אמן של "הארץ שלנו " :על דני פלנט

 

הגרפיקאי דני פלנט היה במשך כמה שנים האמן וצייר הקומיקס הקבוע של "הארץ שלנו "ושם כתב בין השאר את אחד מסיפורי המסע בזמן הראשונים בעברית.
להלן סקירה וראיון מקיף על הקריירה שלו.

 בעת פרסום כתבה זאת מלאו 50 שנה למבצע סיני ולקרב המיתלה.קרב שעליו פורסם סיפור הקומיקס היחיד בשפה העברית המבוסס על קרב אמיתי "הצנחנים תוקפים " מאת אמן הקומיקס הקבוע של שבועון הילדים "הארץ שלנו" בשנות החמישים וראשית שנות השישים ,דניאל (דני ) פלנט.
וזאת הזדמנות טובה לסקור את הקריירה של האיש שהיה צייר הקומיקס המוכשר והפורה ביותר בישראל בתקופה ההיא והראשון בשפה העברית שניסה ליישם טכניקות אמריקניות של קומיקס שאותן למד מחוברות אמריקניות שבהן נתקל ,ויצר לראשונה בעברית בז'אנר שהיה בגדר " נחבא אל הכלים " עד שהופיע פלנט בסצינה ,סיפורי קומיקס הרפתקניים. עם זאת היום הוא ידוע בעיקר דווקא בזכות סיפור לא קומיקסי שלו ספר המדע הבידיוני " המסע המוזר במכונת הזמן שהופיע במקור  בהמשכים בהארץ שלנו בכרכים י ויא 1960-1961  וכספר בהוצאת אחיאסף , 1971.  

הקומיקסאי

 הקומיקסאי דני פלנט,נשוי ואב לבת ובן  נולד בחיפה . במשך שש שנים  גדל  בנתניה ואחר כך בתל אביב בה סיים את  הגימנסיה "שלווה" והתגייס לצבא.
ובמקביל לשירותו הצבאי מצא את עצמו עובד עבודת לילה כאמן הקומיקס הקבוע של שבועון הילדים "הארץ שלנו" תחת העורכים בנימין תמוז ויעקב אשמן  .

 dani planet 4

 

דני פלנט

 

א.א. : איך היגעת לקומיקס ?
דני פלנט : קראתי סיפורי קומיקס והייתי מודע למה שנעשה בתחום הזה בחו"ל. היה לי כישרון טבעי באיור והיה זה רק טבעי שאממש אותו בעיתונות.
זה היה בזמן שירותי בצבא .אני הייתי חייל יתום ,והייתי זקוק להכנסה נוספת לפרנס את משפחתי. קיבלתי מהצבא היתר מיוחד לעבוד עבודה נוספת בערבים .והייתי מנצל כל רגע מהזמן החופשי המועט שלי כדי לצייר .
החלטתי לפנות אל מגזין "הארץ שלנו " שהייתי קורא אדוק שלו ולהציע את עצמי כמאייר. ב"הארץ שלנו" הופיעו בין השאר שני סיפורים על הרפתקאות  השלישייה אגס ננס וקלונס  שעליהם  אהבתי מאוד לקרוא (של יעקב אשמן ומאיר שנהבי א.א. ) ועל סמך הסיפורים האלו כמודל התחלתי לצייר סיפורים מצוירים משלי .


שנים  רבות מאוחר יותר לקראת סיום  הקריירה שלו כאמן קומיקס פלנט יקים לתחייה את דמויות השלישייה לסיפור אחד סופי, "השלישיה ביערות ברזיל " ,במחווה למקור ההשראה לאותה הקריירה.

פלנט: אז היו רק מעט מאוד מאיירים של קומיקס. ורוב הסיפורים היו פשוטים מאוד כמעט ילדותיים . בחוצפתי" העזתי לחשוב שאני החייל הצעיר חסר הניסיון יכול לעשות את זה יותר טוב מהאמנים המבוגרים שאת יצירתם ראיתי בשבועונים.
בסוף שנות החמישים התקשרתי לבנימין תמוז עורך "הארץ שלנו" והצעתי לעבוד אצלם והוא ראה דוגמאות של הציורים שלי הסכים מיד .הוא כל כך התלהב ממני שהוא היציג אותי במשרד בפני חברי המערכת בתור "זה הקטן גדול יהיה " .

דני פלנט לא היה אמן הקומיקס הראשון של הארץ שלנו. לפניו הייתה אמנית אלישבע נדל שאיירה בין השאר את סיפורי גידי גזר של סגן העורך יעקב אשמן והאמן מאיר שנהבי שאייר את סיפורי "השלישייה" גם כן יעקב אשמן . אולם פלנט הכניס רוח חדשה לסיפורי הקומיקס של השבועון שהיו כעת יותר מפורטים והרפתקניים מאי פעם .והוא היה פורה מספיק על מנת לצייר שני סיפורים בהמשכים לחוברת ,אחד סיפור ההרפתקאות בהמשכים
של העמוד האחרון ואחד סיפור בפנים הגיליון שהיה לרוב סיפור מחורז שאותו חיבר חבר המערכת פנחס שדה תחת שמות שונים.
אבל את רוב הסיפורים שאותם צייר ממש מהרגע הראשון חיבר פלנט בעצמו.חופש פעולה מפתיע מצד העורכים תמוז ואשמן עבור חייל צעיר בצה"ל שהראה שהם סמכו מאוד על כישוריו.

 dani planet king daughter

 


א.א. העורכים נתנו לך הוראות מה עליך לכתוב ?
פלנט : למעשה העורך הראשי בנימין תמוז נתן לי יד חופשית לחלוטין בסיפורים שאותם כתבתי וציירתי עבור השבועון.העורכים אף פעם לא היציעו לי מה לכתוב, הסיפורים היו תמיד רעיונות שלי.
ידעתי שאני יכול גם לכתוב וכתבתי וציירתי דברים שאני עצמי אהבתי לקרוא בילדותי. תמיד אהבתי לקרוא סדרות וספרי הרפתקאות ז'ול ורן וקרל מאי וטרזן , ויכולתי לקרוא ספר כזה כמה פעמים .אז נהגו לאייר ספרים בסיגנון כמו קומיקסאי וזה בהחלט הישפיע עלי וכתבתי באותו הסגנון. ידעתי שגם הקוראים הצעירים שלי יאהבו סיפורים מהסוגים האלה .ואחרי הכל גם הייתי קרוב אליהם בגיל כחייל בסדיר. הבנתי היטב מה ילדים אוהבים לקרוא כי זה מה שאני אהבתי לקרוא וכתבתי על מה שאהבתי וילדים אוהבים וכל רעיון התקבל מיד בידי העורכים ודאגתי שכל ציור יהיה מרתק. אני בעצמי התלהבתי מהסיפורים שכתבתי .והיו לי שפע של רעיונות בכל מיני תחומים.
התפתחתי עם הזמן. תמיד קיבלו אותי בשבועון בשמחה זה מראה שהייתה הענות מצד הקוראים והם חיכו להמשכים.
א.א. איך התקבלה האמנות ?
פלנט: הציורים הראשונים שלי עבור "הארץ שלנו " עבור הסיפור " אוצרו של מוכר המגילות" היו מאוד מגושמים וגסים וזה לא מצא חן בעיני..גם תמוז אמר שהילדים האלו בציורים נראים אינפנטיליים.

 הסיפור "אוצרו של מוכר המגילות " עוסק בילדים העוזרים לחבר  למצוא מגילות קדומות שנעלמו לאביו סוחר המגילות. הימים שבהם פורסם היו ימי גילוי מגילות קומראן כאשר אצל הציבור הרחב הייתה סקרנות עצומה לגבי כל מה שקשור במגילות קדומות וארכיאולוגיה.

פלנט :אחרי הסיפור הזה כבר השתכללתי עד שהגעתי לרמה די משביעת רצון לפחות מבחינתי . וגם הסיפורים השתפרו עובדה הקוראים הגיבו בשביעות רצון והתלהבות.

 

דני פלנט מלב אפריקה לשארם 2

אחד מסיפוריו הראשונים שכיום הוא מעניין במיוחד מסיבות שאותן לא יכול היה פלנט לשער כאשר כתב אותו היה " מלב אפריקה ועד שארם עד שייך "" זהו סיפורו של פלאשי שמגיע ללב אפריקה בחיפוש אחר מדינת ישראל ושם מצטרפים אליו שני נערים כושים גם הם מצאצאי שבט שמתייחס על אנשי שלמה ויוצאים לישראל בדרך הם נלכדים בידי המצרים בשארם א שיך אך משוחררים בידי כוחות ישראל. זהו סיפור  הקומיקס הראשון ואולי היחיד עד כה  שגיבורו הוא פלאשי.והוא מעניין בגלל הצורה הסימפטית והכמעט הירואית שבה מוצגים השחורים הפלאשים ואנשי שבטי הג'ונגל
הלוואי שבחברה הישראלית היום הייתה מופגנת כלפי הפלאשים אותה מידת אהדה שמופגנת אליהם בסיפור בתקופה שבהם הם חיו הרחק מישראל.
( בזמנו היצעתי לעורכת מגזין ליהודי אתיופיה לפרסם על דפיו את הסיפור הזה בתוספת סיפורי קומיקס מקוריים משלי עבור חברי הקהילה האתיופית אך לצערי הדבר לא הסתייע). 

 פלנט : הגעתי לסיפור בעקבות כתבות על שבט הפלאשים בחבש שהם כנראה צאצאים של מלכת שבא שביקרה אצל שלמה המלך בארץ ישראל ועל כן הם אחים לבני ישראל . בעקבות כתבות אלו עלה בדעתי לחבר סיפור בו אעלה אחד מהם לארץ המובטחת .דבר המראה לכך עד כמה היה דמיוני אז רב גוני ועד כמה הקדמתי את המאוחר.

dani mitla 0

ב-1959 פלנט חיבר את  הצנחנים תוקפים שהוא סיפור הקומיקס הראשון בעברית המבוסס על קרב אמיתי.הקרב במעבר  המיתלה, הקרב האכזרי ביותר של מבצע סיני ב-1956 , והוא מתאר את מאבקם של הצנחנים הישראליים בכוח המצרי הגדול בהרבה ואת נצחונם עליו.ניתן להתייחס לסיפור זה כסיפור הקומיקס הדוקומנטארי הראשון בעברית.

 א.א. :למה כתבת את סיפור קרב המיתלה ?

פלנט: כתבתי וציירתי את הסיפור בעקבות התרשמות מקריאה על קרב המיתלה שהיה אז נושא בולט מאוד בעיתונות .נתמכתי לא מעט בחומר הרב שהיה על הנושא בכתב ובצילומים ושסייע לי לדייק לגבי הקרב.

א.א. :קיבלת תגובות מיוחדות לגבי סיפור זה מקהל הקוראים ?

פלנט : דווקא לא זכור לי שקיבלתי תגובות מיוחדות לגבי סיפור זה אם כי היום אני מחשיב אותו כאחד הסיפורים היותר טובים שלי.

 סיפורים היסטוריים מכל סוג היו נדירים למדי ב"הארץ שלנו " ורק נעשו נדירים יותר לאורך השנים פלנט חיבר אחד כזה את "קטועי האצבעות " סיפור היסטורי על מרד בר כוכבא ועלילותיה של מחלקת לוחמים אמיצים של בר כוכבא "קטועי האצבעות"" ותיאור של המרד עד לנפילתה של ביתר כתוצאה מבגידת "שומרוני.

 

 

dani planet ktuey aezbaoth
 

פלנט: כתבתי את "קטועי האצבעות" סיפור היסטורי  על מרד בר כוכבא  כי מאוד אהבתי היסטוריה וגם היום אני מקפיד מאוד לראות תמיד את ערוץ ההיסטוריה בטלוויזיה  . וזה מרתק אותי . וכשאני  מבקר בחו"ל אני תמיד  הולך לראות אתרים היסטוריים וגם זה מרתק אותי . אז הדמיון שלי לא ידע גבולות  וכתבתי את הסיפור  על גיבור העם היהודי בר כוכבא. .

 אגב בגלל הסיפור הזה היה לי משבר קשה במערכת היחסים שלי עם בנימין תמוז  . פירקי הסיפור הזה התאחרו מאוד להגיע בזמן למערכת  כי הייתי חייל ולא היה לי זמן מספיק להגיש  את הסדרה "קטועי האצבעות" בזמן שנקבע . וזה הלחיץ  מאוד את תמוז. ומה שהרגיז אותו עוד יותר היה  שהשנה נגמרה והכרך היגיע לסיומו  לפני סיום הסיפור והוא רצה שאקצץ כמה פרקים כדי שהשנה תסתיים עם הסיפור וסירבתי כי השקעתי כל כך הרבה בכתיבת ואיור הסיפור   ולא הייתי מוכן לקצץ בו  . הוא רתח מזעם אבל אני עמדתי על שלי   ואיימתי שאקפיא את העברת המשך החומר. בלית ברירה נאלץ לבסוף מר תמוז לקבל את הסיפור במלואו ולפתור את הבעיה  בכך שפירסם שני המשכים בכל חוברת ..כתוצאה  מחיכוך זה  היחסים בינינו נעשו די קרירים וחבל . 

 אחר כך  בנימין תמוז עזב ויעקב אשמן התמנה לעורך והמשכתי לעבוד איתו אבל לא היו לי עימו קשרים  אישיים מיוחדים גם לא מהסוג שהיה לי עם בנימין תמוז.

dani planet the second mabul 3

  

dani planet the second mabul 4
 

 

 

 

 

פרקים  מ"המבול השני "


פלנט עסק במקביל לקומיקסים היסטוריים גם בקומיקסים של מדע בדיוני בסיפורו "המבול השני" אחד הסיפורים הגרנדיוזיים ביותר שהופיעו בעיתון ילדים ישראלי מאז ומעולם  ,ושתיאר פלישה מכוכב נוגה לכדור הארץ . חייזרים מנוגה וצבא הרובוטים שלהם נוחתת בכדור הארץ . וכל הניסיונות להשמיד את הפולשים  בידי צבאות כדור הארץ נכשלים. החייזרים והרובוטים חוטפים בני אדם וכולאים אותם במיכלאות ענק. מסתבר שאנשי נוגה רוצים להתיישב בכדור הארץ . אך סוף טוב הכל טוב לבסוף הם מודבקים בחיידקים וכך מנוצחים. הסיפור תיאר פלישה של חייזרים מנוגה וצבא הרובוטים שלהם לכדור הארץ שם הם כולאים עמים שלמים מכלאות ענק כהכנה להתיישבותם לכדור הארץ . לבסוף כמו במלחמת העולמות של ולס הם מוכחים כחסינים לכל כלי הנשק של בני כדור הארץ פרט לאחד נשק בקטריולוגי הגורם להשמדתם.
פלנט : עם סיפור המבול השני הייחה לי אי נעימות כי בדיאבד הבנתי שבעצם אני מעתיק כאן את הסיפור "מלחמת העולמות" של ה.ג.וולס . אבל הבנתי את זה רק לאחר שכבר השלמתי את הסיפור
מכלתחילה זאת הייתה השראה. ובאמת לא הייתה כאן מקוריות.

dani planet secret agent 1

dani planet secret agent 2 

 לפלנט יש זכות ראשונים בתחום אחר דווקא :הוא חיבר את סיפורי הריגול הראשונים בקומיקס הישראלי  ובין הסיפורים הבדיוניים הראשונים בכל סוג ספרות בעברית  , סיפורי הסוכן החשאי מספר 17  על עלילות איש שירותי הביטחון הישראלי וזאת  ב-1959 כמה שנים לפני הסרטת סרטי ג'ימס בונד שהביאו להתפרצות אדירה של גל סיפורי ריגול גם בישרא .
פלנט :הסיפורים על הסוכן החשאי מספר 17  היה בעקבות הכתבות שהופיעו אז על כך  שהשירות החשאי שלנו הוא הטוב בעולם. התרשמתי כנראה מהכתבות והייתי מאוד גאה בשירות החשאי ודמיון לא היה חסר לי ואמרתי נעשה על זה משהו .ועשיתי.

dani planet ein anetz

 "עין הנץ "מאת דני פלנט. פלנט לא היסס להשתמש בדמויות ידועות היטב מהספרות הפופולארית העולמית .וכך חיבר סיפור בשם "עין הנץ"
"סיפור מימי ההתישבות הראשונים בארה"ב והמאבק בין האינדיאנים והלבנים. סיפור המבוסס על סיפורי פנימור קופר וגיבורו "עין הנץ".
סיפורי מאבק בין האינדיאנים והמתיישבים הלבנים היו אז פופולאריים מאוד בישראל אולי בגלל המאבק בין המתיישבים היהודים בנגב ומאבקם עם מסתננים ערביים שהזכירו מאוד את סיפורי המערבונים האלו ? 
פלנט: כולנו אהבנו אינדיאנים ואהבתי את קרל מאי וכרגיל כשהתרשמתי ממשהו החלטתי לכתוב עליו.
גיבור ידוע אפילו יותר שבו עסק פלנט היה טרזן איש הג'ונגל.

 

 

טרזן מאת דני פלנט.

dani planet tarzan king of the jungle 1

 

אחת מנקודות השיא של הפופולאריות שלו הייתה כאשר  פלנט פירסם שני סיפורים על איש הג'ונגל טרזן , שיצאו במקביל לסיפור בהמשכים של פנחס שדה (תחת השם הבדוי יריב אמציה ") בשם טרזן ותעלומת האטום.
הסיפור הראשון של פלנט על טרזן היה עיבוד של "טרזן מלך הקופים " בעוד שהמשכו כבר היה סיפור מקורי  בשם "טרזן והבואנה הגדול".

dani planety tarzan and the big boana

 .אין ספק שהרגע הזה שבו פירסם הארץ שלנו על דפיו גם סיפור קומיקס וגם סיפור לא מצויר על טרזן היה נקודת השיא של נוכחותו של איש הג'ונגל בתרבות הפופולארית של ישראל . אם כי נראה שאיש לא טרח לבקש עבור זה רשות מבעלי הזכויות בארה"ב
פלנט :כמובן הייתי חובב טרזן גדול. ויום אחד החלטתי לעשות סיפורים על טרזן וציירתי שני ספורים. הסיפור הראשון היה על ראשית חייו ואיך היגיע לג'ונגל והפך להיות מלך הקופים. ביססתי אותו על הספר המקורי וזה נראה לי מובן מאליו שכך צריך לעשות. עם זאת קיבלתי הרבה תגובות באופן יחסי מקוראים שהתפלאו למה לא יצרתי סיפור חדש על טרזן . אני לא מבין למה אבל לקוראים זה הפריע שגם המקור של טרזן בסיפור שלי היה זהה לזה של הסיפור המקורי של בוראוז . הם העדיפו שאני אכתוב סיפור חדש לגמרי על טרזן.
הסיפור השני שלי על טרזן כבר היה מקורי לגמרי ובו היצבתי את טרזן כנגד סוחרי עבדים ערביים.אחר כך החלטתי שזה מספיק וצריך לעבור לנושאים אחרים ..
באופן יחסי סיפורי טרזן שלי זכו להרבה יותר תגובות של הקוראים בהשוואה לסיפורים הרגילים.

דני פלנט ופנחס שדה 

dani planet ghost in castel

,סיפור מחורז מאת פנחס שדה .אייר דני פלנט.

 

במקביל פלנט אייר גם כמה סיפורים מחורזים של "עמשא " הלא הוא פנחס שדה  שהיו מעין קומיקס והביאו סיפורים ממכמני הספרות העולמית היפה לקוראי "הארץ שלנו". אלו כללו סיפורים  כמו"  הנסיכה סלינה וגבורתו של האביר טריסטן " ו"בת המלך והשודד היהודי"סיפור מימי הביניים על אהבת בת מלך ספרד לצעיר יהודי שמעונה בידי האינקוויזיציה נמלט והופך לשודד ים ולבסוף גורם למות אהובתו הנסיכה בטעות בסיום טראגי .ואפילו סיפור שהיה המבוסס על יצירת מופת של הספרות הקדומה "חמור הזהב "של אפוליוס .

 

dani planet virgil the donki

 וירגיליוס החמור " סיפור מאת פנחס שדה על פי "חמור הזהב".

 עד השנים האחרונות עוד ניתן היה למצוא  סיפורים כאלה רק בכתבי עת לילדים דתיים דווקא כמ ו "זרקור"  אך הם בלתי אפשריים בכתבי עת לילדים חילוניים .אך "הארץ שלנו"" בשנות החמישים לא ראה כל בעיה בפירסומם.

dani planet gold hunters

dani planet tristan and selina

 


סך הכל פלנט אייר לפחות חמישה סיפורי קומיקס שונים של פנחס שדה תחת שמות בדויים שונים וגם כמה מסיפוריו הלא מצויירים .
אתה זוכר משהו מהעבודה שלך עם פנחס שדה ?
פלנט : היום זה באמת נראה מוזר. אבל מעולם לא נפגשתי עם פנחס שדה למרות שאיירתי רבים מסיפוריו. אפילו לא דיברתי איתו . אולי ראיתי אותו פעם במקרה במשרד של "הארץ שלנו " אבל זה הכל . מעולם לא היה ביננו שום דיון על הסיפורים ושום החלפת רעיונות לגבי הסיפורים למרות שגם אני הוכחתי את עצמי כמי שיכול לכתוב סיפורים משל עצמו . פשוט קיבלתי מימנו חומר ואיירתי אותו בלי לתרום תרומה יצירתית מיוחדת משלי.
אגב הוא הסופר היחיד שאיירתי אותו. כל שאר הסיפורים שאיירתי היו רק שלי עצמי .

 

המסע בזמן 

 

 

איור מ"המסע המוזר במכונת הזמן" .


  היום פלנט ידוע בעיקר לא דווקא בגלל סיפורי הקומיקס ב"הארץ שלנו " אלא דווקא הודות לספר ההרפתקאות המדעי בדיוני שלו "המסע המוזר במכונת הזמן ( שהופיע במקור בהמשכים " בהארץ שלנו בשנים 1960-1961 ואחר כך כספר ב-1971) .

 

 

dani planet time travel batel of dinoesdani planet time travel dnosaures

הסיפור תיאר את הרפתקאות נער ודודו המדען העורכים מסעות בזמן לתקופות שונות של הפרהיסטוריה מהיוצרות כדור הארץ דרך (כמובן ) תקופת הדינוזאורים ועד ימי המינים השונים של האדם הקדמון.

א.א. איך היגעת לכתוב  סיפור על מסע בזמן?
פלנט :העורכים ראו שאני כותב היטב וביקשו מימני ליצור גם סדרות  לא של קומיקס אלא של טקסט שהיה כמובן בגדר עליית מדרגה מבחינתם ומבחינתי.
היצעתי להם כמה אפשרויות כולן של סיפורים דידקטיים אינפורמטיביים שהיו נותנים לקורא הצעיר הרבה יותר מסתם סיפור הרפתקאות כמו בקומיקס.

dani planet ancien tegypt 0

 

 

בתחילה כתבתי ואיירתי סדרה בשם "כך חיו אבותינו" על חיי האדם בארץ כנען בימי קדם שהייתה לימודית מאוד וכנראה יותר מידי. היא שיעממה את הקוראים כי הייתה כנראה יבשה מידי ולא זכתה להצלחה והעורכים הפסיקו אותה באמצע.למדתי מזה את הלקח שגם אם אני רוצה ללמד משהו עלי לעשות זאת. במסגרת של סיפור מהנה ומרתק.

dani planet time travel man and bear

dani planet ape man 

 
dani planet time prehoistoric familly

 

איורים  מ"המסע המוזר במכונת הזמן".

 

פלנט : כתבתי את "המסע המוזר במכונת הזמן" שנתנה לי את האפשרות לתת לקוראים סיפור מהנה והרפתקאות מרתקות וגם ללמד אותם על תקופות הפרהיסטוריה השונות . עובדה הפעם זה הצליח מאוד וזכה לתגובות נלהבות .יעקב אשמן עודד אותי להוציא את הסיפור בתור ספר ועזר למצוא מו"ל .אז לקחתי את הסדרה בהמשכים ופירסמתי אותה כספר בלי להכניס שינויים כלשהם . והיו על זה ביקורת טובות מאוד. אפילו ברדיו דיברו על זה.

 

 

 dani planet time travel man aginst apes men

הספר זכה להצלחה ?
פלנט: הספר הצליח במידה סבירה בהחלט אבל לא היה רב מכר ומעולם לא חשבתי לעשות לזה המשך.

 הסיפור

הסיפור תיאר את הרפתקאות נער  ודודו המדען  העורכים מסעות בזמן לתקופות שונות של הפרהיסטוריה מהיוצרות  כדור הארץ דרך  (כמובן ) תקופת הדינוזאורים ועד ימי המינים השונים של האדם הקדמון. במהלך הסיפור העביר המחבר ידע רב ומדוייק  לגבי התקופה שבה נכתב  לקוראים הצעירים על תקופות אלה.  אלא   שלמרבית הצער היו בו גם פרטים שגויים, המחבר תיאר  מפגש עם סוג האדם  הפרהיסטורי של  איש פילטדאון   מבלי לדעת  שאיש פילטדאון הוכח  כזיוף עוד  10 שנים  לפני שכתב את הסיפור  …ועוד יותר למרבית הצער המידע השגוי נשאר גם במהדורת הספר שפורסמה ב-1971. מה שמראה שהעידכון שבוצע בו היה מזערי בהחלט.

 

dani planet mystery of ti=bet 1

 

אחרי שלוש  שנים אינטנסיביות שבהם הופיעו בהארץ שלנו מידי שבוע שני סיפורים שונים של פלנט הוא נעלם לפתע מהשבועון.

לא במקרה הפסקת עבודתו הקבילה לסיום שירותו הצבאי . בתום שירותו הצבאי   הפך דני פלנט במשך כמה שנים לגרפיקאי עצמאי ולאחר מכן עבד כגרפיקאי ופרסומאי במשרדי פרסום שונים . בשנת 1967 הקים פלנט וניהל  עם שותפים את המפעל "ידע –גרף" להדפסה בשיטת ה"משי"  ,גרפיקה ופרסום שבו הודפסו רפרודוקציות של ציורים מפורסמים. 

בתום   

פלנט :סיימתי את הצבא וחיפשתי פרנסה טובה יותר .ולהיות האמן של הארץ שלנו פשוט לא היה דבר שיכולת להתפרנס מימנו .הם שילמו מעט מדי.עברתי להיות גרפיקאי.  

אבל כעבור כמה שנים  שלא הייתי פעיל אצלהם חזרתי אליהם שוב מידי פעם בעיקר לשם השלמת הכנסה.  ובנתיים האמנות שלי התפתחה והיגיעה לרמה גבוהה  למדי. 

 הסיפורים שלי אז כללו את בין השאר    את הסיפור שאותו כתבתי ואיירתי  "מיסתרי טיבט".אני מאוד אוהב עמים שאינם  מוכרים .וקראתי מאמר על המקום המסתורי הזה ועשיתי  עליו סיפור על מנת להביא  את המקום לתודעה של ילדים .אחרי זה היה "השלישייה בלב ברזיל"  זה מסע הרפתקאות בלב דרום אמריקה ותיארתי את החיות והצמחייה. היערות הטרופיים של ברזיל היו מקום מאוד מסתורי שרגל אדם לא דרכה בהם עד היום ותמיד חיפשתי את המקומות  המסתוריים האלו כדי לכתוב עליהם סיפור וגם כדי ללמד את הילדים  מה שידעתי ולמדתי. השקעתי הרבה מאוד זמן ומאמץ  בסיפורים האלו.   

. ה"שלישיה ביערות ברזיל "  הסיפור המקורי האחרון שחיבר פלנט לשבועון הוא סוג של סגירת מעגל . זהו המשך הרפתקאותיהם של שלושה נערים,אגס ננס וכלונס  שהיו ידועים היטב לקוראי הארץ שלנו הותיקים משנות החמישים הם היו גיבורי שני סיפורי "השלישייה" של יעקב אשמן ומאיר שנהבי שהיגיעו לאי בודד וטסו לחלל והיוו גם מקור השראה לפלנט עצמו שהחזיר אותם כעת  לסיפור אחד סופי על הרפתקאותיהם של שלושת הנערים שלא גדלו כלל ב15 השנים מאז הופעתם האחרונה.

הפעם לקח פלנט את ה"שלישיה  ליערות האמזונס לקרבות עם אינדיאנים ובחרקים טורפים למיניהם.

dani planet  brazil 5 

 
לאחר  מכן הוא אייר עוד סיפור אחד מאת פנחס שדה (תחת השם הבדוי הקבוע "יריב אמציה ")  "מתל אביב לדמשק  ובחזרה " על הרפתקאות נער ונערה  יואב וכרמלה  תיכוניסטים מתל אביב שמנסים לברר מדוע נעדר מר מילר, המורה לפיסיקה, משיעור שגרתי בבית הספר – ויוצאים לבירת סוריה במטרה לחלץ את המורה  שנחטף על ידי שירותי הביון הסורי.

 

 .

 
dani planet tel aviv damesek 3 

 

dani planet tel aviv damesek 4

.
עם סיפור זה הסתיימה תרומתו של פלנט לעולם הקומיקס .
יואב וכרמלה חזרו  גם בסיפור הבא של פנחס  שדה "יואב וכרמלה בעקבות הדרקון השחור " . שבו הצמד  נאבק בארגון סיני ששואף להקים לתחייה את סין הקיסרית ולגרום למלחמה גרעינית בין בריה"מ וארה"ב על מנת להביא לשלטון סיני בעולם. אבל אותו צייר כבר אמן אחר דריאן
דני פלנט לעומתם ונעלם מדפי "הארץ שלנו " והפעם לתמיד.
 א.א. למה הפסקת ?
פלנט: הם דווקא לא רצו שאפסיק . הם רצו שאני אאייר עוד סיפורים של פנחס שדה וניסו לשכנע אותי להמשיך איתו. אבל זה היה בלתי אפשרי מבחינתי   עם כל האהבה לציור זה   גזל יותר מידי מזמני בסופו של דבר זה לא השתלם כלכלית.
אבל יכול להיות שהייתה גם סיבה נוספת לכך  שפלנט עזב לבסוף  את התחום.
 פלנט : הופיע אז צייר בשם אשר דיקשטין שצייר גם הוא עבורם  והתרשמתי מאוד מרמת עבודתו.   הוא צייר בכישרון רב ברמה גבוהה ביותר כפי שנראתה עד אז רק בחו"ל ולא בישראל .  היו לו יד וקווים יוצאים מהכלל.  ההופעה המטאורית שלו עוררה בי פליאה רבה. התפתחות הציור שלי הייתה בשלבים עד שהיגעתי לרמה יוצאת מהכלל שבה כבר לא היו לי מתחרים בישראל ואיך יכול להיות שפתאום מישהו ניכנס לפתע פתאום כאילו משום מקום לתחום הקומיקס ברמה כזאת  של חו"ל ובבת אחת ללא כל התפתחות קודמת ?   אלא אם כן האמן הזה התחיל את דרכו בחו"ל ועלה זה עתה ארצה.  אך בכל מקרה היכרתי בכך שאני יכול לסיים את דרכי בתחום זה ויש לי יורש ראוי שאף עולה עלי.

בכל מקרה המשכתי לצייר ב"הארץ שלנו " עוד ארבע שנים לאחר הופעתו של דיקשטיין ב"הארץ שלנו " ב-1964.בהחלט היה מקום לשנינו.והפסקת עבודתי נבעה מסיבות כלכליות בלבד.בדיעבד היום אני מצטער מעט  שהפסקתי  לצייר בתחום הקומיקס כי באמת הייתי טוב בתחום הזה .הייתי יכול להמשיך התפתח ולהיהפך לאמן ידוע יותר.
באיזה שלב הייתה אפילו מחשבה שאני אשתלם  בחו"ל בתחומי הקומיקס והאנימציה.דודתי שגרה בארה"ב היציעה את עזרתה אך מאחר וכבר הייתי בעל משפחה ויתרתי על הרעיון.

ודודתי

 דון קישוט ,איור גראפי של דני פלנט

משנת 1969 התחלתי לעבוד כגרפיקאי בחברת "על על " והמשרה גזלה ממני את מרבית זמני ,דבר שלא איפשר לי להמשיך לעסוק כראוי ובנחת בדברים האהובים עלי כמו המשך ציורי הקומיקס וכתיבה.

אם זאת פה ושם  ביטאתי את עצמי במעשי אמנות כמו פיסול.

א.א:איזה יצירות יצרת בפיסול ?

פלנט :בין השאר יצרתי בעקבות מלחמת ששתה ימים ההירואית פסל של חייל ישראלי טיפוסי מהימים ההם. מפסל זה נעשו כמה יציקות ואפילו היו דיבורים על הצבתו במוזיאון צה"ל,המקור עומד כיום בביתי.   כן פיסלתי את לחיצת היד המפורסמת בין בגין וסאדאת ב-1977 בעיקבות האופוריה שפשטה אז בארץ.

 

dani planet israeli soldier sculptur 0

  פסל חייל ישראלי של דני פלנט.

 אבל הוא לא נטש לחלוטין את תחום הכתיבה הוא כתב עוד ספר אחד על הרפתקאות חייל צעצוע  "החייל " שיצא לאור בהוצאת "לילך" ב-1998. מעין גירסה מודרנית צבעונית והרפתקנית  מאוד של סיפורו המפורסם של אנדרסן "חייל הבדיל הקטן"על עלילות  חייל צעצוע  בן המאה שעברה ב שיוצא למסע הרפתקאות בין אינדיאנים ,שודדי ים ואבירים ,לוחמים  מתקופות וגזעים שונים ,במעין מסע חדש בזמן אם נרצה. 


פלנט  ."בערך ב-1990 עלה בדעתי שאם אני רוצה לכתוב ספר שיזכה לפירסום ותפוצה מירבית עלי להתקשר עם מפעל כל שהוא שיתמוך בי . החלטתי לפנות לחברה עולמית שמייצרת דמויות צעצוע ולהציע עבורם סיפור שיכיל את כל הדמויות שהם מייצרים וחלקי הסיפור השונים יצורפו לקופסאות הצעצועים . ההצעה התקבלה על ידי סוכני חברת הצעצועים "פלי מוביל " בארץ .אז חיברתי סיפור מרתק מלווה באיורים על עלילות חייל   צעצוע .

אלא שאז פרצה מלחמת המפרץ הראשונה ופגישת הסיכום והחתימה עם נציגי החברה שהייתה אמורה להערך בתערוכת הצעצועים השנתית ,בוטלה .

נשארתי עם הסיפור ביד והחלטתי שלא אטמין אותו במגירה אלא אנסה להוציא אותו לאור בארץ . הוצאת הספרים לילך  קיבלה את המשימה והוציא האתה ספר בצורה נאה ביותר .

 

איור מהספר "החייל".

 

אלא שמתכונת הסיפור המקורית שכוונה למטרות מסחריות הקשתה מעט על הקוראים שהיו צריכים לדלג בין נושאי סיפור שונים ותקופות שונות ,ולדעתי גם העברית הצחה מדי בה השתמשתי בכתיבה (במטרה לשפר את ידיעות הנוער בשפה העברית ) גרמה לילדים שלא להזדהות עם הכתוב . וכך ספר נחמד זה ברמה ספרותי לא זכה לתפוצה גדולה במיוחד.בכל אופן הספר הוצע על ידי המו"ל למשרד החינוך כספר חובה לתוכנית הלימודים בגל העברית הנכונה שבה הוא כתוב ,אך הדבר לא הסתייע .

יום אחד על

 

איור של "החייל".

א.א. מה אתה כותב היום ?

מאז יצאתי לגמלאות אני כותב פנטזיה על השכונה של סוף שנות החמישים.כל מיני דברים דמיוניים בשכונה אבל הרקע הוא ההווי של השכונה המלחמות בין השכונות ילדים ומורים . הסיפור עצמו מוליך למצב פנטסטי שקרה בשכונה כתוצאה מגילוי אוצר .זה יהיה ספר עב כרס ואני מחפש עבורו מו"ל.

הספר הנ"ל יצא לבסוף בשנת 2012 תחת השם "אימת הערפד ".

אימת הערפד / דניאל פלנט.
איזה סיפורים אתה מחשיב היום כטובים ביותר שלך ?
פלנט: הסיפור הטוב ביותר שלי מבחינת האיור זה השלישייה בלב ברזיל
מבחינת העלילה וגם האיור אני אוהב גם את הצנחנים בקרב המיתלה ואת קטועי האצבעות .וגם נהניתי מאוד לכתוב את סיפורי טרזן את עין הנץ שמספר על ימי ההתיישבות הראשונים בארה"ב .

הרבה מאוד מהסיפורים שלי כפי שאתה מבין נכתבו על מנת להביא לידיעת הילדים מידע מעניין שקראתי ואספתי על נושאים שונים . אני ראיתי בזה כמעט שליחות חינוכית ,והסיפוק על היכולת שלי לתת לילדים לא רק הרפתקאות מרתקות אלא גם ידע על העולם שסביבם ועל העבר היה עצום.

 

רשימת סיפוריו של דני פלנט

דני פלנט מלב אפריקה לשארםdani planet gold huntersדני פלנט מלב אפריקה לשארם 2

1. . אוצרו של מוכר העתיקות כרך 9 1958חוברות 1-30
ילדים עוזרים לאחד מהם למצוא מגילות קדומות שנעלמו לאביו סוחרהמגילות.
. 2.
מלב אפריקה ועד שארם עד שייך . כרך ח חוב' 39-50 . 1958.
.
3..
הצנחנים תוקפים . "  הארץ שלנו " 1959 חוב' 1-18 \

4. סוכן חשאי מס. 17 מיולי 59 בעיתון ,,הארץ שלנו"
. 5.
סוכן חשאי מס. 17 (פרק ב') ממרץ 60 . שניהם מספריםעל עלילות איש שרותי הבטחון
. 6. ..
המבול השני כתב וצייר דני פלנט . הארץ שלנוכרך י' ,1959 חוב’ 18-32 ב-15 חלקים.
7. .
עין הנץ מאת דני פלנט הארץ שלנו 1959חוב' 33-45 ב12 חלקים. סיפור על פי סיפורי פנימור קופר./

8. טרזן מלךהג'ונגל מאת דני פלנט הארץ שלנו כרך י 1959 חוב' 1-13 – ב-13 חלקים. עיבוד מצויירשל ספרו של בוראוז "טרזן מלך הקופים"

.9. .טרזן הבואנה הגדול מאת דני פלנט הארץ שלנו כרך י' 1960 חוב' 14-26 ב13- חלקים. סיפור מצויר מקורי שבו טרזן נאבק בסוחרי עבדים ערביים.
.10.
קטועיהאצבעות מאת דני פלנט( הארץ שלנו כרך י תש"ך ,1960"  חוב' 41-51 ב11 חלקים.
סיפור על מרד בר כוכבא .
11.
השלישיה בלב ברזיל מאוק. 67.. (חוברות 26-1). .עלילותיהם של שלושה חברים, אגס ננס וכלונס, ביערות האמזונס. ובקרבות עם אינדיאניםובחרקים טורפים למיניהם, השלישיה הופיעה כבר  בשני סיפורים של יעקב אשמן ומאירשנהבי בראשית שנות החמישים .

סיפורים  שכתב פנחס שדה( תחת השמות "עמשה " או "יריב אמציה ")  :

1.                       אהבתה של הנסיכה סלינה וגבורתו של האביר טריסטן .מאת "עמשא" אייר דני (פלנט) כרך ח. חוב' 27 –45 מה-17.3.1959 עד 21.7.1959. סיפור רומנטי מחורז על רקע ימי הביניים.

2.                             2.  רוח הבלהות  בטירה המקוללת . מאת "עמשא" כרך ח.חוברות 46-54 28.7.59 עד 22.9.59. סיפור על רוח רפאים בטירה אנגלית שמפחידה את כולם עד שמתברר שזהו המשרת שלבש סדין.

3.                               3. ציידי הזהב. כתב עמשא . צייר דני . כרך ט. חוברות 1-20 . 29.9 1959 –11.2.1960.

4.                               4. בת המלך והשודד היהודי . מאת עמשא . צייר דני . כרך ט. חוברות 21-38. 16.2.1960-14.6.1960. סיפור על ספרד של ימי הביניים ועל הנסיכה בתו של המלך אלפונסו שמתאהבת ביהודי.

5.                               5. הרפתקאות הפלאים של וירגיליוס החמור. כתב עמשא. צייר דני פלנט כרך ט. חוב' 39-52 . כרך י. חוברות 1-8. 21.6.1960-7.11.1960 ב-22 חלקים. סיפור המבוסס על הספר הלטיני "חמור הזהב" של אפוליוס" . עלילות בחור צעיר שנהפך בידי מכשפה לחמור ונחטף בידי כנופית שודדים.

 6. מתל אביב לדמשק ובחזרה " .כתב "יריב אמציה " (פנחס שדה ) . כרך י"ח ,1968. חוברות 27-50 ב24-חלקים.
.
יואב וכרמלה  גיבורי הסיפור הופיעו גם בסיפור הבא של שדה "יואב וכרמלה בעקבות הדרקון השחור " . כרך י"ט ,1969, חוברות 1-38.
שבו הם  נאבקים בארגון סיני ששואף להקים לתחייה את סין הקיסרית ולגרום למלחמה גרעינית בין בריה"מ וארה"ב על מנת להביא לשלטון סיני בעולם. אבל אותו צייר כבר אמן אחר דריאן .

1.                                כמו כן התפרסמו בעיתון ,,הארץ שלנו" הסדרות:

1) כך חיו אבותינו מפברואר 60  המתארת באיורים את אורח החיים של אבותינו בכנען

2) המסע המוזר במכונת הזמן על הילד ודודו שעושים מסע לתקופה הפרה היסטורית במכונת זמן

3) יציאת מצרים באיורים .סיפור לפסח. סיפור המגילה באיורים עם רקע על מצרים העתיקה. וסיפור יציאת מצרים .

4) מסתרי טיבט מנוב. 66 . סיפור עם איורים . מסע אוטנטי ברחבי טיבט .

 

 

dani planey generals night 1

 

5) בנוסף פלנט אייר את הסיפור -,,ליל הגנרלים" מאת: ה.ה. קירסט שהופיע במוסף הארץ  מאי 64 

 

ספרים  של דני פלנט שיצאו לאור:

1) המסע המוזר במכונת הזמן, הוצאת אחיאסף ,  1971 הופיע במקור ב"הארץ שלנו " בהמשכים בכרכים י,1960 ו-יא, 1961. תחת השם "המסע במכונת הזמן ".

2) החייל הוצאת לילך , ,1998 . סיפור באיורים על הרפתקאות חייל צעצוע מואנש בארץ המשחקים.

3. אימת הערפד.הוצאת ספרי צמרת ,2012.  

 

 

 

 

 

 

 

איור מהמסע המוזר במכונת הזמן .

 

קישורים רלבנטיים
סיפור קרב המיתלה מאת דני פלנט  

המסע המוזר במכונת הזמן

מיואב בן חלב ועד סברא מאן :תולדות הקומיקס בעברית

הארץ שלנו

בנימין תמוז

יעקב אשמן
פנחס שדה כותב קומיקס
פנחס שדה כותב טרזן

קומיקס מלחמתי בעברית

 

מנהרת זמן כחול לבן

 

האי מייל של דני פלנט

palantd@netvision.net.il

 

  
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סנדי ש.  On נובמבר 4, 2006 at 9:56 am

    כתבה מעניינת מאוד. תודה.

  • דוד שליט  On נובמבר 4, 2006 at 1:40 pm

    קרב המיתלה נחשב לטעות צבאית שעלתה בעשרות קורבנות ועיכבה את הקריירה של מפקדה, אריק שרון, במספר שנים. מעניין איזה פרספקטיבה יש היום לדני פלנט על הדברים שעשה אז, ציורים אחד לאחד של מיתוס הגבורה, בהיותו בעצמו חייל בסדיר. ברור שאתה, וגם אני ורבים אחרים, שפוטים של הזיכרון שלנו כילדים את הקומיקס ההם. חבל שלא שאלת אותו מעבר לנוסטלגיה וללקטנות הפרטים

  • מספר 666  On נובמבר 4, 2006 at 2:26 pm

    המיתלה שעוסקת בדיוק בנושאים שאתה מדבר עליהם תופיע באתר זה בשבוע הבא.
    למעשה תיכננתי להעלות גם אותה אתמול לרגל 50 שנות קרב המיתלה אבל החלטתי לעכב אותה קצת .

  • יובל אראל  On נובמבר 4, 2006 at 4:00 pm

    המסע המוזר במכונת הזמן, אהבתי אותו כילד ואוהב אותו כבוגר.

  • דוד שליט  On נובמבר 4, 2006 at 6:23 pm

    ממש לא הבנת אותי. כתבתי 'מעניין איזה פרספקטיבה יש לדני פלנט על הדברים שעשה אז' וגו'. כלומר, מה הוא ידע אז, מה הוא חושב היום, על חייל-מאייר בעיתון ילדים בראשית ימי המדינה, ולא שאתה תכתוב כתבה מרחיבה על הצניחה במיתלה, המיתוס המלונקק לעייפה הזה, עם כל האיצ'ה-אריק-פיצ'ה וכו' ומי צנח מימין ומי חיפה משמאל ומי אשם ומי פישל. עכשיו אני יותר ברור?

  • מספר 666  On נובמבר 4, 2006 at 10:18 pm

    ובאמת דני פלנט שקורא את הכתבה הזאת מוזמן להגיב בעניין.
    בכל אופן אולי כדאי לזכור שכחייל מאייר אז לפני חמישים שנה לא הייתה יכולה להיות לו הפרספקטיבה שאולי יש היום .
    וכאמור וכידוע אז הערכים היו שונים אז העריצו והאדירו מעשי גבורה בקרב גם אם לאלה לא הייתה משמעות רבה מבחינה צבאית .
    היום לא.
    ולזה יש משמעות .
    היום לעומת זאת כאשר אמיר אורן פירסם כתבה על קרב המיתלה בעיתון "הארץ" עיקר עניינו היה בלהראות עד כמה הקרב היה דומה בכל למלחמת לבנון השנייה .
    הוא שם את הדגש על הכשלים בעוד שדני פלנט ושות' לפני חמישים שנה שמו את הדגש על ההצלחות .

  • רמי נוידרופר  On נובמבר 5, 2006 at 7:52 am

    על אמן ותקופה נשכחים כמעט. עיתוני הילדים של אז טובים כל כך לעומת אלה
    של היום

  • מספר 666  On נובמבר 5, 2006 at 7:54 am

    ואחת הבעיות המרכזיות של כתבי העת לילדים ונוער כיום היא שבמקור ליצור תכנים מקוריים משלהם
    הם נצמדים כלויינים וכלי פירסום לתכנים של כלי תקשורת אחרים ,הטלוויזיה
    האינטרנט ,עולם הדוגמנות .
    המוצר המקורי החשוב האחרון של "מעריב לנוער " למשל למשל "היה "זבנג "
    מאז הם רק מפרסמים דוגמנים שחקנים וזמרים ולא מנסים ליצור שום דבר
    חדשני משלהם ,מה שמראה על הערכה עצמית נמוכה מצד אחד וחוסר יצירתיות
    אמיתית מצד שני.

  • 555  On נובמבר 5, 2006 at 11:19 am

    להגדיל את התמונות

  • מספר 666  On נובמבר 11, 2006 at 10:06 pm

    הכתבה על קרב המיתלה והויכוחים עליו הולתה לרשת ואפשר למצוא אותה כאן
    הקרב במעבר המיתלה
    http://www.notes.co.il/eshed/24994.asp
    ביחד עם כתבה נוספת על גיבורי הספרות הקלה וסיפורי הקומיקס במבצע סיני
    http://www.notes.co.il/eshed/24995.asp

  • דניאל פלנט  On נובמבר 16, 2006 at 5:24 pm

    לפני 50 שנה הלך הרוחות היה שונה לגמרי.היתה גאוה לאומית בצבאנו המנצח ובחיילינו הגיבורים והטחת ביקורת היתה ממש בגדר בגידה.המלחמות הרי ניכפו עלינו ומטבע הדברים מלחמות גם גובות קורבנות בדרך זו או אחרת.
    כשלעצמי לא התענינתי יותר מדי בפוליטיקה ונסחפתי עד כדי הערצה אחרי סיפורי ההצלחה של עם קטן מוקף אויבים.גם אמצעי התקשורת היו מוגבלים וחמשוכללים פחות ולא חדרו כל כך לתודעה כמו היום.כך שמבחינות רבות נשארתי סטרילי. כאשר התבגרתי התרחבו גם שטחי ההתענינות שלי ואז נחשפתי לפוליטיקה ולכל מה שנסרח אחריה שאוכלת כל חלקה טובה בעם הקטן הזה שהוא עדין מוקף אויבים.
    כחייל מילואים נתגלו גם לעיני כל המחדלים, חוסר האחריות והזלזול האופיניים אך הם ניראו לי בתחילה כחלק אינטרגראלי של המסגרת הצבאית על כל חסרונותיה. אולם ברבות השנים, כאשר נוכחתי לראות שכל התופעות חסרות האחריות הללו חוזרות על עצמן ואין טורחים אפילו לתקנן הבנתי שיש כאן מחדל שזועק לשמים.
    טוב שדנים היום במחדלים וטוב שיתן מי שצריך את הדין. אולי כתוצאה מכך,בעתיד,יזהרו ויקפידו יותר וסוף כל מעשה יהיה במחשבה תחילה.
    ואם תשאלו אותי, אז לפני 50 שנה היה טוב יותר,יפה וגם נקי יותר למרות שיהיו מי שיאמרו שגם אז היה לא מעט רפש.

  • מספר 666  On דצמבר 20, 2012 at 5:35 am

    בימים אלו של סוף 2012 דני פלנט פירסם ספר חדש בשם "אימת הערפד".בהוצאת "ספרי צמרת "
    הספר מיועד לבני 10-16 בערך ומתאר חבורת ילדים משנות ה-50 הנגררת להרפתקה מוזרה ומסמרת שיער.
    הסיפור מתאר את חיי היום יום בשכונות של השנים ההם על רקע תקופה שאינה מוכרת לנוער של ימינו. גיבורי העלילה מצטיינים בתכונות אופי מעוררות השראה, כאשר החברות היא ערך עליון עבורם, ומתקבלים מהר מאד על ידי הקורא באהדה והערצה יוצאי דופן.
    עם כל המתח והאימה המלווים את העלילה, הספר הוא ערכי, כתוב בשפה עשירה ועם זה פשוטה ומובנת, מלווה בהומור מלבב. מזה זמן רב לא פורסם לנוער בארץ ספר פנטזיה עברי מקורי על הרפתקאותיה של חבורת ילדים מקומית. זוהי פריצת דרך ייחודית ומחודשת בספרות העברית ברמה גבוהה להפליא.
    והנה תקציר הספר : סיפור על חבורת ילדים אמיצה והרפתקנית שחיה ופעלה ברחובותיה של העיר הגדולה לפני כשישים שנה, ועל יריבות עזה בין שתי שכונות שהובילה
    אותן למלחמה חסרת פשרות. ובתוך כך שוּרה של אירועים מסתוריים פוקדים
    את העיר: מכת עטלפים נופלת על שכונה שלווה בבוקר שבת בהיר, יצורים
    מכונפים ומעוררי זוועה ממלאים את החצרות, פקח עירייה נמצא מת במרתף
    בניין, צייר תימהוני מצייר לפתע דמויות זוועה והופך בעצמו למעורר אימה…
    אולם מעל הכול מאפילה על חיי השכונה פרשת היעלמותו המסתורית של
    אפרים, בן השכונה האהוב והנערץ, אשר גילה לוחות נחושת ועליהם כתב
    קדום המוביל אל אוצרות עתיקים, ומאז אבדו עקבותיו.
    האם מדריך הרכיבה המוזר וחברו סוחר העתיקות הם שהעלימו את הנער?
    האם מגדת העתידות המסתורית קשורה בפרשה? או שמא דווקא מנהל בית
    הספר חד המבט הוא שטווה את הרשת שהפילה את כולם בתוכה?
    חבריו של אפרים לא גילו כל פחד, ולמרות הסכנות הם קמו כאיש אחד ויצאו
    למסע נועז לגילוי חברם האבוד. הם לא שיערו לאיזו הרפתקה מסמרת שיער
    הם נכנסים. הם גם לא ידעו עד אותו יום כי מעבר לשגרה השלווה של חיי
    השכונה רוחשת לה מציאות אחרת, מוזרה ומסתורית לאין שיעור.
    "לא ייתכן שהדבר הזה אמיתי, חשב וצבט בזרועו כדי לוודא שאינו
    חולם, ואז משחש בכאב ונוכח לדעת שאינו הוזה, שלח את ידו לכיסו
    ואחז בחַמסה החבויה בתוכו כאילו ביקש את עזרתה מפני יצורי
    האופל השורצים סביבו. אך הדמויות המוזרות לא נעלמו ולא נמוגו
    בעשן המדורה. עתה הן התגודדו כולן בתוך החדר, ואז ניגשו ורכנו
    לעבר הילדים הנמים את שנתם כשהן מלחשות ביניהן הברות בלתי
    ברורות בקול צרוד ושרקני…"
    לפנינו הרפתקה מרתקת ומעוררת אימה, שדמיון ומציאות משמשים בה
    בערבוביה, לצד הומור וסיפור שובה לב על חברות אמיצה שאין תחליף לה.
    .ראו על הספר באתר "סמניה :
    http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=963399

  • מספר 666  On אוקטובר 26, 2013 at 8:38 pm

    שני סיפורי טרזן של דני פלנט שפורסמו במקורב"הארץ שלנו " בסוף שנות החמישים ,פורסמו כעת בשלמותם באתר העולמי המרכזי לכל מה שקשור לאדגר רייס בוראוז ולטרזן.
    כאן
    טרזן מלך הג'ונגל
    http://www.erbzine.com/mag45/4560.html
    טרזן הבואנה הגדול
    http://www.erbzine.com/mag45/4561.html

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: