איטו אבירם , משרד הבטחון , ההוצאה לאור , 1999
חוויותיו של הנער אורן המצטרף לשורות חטיבת גבעתי…משלב בעלילה דמיון עם מציאות…בחלקו השני של הספר. מופיעה סקירה של מורשת החטיבה…תמונות על החיים וההוי בחטיבה…"

שולה מכשפולה : [ספר + הקלטת שמע] / [כתבה והלחינה:] אירית תמיר ; צייר: אורי פינק,2006.

 שולה המכשפה נראית רעה ככל המכשפות, אבל בפנים היא טובה. היא רוצה חיים יפים, ללכת לים, להיות חברה של כל הילדים וגם למצוא חתן. ‬

חוברות הסברה

תיקי האיכס . גבעתיים : האגודה למלחמה בסרטן בישראל – מחלקת הסברה והדרכה, 1999 ( ושוב ב-2003) .חוברת של 11 עמודים .

אני יועצת הערפדים / מאת אורי פינק ; [עריכה – איריס פריד-מייזל].. האגודה למלחמה בסרטן ,2002. חוברת של 10 עמודים .

בית חרושת לקומיקס :19.5.2001-30.6.2001 : קטלוג של תערוכת יחיד של פינק בגלריה העירונית ע- בית יד לבנים , רעננה

סך הכל כולל יומני התלמידים למעלה מ-70 ספרים.

הופיע בכל 87 הגיליונות של סופר קומיקס .

מגזין זבנג 2004- – 40 חוברות נכון לאוגוסט 2007.
סדרות שהופיעו במגזינים
סופר שלומפר הופיע בכולנו
שרגה קלאץ הופיע באותיות .
כוכב השביט הופיע במעריב לילדים.עלילות סופר גיבור.
הרפתקאות מלפפון. הופיע במעריב לילדים .
הזועטוטים במעריב לילדים.
העליטיסטים . מעריב לנוער ב-43 חלקים 1991.
סיפורה של חבורת נוסעים בזמן שיוצאים לעבר כדי למנוע מהעולם אסונות אקולוגיים ומגלים שהאחראי הוא נוסע בזמן מהמאה ה-24.
צ'סטר צ'יטה על פי דמות טלוויזיונית הופיע בהמשכים ובסיפורים בודדים במעריב לנוער.

Uri Fink, the author of Sabraman Jerusalem : Sabraman Comics, 1979.
"The hilariously bizarre autobiography of Israel's boy-wonder cartoonist."

חוברת של 40 עמודים שאותה לא ראיתי .אני רק יודע שהיא קיימת .

הגולם : סיפורו של קומיקס ישראלי. עם אלי אשד, מודן 2003.

וקומיקס הגולם באתר וינט באנגלית עם אלי אשד

סך הכל נכון לאוקטובר 2007 אורי פינק היה קשור ל100 ספרים .

קישורים רלבנטיים

האתר של זבנג

האיש והתופעה

אורי פינק בויקיפדיה

פינק באנציקלופדיה לקומיקס

קריקטורות וקומיקס ישראלי :סקירה

קטעים מזבנג

זבנג ורק התחלנו :שנתים של מגזין זבנג

זבנג סדרת הטלויזיה

משחק המחשב של זבנג

אורי פינק באוניברסיטת באר שבע

אורי פינק פותח את הפה

אמן עם נשמה של פקיד

איך מארחים את אורי פינק בבית ספר ?

אורי פינק וטינטין

אורי פינק פוגש את מר ספוק

מסברה מאן ועד לרב שאנן

20 שנות זבנג :נמרוד רשף ושי צ'רקה במחווה מיוחדת לאורי פינק

הכיתה מהגיהנום :20 שנה של "זבנג".

 
 
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דודו  On יולי 2, 2008 at 11:50 am

    אלי, יש לך מושג איפה אפשר להשיג את שרגא קלאץ'?

  • אמה  On ספטמבר 9, 2011 at 4:26 pm

    רק שתדעו שאורי פינק הוא האיש הכי מגעיל שנתקלתי,
    אני בתור ילדה הערצתי אותו, לא את הקומיקס ספציפית כי הוא שיעמם אותי אבל אהבתי את הציורים ובמיוחד את הספר "איך לצייר זבנג"
    לפני כמה ימים ראיתי אותו ואמרתי לו שאני מעריצה אותו והוא ענה לי בזלזול והסתכל עליי בהתנשאות והלך, פשוט איש שפל ודוחה!

  • Reut2003  On יוני 24, 2014 at 11:41 am

    אמה, אולי זה לא היה הוא??..

  • Reut2003  On יוני 24, 2014 at 11:41 am

    ומה הוא ענה לך…?

Trackbacks

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.

הצטרפו אל 452 שכבר עוקבים אחריו

%d בלוגרים אהבו את זה: