הפסיכולוגיה של "רדיו חזק "

                              

 

 

 

 

 

חיים מזר חוזר בניתוח של פזמון ידוע נוסף ,הפזמון המפורסם ביותר של להקת "תיסלם" ומראה שיש בו הרבה יותר מהשמע לאוזן בהאזנה ראשונה, או עשירית ….

 

 

  "רדיו חזק" כמשל לניכור מרצון

 

 

מאת חיים מזר

רדיו חזק

מילים: דורי בן זאב, יאיר ניצני, יושי שדה ויזהר אשדות

לחן: יאיר ניצני ויזהר אשדות

 

 

היא שנולדה בכפר מנותק
ולא שמעה על חום או מחנק,
שם שמן טוב לא טוב משם,
כל כך שקט בא להירדם.

חייכי אלי בין השיחים,
חייכי אלי כשהם נחים –

והם לא אוהבים.
היא אוהבת רק רדיו חזק
אוהבת רדיו חזק
אוהבת
שמנגן.

היא רק רואה אותנו שרים
היא לא שומעת מה מדברים.

כתבי אלי מה רצונך,
כתבי אלי דרך אוזנך,
מעור התוף לעור הסנר
בתוך ראשך שקט שורר

והם לא אוהבים.
היא אוהבת רק רדיו חזק
אוהבת רדיו חזק
אוהבת
שמנגן.

היא שהוכתה באור סנוורים
ולא תשמע ניסוי צופרים,
היא לא תמנע אש בשדות
כי יש לה אוזניים כבדות

קבלי אותי בין המילים
קבלי אותי בין השבילים –

והם לא אוהבים

 

 


שיר זה שהוא אחד הלהיטים הגדולים של להקת "תסלם" שייך לקבוצת שירים שיש להם יותר מכותב אחד. במקרה זה חברו ארבעה יוצרים לכתיבתו. סביר להניח שיש לכך קשר למבנה המיוחד של השיר,בתים בעלי אורכים שונים.בית ראשון ארבע שורות,בית שני שתי שורות,פזמון חוזר חמש שורות,בית שלישי שתי שורות,בית רביעי ארבע שורות, פזמון חוזר חמש שורות,בית חמישי ארבע שורות,בית שישי שתי שורות, בית שביעי ואחרון שורה אחת. שהוא השורה הראשונה של הבית החוזר.

בית ראשון

היא שנולדה בכפר מנותק
ולא שמעה על חום או מחנק,
שם שמן טוב לא טוב משם,
כל כך שקט בא להירדם.

בבית זה נעשה שימוש בגוף שלישי נסתר נקבה. בבית זה מתואר המקום ממנו היא באה. מי זאת היא לא ברור.האם הכוונה לסתם מי שהיא היכולה להיות כל אחת או להיא ספציפית? המקום ממנו היא באה הוא אזור כפרי. אין בו את הסיאוב הפיזי של העיר.הכפר הוא מקום בו כולם מכירים זה את זה והמוניטין של הפרט חשוב. חשיבות זו מוצגת דרך פאראפרזה בהיפוך משמעות של הביטוי " טוב שמן טוב משם טוב" ל"שם שמן טוב לא טוב משם".יחד עם זאת חסרה הוויטאליות של העיר.ישנה מין תחושה של חסכים ריגושיים.יש מי שער לכך ומבין זאת,אותו אחד שמדבר בבית השני.

בית שני

חייכי אלי בין השיחים,
חייכי אלי כשהם נחים –

בבית זה נעשה מעבר לגוף שני זכר. הפונה מזכיר את אותה היא ומבקש ממנה שתפנה אליו ומסתפק בחיוך.בניגוד לבית הראשון בן ארבע שורות המתאר את העולם הכפרי הקטן במבט פנורמי, כאן המבט ממוקד.קיימים הוא הפונה,היא והשיחים. הוא יודע שהיא מתחבאת.אולי היא מתביישת או חסרת ביטחון עצמי? מכיון שהוא מבקש ממנה לחייך אליו כשהשיחים נחים,ניתן להניח שנושבת במקום רוח המניעה את השיחים והיא עוברת ממקום למקום עם תנועת השיחים כדי שלא יראה אותה. ואולי אותה רוח היא מטאפורה לסערה רגשית בה היא נמצאת המונעת ממנה לחייך אליו?מה היא בעצם רוצה? תשובה לכך בפזמון החוזר.

פזמון חוזר

והם לא אוהבים.
היא אוהבת רק רדיו חזק
אוהבת רדיו חזק
אוהבת
שמנגן.

בפזמון החוזר נעשה שימוש בגוף שלישי נסתר רבים ובגוף שלישי נסתר נקבה ומה שהוא נוסף-הרדיו. האינטראקציה היא בינה לבין הרדיו.מי הם אותם ה"הם" שאין לה שום אהבה כלפיהם והם לא רוצים אותה?אין להם שום רגש כלפיה.היא רוצה את מכשיר הרדיו בלבד.ממבנה הבית אפשר לראות מה היא רוצה. שורה ראשונה שלוש מילים,שורה שניה חמש מילים. המילה "רק" אומרת בצורה מפורשת מה היא רוצה.שורה שלישית שלוש מילים שהיא הכפלה של חלק מהשורה הקודמת המעצימה את רצונה. שורה רביעית ושורה חמישית בכל שורה רק מילה אחת. קיימת כאן חלוקה של משפט בן שתי מלים לשתי שורות,בכל שורה מילה. מבחינה מוזיקלית יש כאן סינקופה המדגישה ביתר עוצמה את רצונה. אהבה כלפי רדיו והעוצמה הקולית שלו המחזקים את הריגושים שלה.איזה ריגושים?היא מנתקת את עצמה במודע מסביבה אנושית ומכנסת את עצמה לתוך עצמה. בצורה וירטואלית היא בונה סביב עצמה קירות של רעש ומתכנסת לתוך סיטואציה אוטיסטית למחצה וכנראה גם אקסטטית. העולם מבחינתה לא קיים.רק היא והרדיו בבחינת אינסטרומנט והצלילים החזקים הבוקעים ממנו.המצב המנטלי שלה מוסבר בבית השלישי.

בית שלישי

היא רק רואה אותנו שרים
היא לא שומעת מה מדברים.

בית קצר בן שתי שורות בלבד והתיאור בגוף שלישי נסתר נקבה.היא נמצאת במופע רוק ורואה חברי להקה שרים ומנגנים. זה לא הרדיו,אלא קבוצת אנשים. את מה שהם שרים היא שומעת באופן חי.המילה "רק" שוב מאששת את ה"רק" שבבית החוזר.המילה "מדברים" יכולה להתפרש בשתי צורות המשלימות זו את זו.פירוש אחד כוונתו לאלה המדברים סביבה ופירוש שני כוונתו מושא התוכן של מילות השירים. אולי היא נמצאת בטרנס. בכל מקרה היא מנותקת מסביבתה ומנוכרת לה. היא באה למופע חי,לשמוע את הצלילים שבקעו מהרדיו לא למפגש חברתי,גם אם מדובר בקהל רב משתתפים, מה שמסביר את ההתחבאות שלה בין השיחים שבבית השני,התרחקות מאנשים.מי שפנה אליה בבית השני חוזר ומופיע בבית הרביעי.

בית רביעי

כתבי אלי מה רצונך,
כתבי אלי דרך אוזנך,
מעור התוף לעור הסנר
בתוך ראשך שקט שורר

הפעם הפונה לא מסתפק בחיוך והוא רוצה שהיא תכתוב אליו. כמו בבית השני, הפניה היא מגוף ראשון זכר לגוף שני נקבה.הוא מבקש ושומעים אפילו תחינה.הוא מתחנן בפניה שתגיב לדבריו.עד כמה היא מנותקת ומנוכרת אפשר לחוש בשורות השניה והשלישית. למה בדיוק הכוונה במילה סנר קשה לדעת. מתוך ההקשר של הדברים אפשר להבין שמדובר בסינור. הוא רוצה שתכתוב דרך האוזניים. יציאה החוצה מהאוזן לסביבה, מעור התוף -מהחלק הפנימי של האוזן- לעור הסינור. הסינור העוטף את בגד הגוף .אם הכוונה באמת לסינור ,לסינור יש תפקיד-להגן על הבגדים שעה שמבשלים או מנקים. מעין מצב של סטריליות. לסטריליות גם כן יש תפקיד,הגנה. הוא מבקש ממנה לצאת מהמגננה שלה.שתדבר ותביע את עצמה. אבל היא לא יכולה או לא רוצה, מכיון שבראש שלה שורר שקט של כלום,שקט של ריקנות.האם טוב לה במצב הזה? האם זה המנגנון שלה כנגד עולם של ריגושים של אנשים אמיתיים .הריקנות כנגד אי ודאויות של ריגושים אנושיים.הריקנות כמבטאת פחד,להגיע לבגרות נפשית ורגשית. סטריליות שבסופו של דבר רק מזיקה. היא ממשיכה להישאר באותו נתק רגשי המתואר שוב בפזמון החוזר ועד כמה מצבה קשה מתואר בבית החמישי.

בית חמישי

היא שהוכתה באור סנוורים
ולא תשמע ניסוי צופרים,
היא לא תמנע אש בשדות
כי יש לה אוזניים כבדות

מחוץ לאני הפרטי שלה,יש סכנות אמיתיות.אור הסנוורים שפגע בה הוא הרדיו החזק.העוצמה של הרדיו שווה בעוצמתו לאור החזק.ניסוי הצופרים בארץ הוא בעל משמעות קיומית.רעש הצופרים למקרה של מלחמה.אש בשדות שרפות המכלות כל חלקה טובה.השדות אנלוגיים לשיחים שבבית השני.כל העולם יכול להיחרב והיא לא ערה לכך.היא כבר לא יכולה לצאת מתוך הסטריליות המנכרת שלה. מרוב רעש של הרדיו החזק אוזניה כבדו ונוטרלו .קהות רגשית טוטלית. והוא ממשיך לבקש את נפשה וכפי שנאמר בבית השישי

בית שישי

קבלי אותי בין המילים
קבלי אותי בין השבילים –

יש מילים שבעזרתן הוא מביע את רחשי ליבו וישנם שבילים המובילים למילים ועד כמה רגשותיו הולכים ומתעצמים אפשר לראות בדרך הפניה שלו. בהתחלה הוא מבקש שתחייך אליו, אחר כך הוא מבקש ממנה שתכתוב אליו. אם קשה לה לחייך לפחות שתכתוב אליו .אולי קל לה להביע את עצמה דרך דף הנייר. אחר כך הוא מבקש ממנה שתקבל אותו . הוא חושב שיש בו אולי מגרעות המרתיעות אותה.אבל מבין המילים והשורות הוא מבקש ממנה שתקבל אותו כמות שהוא, בבחינת לא רק הוא לא מושלם,גם היא לא מושלמת. הוא רוצה ליצור חרף מגרעות אנושיות אלה איזו שהיא תחושת ביחד ,אבל היא עומדת במריה.כפי שאפשר לראות בשורה האחרונה שהיא גם השורה הפותחת של הפזמון החוזר "והם לא אוהבים".האם איבד את אהבתו כלפיה?

השיר פותח בניכור פיזי הנובע מאילוצים אובייקטיביים ומסתיים בניכור מנטלי ומתוך בחירה.יש כאן מעגל של ניכור שהמבקש מנסה לפרוץ אותו וללא הצלחה. הניסיון ליצור דיאלוג,כושל גם הוא.
הרושם המתקבל הוא שכותבי השיר יצרו דמות של איזה שהוא "הוא" וירטואלי שבאמצעותו מתואר עולם חברתי מנוכר המתגלם באמצעותה של "היא" ומתריעים דרכה על הסכנות האורבות לפתחה של החברה בשל אותו ניכור יזום.

ראו עוד

,
אתר תיסלם
יסלם במומה
תיסלם בויקיפדיה 

הארכיון הלא רשמי לתיסלם

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יואב  On יולי 9, 2008 at 10:11 am

    בניגוד למה שכתוב למעלה למילה "סנר" יש מובן מאוד פשוט. סנר הוא סוג של תוף שיש בו מעין רשת קטנה. תוף זה הוא התוף שנותן את הקצב במצעדים והוא (יחד עם תוף הבס) אחד המרכיבים הבסיסיים בכל מערכת תופים של רוק או ג'ז.
    על כן הפירוש הסביר של הבית הוא הרצון להתכתב מעור התוף שבאוזן לעור התוף שעל מערכת התופים של אלה העומדים מולה בהופעה. הסינור ממש לא רלבנטי.

  • דור כהן  On יולי 9, 2008 at 10:12 am

    ראשית, עור הסנר- טעות לא קטנה בידיך. הסנר הוא אחד התופים (למעשה, זה שעושה את הרעש החזק שהוא לא הבס. אפשר לתאר אותו כ"פה!")
    הייתי אומר שעור הסנר מסמל פה רעש, כמו של עיר, בניגוד לתחילת השיר ולשקט של הכפר.
    "בתוך ראשך שקט שורר" – שוב בניגוד למציאות החזקה של הרעש מסביב- היא לכאורה בשקט. הכותב שמכיר את ה"היא" כבנאדם שקט מהכפר, לא מבין איך היא יכולה להיות שקטה בתוך כל הרעש. הוא לא מבין אותה בכלל. היא השתנתה לו, והוא מבקש שתיתן לו רמז למה היא רוצה ("כתבי אלי מה רצונך"). גם השימוש בפועל "כתבי", מראה על מרחק ביניהם. אם הם היו קרובים, היא היתה יכולה לומר לו.
    לדעתי, בבית השישי, הכותב מנסה להחזיר את אהובתו (כך אנו נוטים להניח) חזרה הביתה, לכפר. בעיר אין שבילים, רק בכפר.

  • ינון  On יולי 10, 2008 at 2:50 am

    זה שיר על בחורה חירשת. וגם לא שיר אינטליגנטי במיוחד, סתם שיר פופ כיפי. הקורא הביקורתי ירחיק את מבטו מהמילים לקונטקסט – תיסלם הייתה להקת פופ-רוק שייצרה בעיקר תדמית מסוימת (דרך שימוש בשפה קלה, סגנונות מוזיקליים פופולריים ובעיקר קריצה מתמדת),ולא אמירה מוזיקלית/לירית משמעותית. קצת חבל על המאמץ.

  • לוין  On יולי 13, 2008 at 1:01 am

    אני לא חושב שזה שיר על חרשת
    אלא על בחורה אטומה ומנותקת
    אני לא חושב שכותבי השיר זלזלו בטקסט
    עד כד כך..יש משהו לירי בטקסט הזה
    הנגיעה של דב"ז מורגשת

  • ירדנה אלון  On יולי 19, 2008 at 9:43 am

    למה תיסלם נחשבת בעיני רבים ללהקת רוק משובחת מפני שהיא לטעמי האישי לפחות כחובבת רוק מושבעת(רוק אנגלי בעיקר)הייתה להקה בינונית ומטה זה לא רוקנרול זה סתם רעש,אולם אין ספק שיחסי ציבור טובים ומכייוון שלא היה משהו יותר טוב בסביבה הם ששטפו לקהל את המוח שכביכול זאת להקת רוקנרול טובה.לא כל רעש הוא רוקנרול במייטבו ומי שמכיר ואוהב ויודע רוקנרול לא יטרח הרבה בגינה של תיסלם.
    גם הניתוח של הפזמון הדי מחורבן אם תסלחו לי די קלוש ומצוץ מהאצבע צודקים הכותבים למעלה בעניין הסנר ומעבר לזה שיר מחורבן מילים דביליות לא כל משחק מילים טומן בחובו משמעויות עמוקות (עומק מילולי מעולם לא היה תכונה שדורי בן זאב ניחן בה,אני זוכרת אותו כשדרן הרדיו הכי מעצבן אי פעם שתמיד דיבר כשהוא מנגן מוסיקה ועיצבן בכך את המאזינים מפני שטעם משובח בבחירת מוסיקה דווקא יש לו אולם במקום לתת למאזינים להנות מהמוסיקה הוא היגג וליהג את שטויותיו וחשב משום מה שהוא מצחיק לאללה) מלודיה משעממת זה לא רוקנרול במייטבו זה סתם רעש
    ומעט ביקורת למביא הרשימה – הרעיון שלך מראשיתו היה מצויין ועורר ציפיות, בחירת החומר מאוד לוקה בחסר
    ממה שיצא לי לקרוא עד עתה מהחומר שאתה מביא בחרת פזמונים די משעממים ולא מי יודע מה עם בשר
    חבל.

  • עידן  On יולי 19, 2008 at 10:58 am

    "זו לא מוסיקה אלא סתם רעש"

    או

    "מי שמכיר ואוהב ויודע רוקנרול לא יטרח הרבה בגינה של (השלם את החסר)"

    הקלישאה היחידה שהחסרת היא: "בזמני המוזיקה היתה טובה יותר"

    לדעתי, בכל אופן, רדיו חזק הוא שיר רוקנרול נחמד מאד. אני לא חושב שהוא נכתב ע"מ להעביר מסרים פורצי גבולות ורעיונות אינטלקטואלים חדשניים, אלא הוא בסך הכל קטע רוקנרול כיפי ולא מחייב, אשר עד היום מצליח לגרום לאנשים לשיר ולרקוד כאשר הוא מושמע בברים ובמועדונים.

    אני מסכים איתך אבל שתיסלם היא ממש לא הלהקה הגדולה בכל הזמנים ושאין יותר מידי מה לנתח את המילים ולחפש בהן משמעויות שונות ומשונות אשר הכותב אפילו לא חלם עליהן.

    אם כבר מסתערים על כלום, אולי כדאי להכין כתבה על 'יאללה מוטי' – להיטה הידוע של שרית חדד.

  • ירדנה אלון  On יולי 21, 2008 at 4:05 pm

    לא חסרים פיזמונים באמת טובים במוסיקה הישראלית אולם לא אני לקחתי על עצמי לכתוב מדור זה ,מה בקשר ל- ילד מזדקן? למשל?
    מה בקשר ל- "למה לי פוליטיקה עכשיו?"
    מה בקשר ל-"נכון לעכשיו" ששר זוהר ארגוב (לצערי לא זוכרת את מחבר המילים
    יכולתי לתת עכשיו רשימה לא קטנה של שירים פזמונים שהם באמת על הגבול שבין פיזמון ובין שירה צרופה אולם אין זה המדור שלי ואין זה הרעיון שלי ואני מקווה שבעל הטור כבר ידע להגיש לנו נתחים ראויים להתכבד בהם הרבה יותר ממה שהוגש לנו עד עתה מפני שאני עדיין סבורה שהרעיון מצויין

  • ירדנה אלון  On יולי 21, 2008 at 4:16 pm

    מה פרוש "בזמני המוסיקה היתה יותר טובה?" א לא אמרתי זאת אז אל תשים מילים בפי ואל תתימר לקרוא את מחשבותי אם כבר תשאל לדעתי לפני שאתה קובע קביעות מעין אלה
    מעבר לכך זמני עדיין לא תם,אני חיה ,נושמת,מתפקדת,מאזינה למוסיקה ואוהבת אותה מאוד,ישנה כחדשה למגינת ליבם של אי אלו בריות על כן לומר "בזמני"(שוב דבר שכלל לא אמרתי ואפילו לא השתמע מתגובתי הראשונה) הוא פרי קביעתך ה-"פלצנית" משהו(יש משהו מאוד פלצני ויומרני ביומרה שאתה מסוגל לקרוא מחשבות של אחרים שאפילו לא ביטאו את מחשבתם זאת אתה מתיימר לרדת לסוף תת המודע שלי?)
    וואללה, הגמל לא רואה את הדבשת שלו.

  • יוסי  On יולי 25, 2008 at 1:57 am

    ובעיקר אמריקאי, כולל גירסה עברית ל'smoking in the boys room' .
    באלבום השני הם כבר עברו לפופ ישראלי נטו.

    חבל שלא ציינת מהו רוקנרול עברי טוב. 'בנזין' למשל?

    גם לא ברור ממתי למילים יש משמעות ברוקנרול מעבר לפיזמון עצמו. אלה רק מלים קליטות שאמורות להיזכר ולהיקלט. המשמעות משנית לגמרי.

    ממליץ להאזין בימי שישי אחה"צ לגלי צהל (לא גלגלצ) – יש ראיונות עם מוזיקאים מקומיים על אלבומיהם הקלאסיים. לפני כמה שבועות היה ראיון עם ניצני ואשדות על האלבום הראשון של תיסלם, ובין השאר הם סיפרו ש'לראות אותה היום' נכתב ע"י צירוף פתקאות שונות עם שורות שהומצאו על המקום, שחלקן נכתב במצב של שיכרות, ומבלי הרבה תשומת לב.
    התוצאה היתה אחד השירים המרגשים שלהם. הם הופתעו לחלוטין מההצלחה שלו.

    אגב דורי בן זאב – היו לו תקופות קלאסיות, בשנות השבעים והשמונים, כשהיה באמת שדר משובח (ר' 'סנדלים' בתחילת שנות התשעים בימי שישי בין 12 ל-2).
    אבל ב-96' כששידר את תוכניות הערב בגל"צ (ברצועה של שמעון פרנס היום) הוא אכן קישקש את עצמו לדעת ואיבד את רוב הקרדיט שלו.

  • ירדנה אלון  On יולי 30, 2008 at 10:00 am

    טוב, אז זה עניין של טעם אישי,אתה סבור שתיסלם היא להקה מצויינת? ניחא לא אתווכח איתך,טעמי האישי שונה(מותר לי)
    וכן אני מאזינה לגלי צה"ל בימי שישי ולראיונות עם מוסיקאים ,אני גם ממליצה מאוד להאזין ל-88 fm
    בעיקר בימי שלישי בערב שם יש ערב של בלוז ומוסיקת רית'ם אנד בלוז, מה שלא כל כך מתחבר כאן בארץ רק בשנים האחרונות וכל מי שמצוי מעט בנבכי מוסיקת הרוק נרול יודע שרוק הוא שילוב של בלוז וקאנטרי(לא אכנס כרגע להיסטוריה של הבלוז והרוקנרול אולם תוכל לקרוא את הרשימה שפירסמתי בזמנו בבלוג שלי ונקראת "בלוז קוסמי" ניתן למוצאה גם באתר של פרלמנט הנשים.
    מאחר ובלוז הוא המקור של הרוקנרול ויש מעט מאוד נגני בלוז בישראל למעט בשנים האחרונות הרוק הישראלי יותר משהוא רוק אמיתי הוא עושה מניירות של רוקאנ רול ועד שנגני הרוק בארץ לא יבינו שכדי לנגן רוק טוב צריך לנגן קודם כל בלוז הרוק הישראלי תמיד יעשה מניירות של רוק
    ואני מסכימה איתך שבנזין הייתה אחלה להקת רוק, יש עוד מוסיקאים שעושים רוק טוב אולם מאחר וברשימה זאת דובר על תיסלם ולא על בנזין או על להקות או נגנים אחרים התמקדתי בנשוא הרשימה ואני עדיין אייתנה בדעתי שתיסלם לא הייתה להקת הרוק מהמשובחות שהיו במחוזותינו אם כבר אני מעדיפה אכן את בנזין או את תמוז שלקחו בה חלק שלום חנוך,אריאל זילבר ויהודה עדר
    וכמובן איך כמעט שכחתי בשנים האחרונות להקת היהודים שעושה רוק משובח

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On אוגוסט 13, 2008 at 5:55 pm

    נפוחה מחשיבות עצמית

  • עידן  On אוגוסט 13, 2008 at 6:16 pm

    אבל אני מסכים איתך!

    כמה יומרנות יש לה, לדוגמא: "כל מי שמצוי מעט בנבכי מוסיקת הרוק נרול יודע"

    או

    "ועד שנגני הרוק בארץ לא יבינו שכדי לנגן רוק טוב צריך לנגן קודם כל בלוז"

    ואני אומר, ירדנה, שאת לא המחליטה עבור כולם מה זה
    רוק טוב או רוק "נכון", כי על טעם וריח אין להתווכח.

    זה בהחלט כון שהבלוז נמצא עמוק בשורשים של הרוק, אבל אנחנו במאה ה-21 והמושג 'רוק' התפשט מאז אפילו למוזיקה אלקטרונית, ובכל מקרה, יש לו פרשנויות רבות ומגוונות.

    אני מבין שאת אוהבת מוזיקת רוק הקשורה יותר למה שהיה פעם ולדברים שהיו בצעירותך (חלקם נפלאים ללא שום ספק) אבל זה לא אומר שמי שעושה דברים אחרים וחדשים הוא כבר לא רוקר. את ממש לא יכולה לדבר בשם כל מי שמבין ברוק.

    מוסיקה, כמו כל אומנות, זה דבר שמתפתח.

  • לאון  On ינואר 31, 2009 at 3:44 am

    נו באמת!כמה חפרתם פה!גם הכותב וגם המגיבים!כולה שיר רוקנרול כיפי על בחורה שהגיעה מהכפר הנידח לעיר הגדולה וקיבלה שוק תרבותי כולל חשיפה לרדיו חזק שמנגן מוזיקה אופנתית ועכשיו היא מבולבלת ולא סגורה על האישיות שלה-האם היא עדיין ילדה מהכפר או חיית מועדונים עירונית ומה היא אוהבת יותר.
    ומתי בדיוק המילים היו חשובות ברוקנרול?תרקדו ותהנו!
    THAT'S ALL!!!
    AND TISLAM THE BEST!!!!!!

  • עודד  On מרץ 6, 2010 at 5:42 pm

    לא נראה לי שמדובר על סיפור אהבה ואחרי התעמקות נוספת בשיר, גם לא על בחורה חרשת.

    נראה לי שמדובר במסר קצת יותר מתוחכם ושהוא מוסווה ומוסתר באמצעים אומנותיים בכוונה.

    הביקורת. כן כן, ביקורת על מבקרי המוזיקה! נראה לי שעל זה השיר מדבר.

    אלו שכותבים רק על מנת שהשם שלהם יתפרסם. אין להם מושג על מה הם מדברים. יותר מזה, הם לא מקשיבים למילים של השירים בכלל, הם רק באים לראות את ההופעות. לא משנה כמה חברי הלהקה ינסו להבין או להתחבב על המבקרים, הם ימשיכו בניכור שלהם.

    נו, מה אתם אומרים? זורם?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: