הצאצאית של מרים המגדלית

הופיע בעיתון "העיר "

על "המיוחלת" מאת קתלין מקגואן בתרגום אינגה מיכאלי הוצאת כינרת זמורה ביתן ,2008

 "

המיוחלת" מאת קתלין מקגואן   הוא ספר שהיה ברשימת רבי המכר ואמור להציג את סיפורה  של אישה שמגלה שהיא הצאצאית הישירה של ישו המשיח ושל מרים המגדלית.. אולם הספר זכה לפרסום  גדול בהרבה כאשר המחברת החלה לטעון שהסיפור  על קונספירציה חובקת דורות הוא אמיתי ומבוסס על חייה שלה. לאחר שהספר הפך לרב מכר החל סביבו מחול שדים  כאשר הופיעה אישה אחרת שהאשימה את המחברת הנ"ל בהתחזות ושהיא היא הצאצאית האמיתית של ישו ומרים המגדלית.

ונשאלת השאלה :על מה כל המהומה ? והאם הספר שווה בכלל קריאה ללא קשר לטענות הביזאריות סביבו?  

"המיוחלת" של קתלין מקגואן הוא ספר שהיה עד לאחרונה ברשימת רבי המכר.
אם להגדירו בקצרה כי אז מדובר במעין מותחן דתי – מיסטי–פמיניסטי, וקרוב לודאי שזהו ספר שרוכב על גל ההצלחה שיצרו ספרים אחרים כמו "צופן דה וינצ'י".
הספר מספר את סיפורה של אישה שמגלה שהיא הצאצאית של משיח עולם הנצרות ישו ושל שליחתו ותלמידתו הראשית מרים המגדלית, ומשום כך היא מושא לשנאה של אירגון חשאי מסוכן. אבל למרות היותו רב מכר ענק שעל פי טענות ההוצאה ראה אור ב15 שפות וב-40 מדינות הוא אחד מאותם ספרים שזה מעניין הרבה יותר לקרוא עליהם ועל הסיפור שמאחוריהם מאשר אותם.
ומה אותו סיפור מסקרן? מדובר בסיפור מסובך למדי, אבל כמו בכל מותחן טוב בסוף הכול ( איכשהו ) מתקשר.

הדם המרובינגי

שליט מהשושלת המרובינגית

היה היה אדם  בצרפת  במאה העשרים בשם פייר פלנטרד שטען להיותו צאצא למשפחת המלכים המרובינגים הצרפתית. שושלת המלוכה הראשונה והנשכחת  של צרפת מימי הביניים המוקדמים. איש בציבור הרחב לא זכר את המרובינגים חוץ מכמה אקדמאים ספונים בספריות אוניברסיטאות מאובקות  עד שבא פלנטרד  וזייף שושלת יוחסין שהראתה  שהוא הוא  האיש הראוי לשבת על כיסא המלוכה של צרפת .

 

פלנטרד לא הסתפק בכך אלא מסיבות שנשארו מעורפלות עד עצם היום הזה ( אבל לדעתי  היו לשם  הנאת  היצירה לשמה ללא כוונה ספציפית עד כמה שהדבר ישמע מדהים בזמנים שלנו המתאפיינים ברדיפת רווחים בלבד), טרח ובנה סיפור שלם מסביב  לכומר צרפתי מסתורי במקצת בשם  ברנז'ה סאונייר שחי בעיירה קטנה בצרפת בשם רן לה שאטו. אותו סאונייר בנה מבנים שלמים מכספים שעד היום לא ברור לחלוטין כיצד הושגו בידי הכומר הצנוע מהעיירה הענייה (אבל כנראה באמצעים מפוקפקים שונים של מכירת מחילות לכל דורש, דבר האסור לחלוטין על-פי הכנסייה).

 

פייר פלנטרד ושותפו דה קרסי,  מחבר תסריטים ומתחן אובססיבי, יצרו סדרה של מסמכים בהם מוסבר שסאונייר הנ"ל מצא אוצר שקשור לשושלת המרובינגית וגם סדרה של מסמכים קדומים שחשפו את סודה הגדול של שושלת יוחסין שמגיעה עד פייר פלנטרד בימינו. סודה של אותה שושלת יוחסין נשמר מכל משמר בידי אירגון חשאי רב-כוח בשם "מסדר ציון". בראשות אותו מסדר עמדו לאורך הדורות אישים מפורסמים שונים מלאונרדו דה וינצ'י דרך ויקטור הוגו ועד לז'אן קוקטו והאחרון שבהם הוא אותו  פייר פלנטרד בימינו.

את המסמכים הללו הם הפקידו בספרייה הלאומית של צרפת כדי להוסיף להם אמינות וכדי שיעמדו לרשותם של כל האנשים שיבוא לחקור את "הרמזים " שאותם השאירו במקומות שונים. ולמרבה חיוכיה של ההיסטוריה – ואנשים כאלה  אכן נמצאו.

 

אמנם, הסוד שלו הוא סוד מעניין. אבל כזה שיכול לעניין רק כמה צרפתים שמתמצאים בהיסטוריה הקדומה של צרפת ולא איש אחר מלבדם. פייר פלנטרד עצמו הסתפק בכל זה. הוא נתן לסופר צרפתי בשם דה סדה לכתוב ספר על כל "התעלומה" שהתבסס על המידע שהוא עצמו סיפק והספר הפך לרב מכר בצרפת של שנות השישים והשבעים.

 

מכאן והלאה נמצאו סוף סוף אנשים אחרים, חוץ מפלנטרד, ששמעו את שמעה של  השושלת המרובינגית והבינו את חשיבות הטענות שלו שהוא הצאצא שלה. כל האנשים הללו היו בצרפת אבל מבחינת פלנטרד הצרפתי שונא הזרים זה הספיק בהחלט

כתוצאה כיום שמו של המיסטיקן והמתחן הבלתי ידוע  לשעבר פלנטרד ידוע היטב לאלפים ברשת ומחוצה לה. הוא את מטרתו השיג במלואה.

דמו של ישו מנצרת


בשנות השבעים הופיע שחקן ומפיק אנגלי בשם הנרי לינקולן. הוא קרא את הספר של דה סדה ונמשך אליו. אבל החליט שהמסתורין שאותו רקח (כפי שאנו יודעים כיום) פלנטרד בכוחות עצמו ועם עזרה של חבר אחד או שניים אינו מספיק מעניין בפני עצמו בעבור הקהל הרחב שמחוץ לצרפת. בספר רב מכר ענק שפירסם באנגלית עם שני שותפים בשם "הדם הקדוש והגרייל הקדוש" הוא הוסיף עוד גורם למשוואה באמצעותו הסביר שהמרובינגים עצמם שעד אז נחשבו לצאצאי שבט גרמני ברברי ותו לא, היו בעלי ייחוס מפואר בהיותם צאצאים של שני אישים יהודיים מפורסמים, ישו ומרים המגדלית שהיו נשואים, וכמובן שמכאן גם מסתבר רקעם בהיותם נמנים עם צאצאי המלך דוד.
פייר פלנטרד עצמו לא אישר את הטענות הללו אם כי ברור שהפתיעו אותו. שכן הוא עצמו עם כל דמיונו העשיר לא חשב עליהם.


אמנם כמו מתחן טוב הוא גם לא הכחיש, לפחות בהתחלה,  את "הגירסה" הבריטית.
אבל האיש שביסודו היה אנטישמי שהיה מקורב למפלגה הפשיסטית הצרפחית של פטן, מעולם לא התלהב לשמוע שהוא הטוען לכתר צרפת יש בו גם קשר לדם יהודי גם אם כזה של ישו הנוצרי. ולבסוף לאחר שהספר של לינקולן ושותפיו הפך לרב מכר בינלאומי הוא הכחיש את כל הסיפור והודה שהייתה זאת המצאה (אמנם לא שלו אלא של אחרים).

אבל יציאה זו מהארון הכרוכה בהודאה שכזו כבר איננה משנה את העובדה שהאדונים לינקולן ושותפיו יצרו מיתוס מודרני שלמרות שהופרך בצורה מוחלטת אינספור פעמים, מסתבר כי יותר ויותר אנשים מאמינים בו,מתווכחים עליו ברשת ומחוצה לה בלי סוף ומשתמשים בו ומרחיבים אותו ומוסיפים עליו לצרכים שונים ומשונים.
בין השאר הוא שימש כבסיס לרב המכר הגדול של זמננו "צופן דה וינצי'" מאת דן בראון, שהפך לסרט מצליח בכיכובו של תום הנקס, בו לסיפור המומצא של פלנטרד על הכומר סאונייר ועל מסדר ציון יש תפקיד מרכזי.

כתוצאה מהצלחת הספר והסרט מליוני אנשים שמעולם לא שמעו קודם לכן על פייר פלנטרד מתחן בעל עבר פשיסטי אפל, שמעו על טענותיו השונות והתייחסו לסיפוריו המומצאים כאילו היו אמת לאמיתה, או לפחות כזו שמוליכה לגילוי סודות גדולים עוד יותר, אלה ש"נחשפו" בידי לינקולן ושותפיו על "שושלת של ישו ומרים המגדלית ". וכך גם בספר "המיוחלת" של הגברת מקגואן שאמור להיות הראשון בסדרה על "שושלת המגדלית" ובו אנו מוצאים את כל הסיפור של פלנטרד והוא מתרחש בכפר רן לה שאטו וכל הזיופים והמתיחות של פלנטרד מוצגים בו כאמת שאין להרהר אחריה אבל יש לחשוף את "הסודות הנסתרים עוד יותר" שבתוכה.

דמה של מרים המגדלית

מה מחדשת מקגואן בסיפורה לעומת דן בראון?

הספר "המיוחלת" מספר  על אישה שמגלה שהיא צאצאית של ישו ומרים המגדלית ולמעשה היא סוג של משיח ממין נקבה שמיועדת לגלות את האבנגליון שאותו כתבה מרים המגדלית. היא אכן מגלה אותו ושם נחשף סיפורה של מרים שהייתה נשואה תחילה ליוחנן המטביל (קודמו של ישו על פי המסורת הנוצרית)  שהיה מכה אותה  באכזריות , ואחר כך לישו הנוצרי עצמו. משניהם נולדו לה ילדים שהופכים לאורך הדורות  לאבות של שושלות אדירות כוח והשפעה ולאויבים בנפש.

 

על-פי גירסת קתלין מקגואן מתגלה שכלל המשפחות הגדולות של אירופה שייכות לשושלת הזאת של ישו ומרים  ויודעות זאת. מכאן שכל ההסתעפויות הופכות כמובן לחלק מההיסטוריה.  שכן על פי הישענות על תפישה כזאת המשפחות הגדולות של אירופה הן צאצאיות של ישו, כולל אנשים כמו קרל הגדול יורשם של המרובינגים, או המלך ארתור מבריטניה, המלך הסקוטי ברוס, הקדוש פרנסיסקוס מאסיזי, ז'אן דארק כמובן,  וגם הצייר הענק בוטיצ'ילי שצייר את תמונתה הידועה של מרים המגדלית ומשפחת מדיצ'י שהזמינה את הציור הזה ואפילו משפחת בורג'ה שהייתה ידועה בשחיתותה.

 כל אלה המה צאצאי ישו הנוצרי.

אלא שהדבר  המעניין והמטריד ביותר לגבי ספר זה הוא כאמור  לא דווקא מה שכתוב בתוכו אלא  מה שמתחולל סביבו.

 שכן הסופרת לא הסתפקה בהצלחת הספר ויצאה במסע פרסום להראות שהספר הוא הרבה יותר מעוד סתם "מותחן דתי –מיסטי".

המתיחה

קתלין מקגואן סופרת ומתחנית ?

הסופרת קתלין מקגואן (כותבת יחצנית לשעבר של חברת וולט דיסני ) הודיעה חגיגית בראיונות לתקשורת שהיא עצמה צאצאית של ישו ומרים המגדלית והסיפור מבוסס על סיפורה האמיתי. היא עצמה אכן "ילדת הגרייל " שתפקידה להביא גאולה לעולם. על ידי חשיפת סיפורה האמיתי של מרים המגדלית.
היא סיפרה שבמקור התכוונה לפרסם את הסיפור על אגודות סתר חובקות עולם ושולטות בעולם שאנשיהם רוצחים זה את זה כספר עיון רגיל, אך לא רצתה לחשוף את המקורות שלה ולכן החליטה לפרסם אותו כמותחן חלק ראשון בטרילוגיה.

כאשר התבקשה הגברת לספק הוכחות לטענה דרמטית זאת, הצביעה על כך שהיו לה חזיונות של מרים המגדלית כמו אלה המתוארים בספר ושיש לה רשומות גנאלוגיות המגיעות עד לפני 2000 שנה המוכיחות את טענותיה.
כאשר התבקשה להמציא את הרשומות הנ"ל לבדיקה, הסבירה הגברת שכרגע אינה יכולה לעשות זאת אבל זאת האמת "שלה" כנגד זאת של העולם הגברי המדכא.

להגביר את הצד המשעשע  היא טרחה והביאה כעדים מבין כל האנשים את העורך שלה ואת הסוכן הספרותי שלה שהודיעו בנימוס שהם מאמינים לה (או בכל אופן לא מוציאים את טענותיה מכלל אפשרות), משום שהיא בבירור מאמינה בכל מילה שהיא אומרת
כלומר, אם אדם מספיק פנטי ונראה משוכנע בטענותיו די בכך עבורם לחשוב שיש משהו בדבריו.
(וחוץ מזה היא משלמת להם חלק מהמשכנתה והם יהיו טיפשים להגיד שהיא משקרת, שכן לא מכחישים את דבריו של הלקוח).
מעניין שהיא לא הביאה את ההורים כעדים, ומעניין למה.

בסופו של דבר נראה שכל "האינפורמציה " של מקגואן על חייהם של ישו ומרים המגדלית וצאצאיהם מבוססת על חזיונות והזיות ותו לא. בדומה לכל אותם ספרי "מתקשרים" שמופיעים בשוק מידי יום ביומו ומחבריהם טוענים שהם מתקשרים באופן קבוע עם מגוון ישויות וחיזרים ודמויות מהעבר הרחוק כלה באלוהים בכבודו ובעצמו.

אלא שהגברת מקגואן טענה שבידיה יש גם הוכחות מוחשיות יותר.אלה עד כמה שידוע לי לא הוצגו לבדיקה מקצועית עד עצם יום כתיבת רשימה זאת .
בשלב מסויים צצה לפתע משום מקום אישה בשם סוזן  אולסון שהחלה  לתקוף את מקגואן ברשת 
וטענה שהיא שקרנית מאחר שהיא היא הצאצאית האמיתית של ישו ומרים המגדלית שאמנם היגרה לא לצרפת כפי שטוענת מקגואן אלא להודו ביחד עם ישו עצמו שלא מת בצליבה ונפטר במחוז קשמיר ששם הפך למנהיג דתי. לטענתה יש לה שושלת יוחסין שמגיעה עד המאה השלישית לספירה וביכולתה להוכיח זאת. היא טענה שמקגואן שוחחה עימה וגנבה ממנה את הרעיונות לספרה ומחומרים נוספים שפירסמה באתרה ברשת. למרבה המהומה העליזה המתפתחת בשובבות, צצו גם אנשים אחרים שכולם טענו שמקגואן שאבה מהם רעיונות. .
יכול להיות. אם כי כמובן אין כאן פלגיאט ממש, יותר נכון שמן הסתם מקגואן לקחה רעיונות גם מהם כמו ממגוון מקורות אחרים.  (כפי שעשה דן בראון בעצמו לפניה ) בכך אין כל רע.

נראה שמקגואן קפצה על העגלה של "צופן דה וינצ'י" כדי למצוא את ששת דקות הפרסום והתהילה שלה. כמובן שזכותה המלאה של מקגואן ליצור סיפור כזה וברור שהאישה מהודו קפצה על העגלה של מקגואן כדי לזכות בנתח הפירסום שלה.
(ולי כל הפרשייה הזאת מזכירה משום מה את סיפורו של שבתי צבי שטען שהוא הוא המשיח המיועד בן דוד, והתקבל על ידי המונים עד שצץ משום מקום מתחרה מקנא שהסביר לצבי שהוא המשיח בן יוסף והכיצד זה ששבתי צבי כמשיח בן דוד מהין לצאת לאור הזרקורים לפני שהמשיח בן יוסף יופיע לפניו? המתחרה רץ והלשין לשלטונות המוסלמיים על צבי שהוא שקרן מתחזה ומסוכן והביא בכך לנפילתו של שבתי צבי).

כל הסיפור של מקגואן מדיף עד למרחקים ריח רע של יחצנות אפלה. המילה מתיחה זועקת ממש מכל פינה
כאשר אתה קורא את הטענות של הסופרת אתה נדהם מהעליבות של ערימת השקרים. מה יטען איפה הסופר של רב המכר הבא: שהוא ישו הנוצרי שקם לתחייה בעצמו בכדי לספר את סיפורו האישי?
ולמרבית הצער זה פגע גם בהנאה מספרה של מקגואן. בעיני לפחות סופר יוצר הוא לא שקרן.

בדיקה יסודית גילתה שבעברה של מקגואן ישנה קופה של שרצים.
כל מיני טענות שלה הוכחו בבית המשפט כשקריות.
למשל, שהיא כתבה את ספרה האחרון של האסטרולוגית הידועה לינדה גודמן( מחברת ספרים רבי מכר שתורגמו לעברית כמו "סימני שמש" וסימני אהבה ") וכל הזכויות עליו שייכות לה בלבד בעוד שבמציאות היא רק נשכרה על ידי מישהי אחרת שמונתה לכך על ידי גודמן לפני מותה לעזור לה.
ישנה גם פרשה עם ספר "חשיפה" שפירסמה על חברת וולטו דיסני שבה עבדה וממנה סולקה ואחר כך הכחישה שכתבה אותו.

היא המציאה סיפורים שונים על כך שעבדה ואחר כך רואיינה בעיתונות האירית סיפורים שהתגלו כלא נכונים.

ובכל זאת פרשת מקגואן אולסון מלמדת אותנו משהו על כוחו של הפרסום המודרני. צמד החמד בהתקפות שלהן אחת על השנייה רק מחזקות אחת את השנייה ותורמות לפרסום אחת של השנייה עם כל זה שהן הופכות את כל הטענות שלהם למגוחכות יותר ויותר.

מרים המגדלית ואנחנו


למרות כל התמיהות האלה עובדה היא ש"המיוחלת" הפך לרב מכר גדול גם בישראל (כמעט ללא פירסום ויחסי ציבור), ונשאלת השאלה, מדוע ? מה גרם ל"מיוחלת" (כמו ל"צופן דה וינצ'י" לפניו) לזכות בהצלחה גדולה כזאת ?
נראה שיש לכך קשר לאלמנטים הפמיניסטיים-מיסטיים החזקים מאוד שיש בו, והם רלבנטיים עד מאד בתקופתנו, ולמרכזיות שניתנה בו לדמותה של מרים המגדלית, האישה הראשית בסיפורי הברית
החדשה לצד מרים הבתולה אימו של ישו. בדורות מאוחרים יותר זיהו אותה עם דמות של זונה, כנראה בטעות, אולם זה גרם פיחות בדמותה. תומכיה המרובים של מרים המגדלית היום ( שהפכה לדמות פופולארית מאוד בתרבות הפופולארית הדתית בארה"ב בשנים האחרונות גם הודות לספרים כמו זה ) טוענים שהייתה זאת קונספירציה של הכנסייה שהייתה מעוניינת להשתמש בפגיעה זו בדמותה של מרים המגדלית ובהשלכה של הפיחות הזה על המין הנשי כולו.

פרשה זו אולי מראה משהו מהתשוקה למצוא דמות נשית אלוהית, כזו שתנחה אותנו בעולם של דתות מונותיאיסטיות גבריות בעידן שבו יש העצמה גוברת והולכת של האישה בחברה המערבית. הצרה עם מרים המגדלית היא שכל קיומה ופירסומה לעתיד באו מכך שהיא הייתה תלמידתו ושליחתו או בת זוגו של ישו.
עד כמה שאפשר לקבוע היא לא ילדה מתוכה שום רעיון מקורי אחד משלה, וכל הרעיונות שמיחסים לה כיום בדבר עוצמה נשית וכו', אינם יחודיים לה כלל וכלל. אפשר למצוא אותם באותה המידה אצל כל דת פגנית כמו זאת של מצרים העתיקה.
ואותו שליח פאולוס שמתואר בספר של מקגואן כשונא הגדול של מרים המגדלית והמין הנשי בכלל, לכל הפחות הביא עימו כמה רעיונות משלו על מלכות השמיים שלא היו קיימים לפניו. ומשום כך זכתה הנצרות של פאולוס בהצלחה גדולה כל כך בעולם הפגאני הקדמון, משום שנראתה כמציעה משהו חדש שלא היה קיים קודם לכן.

ומה המקוריות שמייחסים מקגואן ושות' למרים המגדלית? שהיא הייתה עוד גילגול אחד מני רבים של האלה האם הקדומה? ושהיא נציגת הסובלנות הנשית ו"הכוח הנשי " וכו' וכו' ?
בשביל הרעיונות הללו אין כלל צורך במרים המגדלית.
או אם כבר בישו עצמו.
אלא אם כן אתה מונותאיסט נוצרי שמחפש דרך לשמור על האמונה בה גדלת ועם דמויות שאותן אתה מכיר.
הספר הבא בסדרה אמור לפרסם את סיפורו של ישו.
ניתן לתמוה מי יככב בספר השלישי בטרילוגיה אלוהים בכבודה ובעצמה ?

המיוחלת


עד כאן הסיפור שמסביב ל"מיוחלת " ואיך הספר עצמו ?
לא משהו בכלל .
כל ההיסטוריה המועברת בספר היא עלובה. המחברת מעוותת פרטים על כל צעד ושעל. הספר מלא טעויות ושגיאות שהן מדהימות ממש כאשר זוכרים שמחברת הספר טוענת שהיא "חקרה" את הנושא במשך 20 שנה. בתור דוגמה אחת מני רבות: היא מתנצלת לפני הקוראים על שהיא מכניסה את הגיבורה לקבר מיסתורי "שקיים מזה מאות שנים" ואשר נהרס ב-1988. היא רק שכחה או שמעולם לא ידעה שהקבר הנ"ל נבנה רק ב-1933 ולא היה קיים מאות שנים.
בספר ישנם גם כל מיני חורים עלילתיים חסרי היגיון, הזועקים ממש לעיני הקורא. למשל, בשביל מה היה צורך לשמור בסוד את האבנגליון של מרים לאורך אלפיים שנה, ולהעניק במה פתוחה ליריבים שלה, הלא הם אנשי הכנסייה הקתולית הרשמית?
מדוע ואיך הצליחה הכנסיה לאורך ההיסטוריה לשמור את כל העניין הסתום של המשפחה המורחבת והענקית של צאצאיו של ישו הנוצרי בסוד, מה עוד שרוב ראשי הכנסיה לפי הסיפור הזה הם צאצאי ישו בעצמם?

לפי גירסת הספר לישו ומרים יש כמליון צאצאים וכל אחד ברחוב יכול להיות צאצא שלהם דבר שהוא אגב נכן בהחלט( ונכון גם לגבי כל אדם אחר שחי אי פעם). בשביל מה להתאמץ לשמור על "סוד" שידוע לכל?

מעניין שמאז פרסום הספרים של בראון ומקגואן כל מיני אנשים שטוענים שגם הם עצמם נחשבים צאצאי ישו ומרים, יוצאים כעת בהמוניהם לאינטרנט ומפרסמים שושלות יוחסין לאורך 2000 שנה וכו'. מסתבר שהיום זה אופנתי להיות צאצא של ישו הנוצרי.

בכל זאת הספר מצליח לשמור על עניין מסויים של הקורא עד לחלק השני שהוא סיפורה של מרים המגדלית וכיצד נישאה תחילה ליוחנן המטביל ואחר כך לעיסא" ( ישו ) והוא נעשה ממש מיגע ומשעמם ולא באמת רלבנטי לשאר העלילה. עורך טוב היה משמיט את כולו. ההנחה הבסיסית היא שהספר הפך לרב מכר כנראה משום שככלות הכול הוא יותר טוב משאר הספרים המרובים בז'אנר זה. אבל לצערנו זה כלל לא כך ואי-אפשר להתחמק מהעובדה המצערת שהספר נקרא כמו היומן של מגלומניקית שקועה בהזיות גדלות.

העלילה אם אפשר לקרוא לה כך היא מגוחכת ומשעממת. אין כמעט מתח דרמטי. הדמויות צפויות לחלוטין ובראשן האציל סינקלייר, גיבור רומנטי רודף נשים עשיר סקסי ומיסתורי שכמובן מתאהב בגיבורה..
זה לא כל כך ברור למה הדמות הראשית של "המיוחלת", שכאמור נוצרה בדמותה של הסופרת "המשיחה לעתיד". כמעט שאינה עושה דבר ביוזמתה. הכל קורה לה ואנשים אומרים לה דברים והיא מגיבה בצורה אוטומטית משל הייתה נתונה עדיין באיזה חיזיון שמשתק אותה והופך אותה לפאסיבית.

זאת גיבורה ? זאת "משיחה" לעתיד ?
בסולם שלי הממקם מותחני קונספירציה נמצא אומברטו אקו עומד בראש עם "מטוטלת פוקו " שמקבלת ציון 100, פרז ריברה מחבר "מועדון דיומא " עם ציון   85  , ודן בראון עם 75-80.

קתלין מקגואן נמצאת אי-שם מתחת לציון 60 .
בהחלט לא מומלץ.
אל תבזבזו את זמנכם על "עלילותיה " המגוחכות של המיוחלת .
עשו לעצמכם טובה ולכו לקרוא את "המטוטלת של פוקו" שכתב אומברטו אקו, אם אתם נחושים בדעתכם לקרוא רומן קונספירציה דתית בקיץ הזה.

ספר האהבה - שושלת המגדלית #2 / קתלין מקגואן

סדרת "שושלת המגדלית " :

"המיוחלת "

ספר האהבה 

הנסיך המשורר 

תיאור המתיחה 

מקגוון טוענת 

האתר של מקגואן

הפורום הביזארי של מקגואן

עוד ראיון

מאמר על מקגואן בדיילי מייל 

סוזן אולסון צאצאית מתחרה של מרים המגדלית

מכתב לקטרין מקגואן מסוזן אולסון

 

ישו בקשמיר ספר של סוזן אולסון

דיון סקפטי בטענותיה של מקגואן

דיון סוער על טענותיה של מקגואן 
"המיוחלת " באמזון
דיון מעניין על מקגואן באמזון
פרטים על חייה של קתלין מקגואן

שושלת הצאצאים של ישו על פי הויקיפדיה  
הצופן של דן בראון

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מספר 555  On אוקטובר 2, 2008 at 5:11 pm

    אלי אני חם אש

  • מאשה  On אוקטובר 2, 2008 at 10:31 pm

    אני לא סובלת את הז'אנר המאוס הזה (עם הפוטנציאל הגבוה!). למרבה הצער, קראתי ברוב טיפשותי את צופן דה וינצ'י, מה שהרס לי את חווית הקריאה של מועדון דיומא שקיבלתי במקרה מיד אחר כך (למרות שברור שאין מה להשוות בין הזבל הדן בראוני ובין פרס-ריברטה). את המטוטלת של פוקו יש לי אבל עוד לא קראתי. אולי עכשיו זה יקרה.

  • יוס ואחיו  On אוקטובר 3, 2008 at 9:43 pm

    ר' את מלכים ג' וקרוב לעשרה ספרים חדשים שתורגמו על דמויות נשיות בהיסטוריה – רובן פיקטיביות (אולי האפיפיורית אמיתית) וכולן מראות כביכול נשים חזקות שהיו אז – משהו שכמובן לא היה, אבל מרתק מאוד לקרוא.

    כך יש לך ספרות שנותנת לך תחושה שאתה לומד משהו, ועבור קוראות מחזקת את הביטחון והתחושה שהנה גם אז היו נשים עצמאיות.

  • מירי שחם  On אוקטובר 3, 2008 at 11:36 pm

    יש לך בכלל ספק שגם אז היו נשים חזקות ועצמאיות?

    קלאופטרה, קתרינה דה-מדיצ'י, המלכה ויקטוריה, מאדאם דה-פומפדור, קתרינה הצארינה
    שמות שקל לשלוף בלי לחשוב יותר מדי
    גם אצלנו – המלכה הלני, מלכת שבא, שלומציון המלכה, יהודית מפרשת הולופרנס, הנסיכה שלומית-סלומה
    סביר להניח שהיו עוד שמות שנשכחו/הושכחו בזמן
    כולן נשים דומיננטיות, וגם אם הספרים שהזכרת אינם מציגים עובדות הסטוריות מדוייקות, הרי שהיו סיפורים אחרים אמיתיים

  • אחת  On אוקטובר 3, 2008 at 11:54 pm

    ראשית כל אין ספק שלא משנה אם הסיפור נכון או לא מיהרת לקטול את העלילה מהר מידי
    מה גם שקת'לין לא מתיימרת בשום דרך לשדל אנשים להאמין שזו האמת.
    לכל אחד יש את השכל הישר שלו, ויאמין במה שנראה לו נכון להאמין.

    שנית,
    רואים שאין לך טיפת מושג בנצרות אם אתה חושב שהחלק השני של הספר בו מגולל סיפור חייהם של ישו ומרים משותף.

    מאחת שסיימה עכשיו לקרוא את הספר
    נשארה פעורת פה
    והייתה בשני הצדדים כבר

  • מספר 666  On אוקטובר 4, 2008 at 12:17 am

    שיש לי איזה שהוא מושג לגבי האמוננות שלהנצרות האורתודוקסית וכמבון שאין בנצרויות האורתודוכסיות השונות (האותודתוכסית המזרחית הקתולית והפרוטסטנטית )( שום אמונה שמרים המגדלית הייתה נשואה ליוחנן המטביל ולישו הנוצרי .
    אם כי מה הרלבנטיות של זה?
    הסיפור הוא פשוט גרוע ללא שום קשר אם הם או אני מאמינים בזה או לא .
    ודאי שמקגואן מנסה לשדל אנשים שזאת האמת .
    עובדה זה מה שהיא טוענת.

  • גרשון  On אוקטובר 7, 2008 at 3:28 pm

    אני מודה בנחיתות אינמטלקטואלית וכל הספרים מהסוג הזה [צופן, קוד,מיוחלת וכו'] קוסמים לי ואנ י נהנה מקריאתפ.
    בהשוואה למה שרואים בטלביזיה וקוראים בעיתונים – זו ספרות מופת. ואם לא מופת – לפחות ספרות מהנה…

  • neta  On אוקטובר 14, 2008 at 1:17 am

    קראתי את הספר ובאמת שממש התלהבתי ואפילו התחלתי לחשוב אם מה שרשום זה באמת נכון..
    הביקורות על הספר לא ממש מצאו חן בעיני.. הספר כתוב בצורה מושכת ומסקרנת ביותר.. לדעתי זה באמת אחלה ספר..
    אני עדיין תוהה אם הסיפור עצמו נכון או לא נכון.. בכל מקרה זה ספר טוב ואני מאוד ממליצה לקרוא אותו..
    כמו הספר של דון בראון לא ניתן לאמת את מה שהם רושמים בספרים.. אך עדיין העלילה טובה מאוד והסיפור מושך ומסקרן.

  • מספר 666  On אוקטובר 14, 2008 at 7:39 am

    הסיפור אינו נכון .
    ומכיוון שהוצג כאמת ולא בכדיון הרי הוא שקרי מההתחלה ועד הסוף.

  • ירדנה אלון  On אוקטובר 14, 2008 at 10:21 am

    ראשית מספר עובדות, לא אומרים ישו, ישו זה ראשי תיבות שהיהדות נתנה ופירושן ימח שמו וזכרו, ועל כן מילת גנאי, למנהיג היהודי ישראלי הזה קראו ישוע.ומרים המגדלית ייתכן שהייתה אישתו , מה שבטוח היא הייתה תלמידתו ויעידו על כך המגילות שנמצאו בנאג חמאדי שבמצרים.לנצרות וליהדות באותה תקופה היה אינטרס חברתי,כלכלי,פוליטי,להכחיד את דת האלה ששלטה באזורינו באותה תקופה שתי הדתות האלה הן דתות פאטריארכאליות,ועל כן ההסתרה,ועל כן ההדרה של מקומה של האישה בפעילות הציבורית ובאופן כללי, הדרך הטובה ביותר להמעיט בערכה של אישה ולעשות לה רצח אופי הן באותם ימים רחוקים והן היום זה לכנות אותה "זונה" וכך מתוך אינטרסים של השתלטות הנצרות על פני דתות אחרות ותוך נסיון מומרץ מאוד להכחיד את דת האלה ודתות שנחשבו כביכול לפגאניות הומצא הסיפור הכוזב על מרים המגדלית שהייתה כביכול זונה שלאחר שפגשה את ישוע חזרה בתשובה וזה כדוגמא לכל הנשים באשר הן, ראשית הנצרות רואה במין חטא קדמון,דבר מלוכלך,והאישה היא אם כל חטאת והדרך לשלוט במיניותה של האישה היא ע"י גינוייה וגינוי צרכיה הטבעיים הפיכתם לדבר שיש בו מן החטא ועל כן הטלת אשמה והדרך היחידה כמובן היא החזרה בתשובה,הצניעות,והכליאה בתוך כתלי הבית וצמצום מרחב העשייה של האישה, וכמובן ביטול כל מסוגלות של יכולת רוחנית או שכלית.
    כשקמה המהפכה הפמיניסטית התחילו נשים לשאול את עצמן ולפקפק בכל הסיפור של מרים המגדלית כזונה חוזרת בתשובה, והתחילו לצוץ מחקרים של נשים בנושא והיו לא מעט התעמתויות עם הכנסייה בנושא זה, הדבר תפס תאוצה בעיקר בשנות השבעים ,בעיקר בקמפוסים בארצות הברית. נשים החליטו שהן לא מעוניינות יותר בסיפור הזה של מרים הזונה החוזרת בתשובה ונתנו פירושים חדשים הן על עובדות ידועות, והן על עובדות שנתגלו מה לעשות רק במאה העשרים ולא לפני כן.כמובן שזה הביא להתנגדויות רבות מצד הכנסייה שחשה שהשליטה והרסן נשמטות מידיה, אולם יש כאלה שכן הסכימו לפרשנויות האלה ואף תמכו בהן על מנת לא לאבד מאמינים ומאמינות רבות. נשים כיום כבר לא מוכנות לראות עצמן כ- "לילית העומדת בפתח שערי גן עדן על מנת לפתות נשמות של צדיקים" עם הדימוי הזה נשים כבר לא מסכינות והן רומסות אותו ברגלן, על כן המחקרים הרבים בנושא מרים המגדלית, ועל כן גם הספרים הרבים היוצאים לאור ,לא רק בנושא של מרים המגדלית, אלא כל הז'אנר הזה של נשים לאו דווקא ממוצא אריסטוקראטי, שלמרות הכבלים ניסו להשתחרר ולחיות חיים של מימוש עצמי.ולכן הז'אנר הזה הוא ז'אנר חשוב מאוד לעניות דעתי .רובן של הסופרות והסופרים באו מהאקדמיה ומתוך כך שמקצועם הוא ההיסטוריה של תולדות האמנות. כאמנית ,נחשפתי רבות לספרות הזאת, מפני שתוך כדי קריאה, נחשפתי גם לסגנונות, וגם ללימוד של איך עשו זאת פעם, (בתוך הספרים הללו יש הרבה רצפטים של הכנת צבעים תוך שימוש בפיגמנטים מן הטבע מה שמעניין מאוד אותי לפחות עשיתי שימושים לא מעטים ברצפטים האלה והתוצאות היו מפתיעות לטובה בדרך כלל וכשעיתותי בידי במקום לקנות צבעים אני מכינה אותם ומשתדלת לעשות זאת כפי שעשו אותם אז, אני יכולה לספר שמנסיוני האישי יוצאים גוונים אחרים ושונים ממה שניתן לקנות בחנות, והם נותנים נופך מאוד ייחודי לעבודות שלי).מעבר לכך שמהספרים האלה ניתן ללמוד על תקופות, על אורח חייהם של האנשים באותה תקופה על מהלכים היסטוריים ועל השפעתם על התפתחות התרבות והאמנות ובכלל, אני קוראה אותם בעין ביקורתית, לא מסתפקת להבנת תהליכים רק בהם, אולם הם מהווים מקור של ידע, בדיוק כמו ספריו של גרייבס,אפשר לקבל בין השיטין של הסיפור מושג מה על אורח החיים של בני האדם באותה תקופה.
    ובנקודה של ישוע ומרים, לעניות דעתי ישוע היה אחד המנהיגים הבולטים של אותה תקופה, מנהיג שהשפעתו,היוותה איום על ההגמוניה בתקופתו,ועל כן נרדף, ועל כן הטלת השיקוצים בדמותו וכך גם בדמותם של שליחיו ושל אלה שהאמינו לו והאמינו בו.מאחר והכנסייה בראשית דרכה ראתה ביהדות מתחרה , בל נישכח ישוע היה מנהיג יהודי, היא הטילה כתם של אשמה על היהודים כאשמים בצליבתו של ישוע, מפני שהיו רבים שהתגיירו ליהדות לאחר ששליחיו של ישוע התפזרו להפיץ את תורתו ברחבי האימפריה הרומית,שכן באותה תקופה הם נחשבו ליהודים שבאו מנצרת ועל כן נקראו נוצרים.
    היהדות כלל במשך השנים עשתה שגיאה גדולה לעניות דעתי על שהרחיקה את ישוע ממנה והפכה אותו לדמון שהביא צרות על היהדות ועל היהודים בכלל, ומתעלמת ממנו גם היום בלימודי ההיסטוריה, ובעיקר כשבאים ללמד על חורבן בית שני, ועל המרד הגדול ברומיים,לדעתי הגיע הזמן לדון באופן חופשי ונקי ובהיר וצלול הן בדמותו של ישוע כמנהיג ישראלי, והן בדמותה של מרים המגדלית כאישה פמיניסטית ומנהיגה ישראלית בדיוק כמו מנהיגות ישראליות אחרות שקמו לנו בעת העתיקה.דיון שכדאי ראשית לכל לנקות אותו מהסיגים של הדעות הקדומות על הנושא כפי שכפו עליינו תכניות הלימודים לראות, ולבחון אותו מזויות אחרות.

  • מספר 666  On אוקטובר 14, 2008 at 10:35 am

    והלמדנית .
    אבלמבחינתי היא לא באמת רלבנטית לנושא של המאמר שהוא שקריה של הסופרת כחלק ממסע הפירסום שלה
    לא ספקולציות ,שימי לב ,לא השערות ,לא תיאוריות אלא שקרים פשוטים
    ובזויים על כך שהיא הצאצאית של מרים המגדלית.
    כאמור לעניות דעתי המדובר בספר גרוע שהשקרים שליוו את הוצאתו לאור רק רק הופכים אותו גם למפוקפק ( אם הייתה מציגה אותו רק בתור בתור מותחן קונספירציה ללא יומרות מיוחדות או גם עם רעיונות פמיניסטיים שהם רוצים להעביר אבל בלי יומרות לידע ויכולות עליונות כי אז לא הייתה בעיה כזאת איתו כמובן.
    לגבי ישוע הדיון לגביו מתקיים מזה עשרות שנים בחוגים אקדמאיים וראי במיוחד ספריו של יוןסף קלוזנר בנושא.
    זהו דיון סוער ולא נקי מפניות דתיות זה נכון .אבל הוא מתקיים.
    לגבי מרים זה נכון לא היה עד כה שום דיון .
    ואולי כדאי לחזור על הקטע הרלבנטי במאמר כדי להסביר למה :
    הצרה עם מרים המגדלית היא שכל קיומה ופירסומה לעתיד באו מכך שהיא הייתה תלמידתו ושליחתו או בת זוגו של ישו.
    עד כמה שאפשר לקבוע היא לא ילדה מתוכה שום רעיון מקורי אחד משלה, וכל הרעיונות שמיחסים לה כיום בדבר עוצמה נשית וכו', אינם יחודיים לה כלל וכלל. אפשר למצוא אותם באותה המידה אצל כל דת פגנית כמו זאת של מצרים העתיקה.
    ואותו שליח פאולוס שמתואר בספר של מקגואן כשונא הגדול של מרים המגדלית והמין הנשי בכלל, לכל הפחות הביא עימו כמה רעיונות משלו על מלכות השמיים שלא היו קיימים לפניו. ומשום כך זכתה הנצרות של פאולוס בהצלחה גדולה כל כך בעולם הפגאני הקדמון, משום שנראתה כמציעה משהו חדש שלא היה קיים קודם לכן.

    ומה המקוריות שמייחסים מקגואן ושות' למרים המגדלית? שהיא הייתה עוד גילגול אחד מני רבים של האלה האם הקדומה? ושהיא נציגת הסובלנות הנשית ו"הכוח הנשי " וכו' וכו' ?
    בשביל הרעיונות הללו אין כלל צורך במרים המגדלית.
    או אם כבר בישו עצמו.
    אלא אם כן אתה מונותאיסט נוצרי שמחפש דרך לשמור על האמונה בה גדלת ועם דמויות שאותן אתה מכיר.
    "
    אני מניח שעכשיו עם גידול העניין במרים המגדלית בעולם פ\אז יתחילו לדוןבה גם כאן כאן הרי מחקים כל דבר שקורה בעולם ,ואת מןהסתם אחת הסנוניות הראשונות שמעבירות את הבשורה .אבל צרה צרורה כרגע עוד לא ברור על מה יש לדון בה בפני עצמה .

  • ירדנה אלון  On אוקטובר 14, 2008 at 4:31 pm

    אני בתגובתי לא התכוונתי כלל וכלל להתייחס לספר עצמו שכן טרם יצא לי לקרוא אותו ואולי למען הגילוי הנאות הייתי צריכה לומר זאת כבר בתגובתי הראשונה, אולם מוטב מאוחר מאשר אף פעם.
    השתמשתי בנושא של הרשימה על מנת לתת למי מהקוראות/ים או המגיבות/ים להבין בכלל את הרקע לכל העיסוק בנושא של מרים המגדלית, ולא רק של מרים המגדלית אלא בכל הז'אנר הספרותי הזה שלעניות דעתי הוא די מבורך מפני שבכל זאת עד עצם ימינו אלה, רוב השובניסטים/יות כשהם באים לטעון את טיעוניהם מדוע הגבר נעלה על האישה והוא נזר הבריאה, הם טוענים שנשים לא נמצאו כמעט לא בעולם הספרות ,האמנות,התרבות, וכו' וכו'. אולם כאשר לומדים את התקופה, למשל תקופת ימי הביניים, ובוחנים אותה, ואת מצב החברה באופן כללי באותם ימים,החוקים שנחקקו,האיסורים שנאסרו גם על גברים אולם בעיקר על נשים שהודרו מהרבה מאוד גילדות מקצועיות ונדחקו לשוליים מבינים מדוע לא היו נשים רבות שהותירו את רישומן בכל השטחים של החברה,הכלכלה,הפוליטיקה,האמנות והתרבות, מבינים שזה לא מפאת חוסר יכולת שיכלית או חוסר כישרון, וידע אשר כזה מביא לפרספקטיבה שונה על העובדות , מפני שהעובדות ההיסטוריות הן באמת כאלה שמעט מאוד נשים יכלו לממש את הפוטנציאל שלהן,ולהשפיע הנגישות למוקדי ההשפעה נאסרה עליהן, היו כאלה שהעזו ושילמו על כך במחיר כבד מאוד,והיו מעטות שהתמזל מזלן ובכל זאת הותירו את רישומן על תקופה בהיסטוריה, וכך ברנסאנס, וכך בעוד תקופות על כן לדעתי חשוב שיצאו ספרים מהסוג של האפיפיורית יוהאנה לדוגמא ,או מהסוג של ארטימיסיה(ציירת בתקופת הרנסאנס שהצליחה למרות הכל כן להיכנס לגילדת הציירים וזאת לא פנטזיה של המחברת)גם נערה עם עגיל פנינה , יכול להיות שמבחינה ספרותית גרידא זה לא ספר עם תרומה ספרותית גדולה כמו ספריו של גארסייה מארקס לדוגמא(שזהו הסופר האהוב עלי),אולם ספרים מהסוג הזה מאחר שנעשה לפני כתיבתם תחקיר מעמיק מבחינת התקופה ורוח התקופה בכל זאת מעשיר את הקוראים לא פחות ממאמר מלומד וארכאני ויבש פרי עטו של מלומד אקדמאי כזה או אחר, אז נכון תגיד לי אומברטו אקו ושם הורד והמטוטלת של פוקו, אני לא מערערת על יכולתו של אקו הן מבחינת המחקר ההיסטורי והן מבחינת היכולת הסיפורית והשילוב של הידע והפרשנות והכתיבה הספרותית,אבל זה לא נוגע בתחום הפמיניסטי ובהעצמה הנשית שנשים מאוד זקוקות לה גם היום. על כן אינני מזלזלת בז'אנר הזה באופן כללי ונרחב ונשים כיום מאוד זקוקות לו, תעיד על כך ההצלחה המרובה ובעיני זה הרבה יותר טוב מהז'אנר של ספרות הנשים שנכתבה לאורך המאה העשרים מה שנקרא הרומנים למשרתות או הרומן הרומנטי שהיה ברובו הגדול טיפלות אחת גדולה, אז אם כבר לקרוא ספרות נשית שמדברת על העצמה של נשים ועל הבנתן את ההיסטוריה שלהן כנשים אני סבורה, לעניות דעתי הבלתי קובעת שהז'אנר הזה עדיף, עדיף בעיני ספר כמו קוד דה וינצ'י, שמעורר שאלות וספקות וחיפוש האם היה או לא היה מאשר גיבוב של שטויות דוגמת הרומן הרומנטי.
    ובאשר לספר שעליו נכתבה הרשימה באמת שלא יצא לי לקרוא אותו, ואם יש לו יומרות כאלה או אחרות, אינני יודעת לתת תשובה, אבל ראה מה קרה, בכל זאת הוא עורר את האנשים לשאול שאלות לחפש תשובות לבדוק, לפרש, להתווכח,זה מעורר ומאתגר חשיבתית אז גם זה לטובה.

  • מספר 666  On אוקטובר 14, 2008 at 4:35 pm

    אני מסכים.

  • טוענים שחידושי ההלכה  On אוקטובר 15, 2008 at 12:54 am

    ובטכסט אגנוסטי שנשמר היא נזכרת כתלמידתו האהובה (הטובה?) ביותר של המשיח הנ"ל (לא אציין את שמו כי עפ"י המסורת היהודית לא מקובל לציין את שמו במפורש). אבל אני מסכימה כמובן עם הערכות הבלוגיסט. מתברר אגב, שאת אופנת הספרים הנ"ל פתח אומברטו אקו, בספר איכותי בהרבה מאלה ש'השתלשלו' ממנו. אבל.. ההשוואה בין המדע לכישוף וקונספירציה היא פוסט-מודרניזם קלאסי, והיום זה כבר לא באופנה..

  • ירדנה אלון  On אוקטובר 15, 2008 at 11:42 am

    לא מובנת לי ההערה ….."ההשוואה בין מדע לכישוף וקונספירציה היא פוסט מודרניזם קלאסי והיום זה לא באופנה"…….האם המגיב/ה סבור/ה שדרך לראות דברים זה עניין של טרנד אופנתי?והאם כולנו עבדים של אופנות מתחלפות בין אם זה ביגוד ובין אם אלה מחשבות או רעיונות? מאחר והמגיב/ה נמנע מלומר את שמו המפורש של ישוע (ממה נפשך?)האין זה סוג של שמרנות שאבד עליה הקלח, או סוג של אופנה של סקטור מסויים? וכיצד מגדיר ומפרש המגיב/ה את המושג "פוסט מודרניזם קלאסי"?.

  • רחלי מוקדי  On נובמבר 1, 2008 at 11:44 am

    אני לא יודעת מי אתה, אבל נורא מעניין אותי מדוע בחרת דווקה במספר 666 שיסמל אותך.
    כל הכתיבה שלך שיפוטית וביקורתית ומסריחה רוב פחד. אתה מנסה לקטול ספר אבל לא הבאת אפילו דוגמא אחת שגרמה לי לפקפק ביושרו של הרעיון. להזכירך, בספר חייב להיות אלמנט בדיוני ולכן אתה לא יכול לקרוא לה שקרנית.
    תנסה לשמור על ראש פתוח, אולי תלמד כמה דברים
    בסך הכל הרעיון של הספר גרם לי להפנים דברים שכבר ידעתי, את הרגש שמלכות ה' קיימת בי ואיך הכי חשוב זה למחול לסלוח ולאהוב
    ולכן אני באמת סולחת לך על כל ההשמצות.
    תנסה לבחור גם בדרך נכונה.

  • מספר 666  On נובמבר 1, 2008 at 12:04 pm

    צר לי שאני נשמע לך שיפוטי ואולי אני כזה : אבל כנראה לא קראת היטב את המאמר .
    שימי לב :המחברת טוענת שהיא צאצאית של ישו הנוצרי ומרים המגדלית אבל נמנעה מלהביא הוכחה כל שהיא לטענותיה .
    משהו נגיד איזה מסמך מהמאה הראשונה או השנייה או השלישית לספירה .
    והייתה מביאה משהו כזה שהיה מתברר לאחר בדיקות שהוא אינו מזוייף כי אז יחסי אליה היה אחר .
    כרגע לצערי עלי להתייחס אליה כאל שקרנית פשוטה ורגילה. .

  • רחלי מוקדי  On נובמבר 1, 2008 at 1:21 pm

    לדעתי חיזיון, ראיית סימנים והבנת הדרך, סטיגמטה וראיית נולד הם הוכחות הרבה יותר תקפות מאיזה מסמך בירוקרטי. הלא אם היא היתה מציגה מסמכים היית אומר שהם מזוייפים.ולפעמים צאצאית יכולה להיות דרך גלגול נשמות ולא בקשרי דם גשמיים.
    הרעיון המרכזי בספר כה טהור, ההבנה של הסופרת את הרעיון של הדרך, את ישו ומרים כה טהורה שאי אפשר שלא לחשוב שהיא קיבלה הכוונה מכוח עליון ולכן אני מאמינה לה.
    אתה לא חייב להאמין במה שאני מאמינה,בשביל זה נבראנו בעלי רצון חופשי לבחור את דרכנו אבל אל תצא כנגד הדרך שלה ואל תקרא לה שקרנית

  • מספר 666  On נובמבר 1, 2008 at 2:03 pm

    ובגלל זה את אוסרת עלי לדרוש ממנה הוכחות תקפות לטענותיה.
    גברת זה לא ככה.
    איןלי בעיה עםאמונתך תאמיני במה שאת רוצה בבודהה או ברבי מלובביץ',אבל יש הבדל בין אמונות שאי אפשר להוכיח אותם או לסתור אותם ,ובין טענות שאותם מעלים ראנשים וניתנים לבדיקה ודורשים בדיקה.
    אם הייתה אומרת:ראיתי חזיונות שאני הצאצאית של מרים המגדלית" הייתי מושך בכתפי .
    יש כל כך הרבה בהאנשים שראו חזיונות שהם מדברים עם אלוהים או ישו הנוצרי אז הנה עוד אחת.
    אבל לא :היא טוענת אני צאצאית של ישו "
    הנוצרי ומרים
    מאיפה היא יודעת את זה ?
    מחזיונות ?
    או קי אז החזיונות שלה לא שווים יותר או פחות מכל החזיונות של כל אותם מליונים שרואים שמשוחחים עם חייזרים ועם שאר ישויות.
    רק שלה יש כנראה כישרון ספרותי יותר גדול עובדה היא שיכנעה אותך רק בכוח המילים שלה ותו לא.
    לא מחזיונות?
    אז שתביא הוכחות מוחשיות כי אחרת מילתה אינה שווה דבר והיא אינה אלא שקרנית שמרמה במזיד אנשים כמוך שמאמינים למילתה פשוט משום שהם מתפעלים ממה שנראה להם כיכולתה הספרותית.
    למה לך להאמין למילתה? רק בגלל שזה נשמע משכנע ?
    אז למה לך להאמין לסוכר מכוניות משומשות או לסוכן בורסה או לאיש מכירות שמבטיח לך הרים וגבעות?
    הם נשמעים משכנעים ? יכול להיות
    אבל את תקבלי את טענותיהם ללא חקירה ודרישה ?
    משום מה זה לא נראה לי
    אז למה שתקבלי את דברה כפי שהם ללא חקירה גם כן.אולי היא עובדת עלייך בעיניים?
    גברת אם תטרחי לחקור באינטרנט ובכתבה יש את כל הקישורים תראי שזאת אישה עם קופה של שרצים מאחוריה .
    אני לא הייתי מאמין לה כל כך מהר ללא הוכחות מוחשיות.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 4, 2009 at 9:04 pm

    Hello. I am Suzanne Olsson. Thank you for interesting blog which I got roughly translated from hebrew to English (making some of the sentences outrageously funny)…
    You have good style and wit when writing. I congratulate you. However, you did seem to lack a little more of the background information needed between McGowan and Olsson interests..please check these two websites. If you would like edition of my book(s) to critique, I will send them to you.

    All the best,
    Sue

    http://www.jesus-kashmir-tomb.com/PressReleaseInfo2.html (follow the link to the DNA project for more details)

  • מספר 666  On מאי 4, 2009 at 9:26 pm

    היא כנראה היגיעה לכאן דרך האנשים שנכנסו להאתר שלה מכאן וטרחה ודאגה לתרגום של המאמר כולו.
    עם היא עושה את זה אז מקגואן מן הסתם גם היא דאולי דאגה לתרגום המאמר משום שגם היא יכולה להגיע אליו דרך האנשים שנכנסים אל האתר שלה מהמאמר הזה.
    "המקגואן הזאת משוגעת לתביעות ,היא עוד עלולה לחשוב לתבוע אותי לדין על שלעגתי לה.
    ללמדך כמה האינטרנט הופך את העולם למקום קטן.

  • תלמיד  On מאי 5, 2009 at 1:52 pm

    הלשון – למרות הזכות להבעת דעה.

  • צאצא  On מאי 7, 2009 at 11:26 am

    משפחתית, אך ללא אסמכתאות] של אדם הראשון וחווה אמנו, עם חיזוק מרכזי בדמות נוח איש צדיק ואבינו אברם, אז אני לא מתרגש מכאלה שיש להם שושלת יוחסין כל כך קצרה.
    ואגב אצלנו אומרים שכל פרד יכול להראות שאביו היה סוס או חמור

  • פילוסופוס  On מאי 7, 2009 at 5:19 pm

    ואתה זה?

Trackbacks

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: