הנימוס של נמרוד קמר

נמרוד קמר . פורטריט מאת קרן כץ

נמרוד קמר הוא משורר צעיר המזוהה אולי יותר מכל אחד אחר עם הקו המערכתי של מגזין השירה "מעייין " זה שקובע שאין לקחת את העיר תל אביב ובמיוחד לא את בנותיה הצעירות והיפות ברצינות.
לאחרונה הוא פירסם חוברת שירה בנושא זה וברבים אחרים   בשם "אני רוצה לתייק אותך " שחולקה עם המגזין "מעיין".
יואב עזרא קרא אותה והנה התרשמויותיו :
י


נמרוד קמר אני רוצה לתייק אותך / מעין, [2009]

המגזין "מעיי"ן משלם  שכר סופרים לכותביו  וחלק מבונוס שכר הסופרים -זה להדפיס חינם אין כסף ספרי שירה למשתתפיו. .
נמרוד קמר מזוהה עם חוברת כמו שמחט מזוהה פונטית עם תחת.
נמרוד דמות מצחיקה , דמות מאגדה של סרט מצויר.
להבדיל ממשוררים / משוררות המשרים על ראש הצופה אווירת נכאים, נמרוד קמר משרה אופטימיות וחיוך.
איש נהדר נמרוד קמר בהליכותיו הוא מזכיר את צ'יקי ארד ,או לחילופין צ'יקי ארד מזכיר את קמר.
אני תמיד חשבתי שצ'יקי האמיתי זה נמרוד קמר. (בכלל כבר בעיר וזה לחיוב צ'יקי יצר אחריו שורה של צ'יקיים קטנים המזכירים זה את זה. בעיר הכונה לעיר המשוררים תל-אביב ) .
נמרוד קמר בספרו החדש 'אני רוצה לתייק אותך'. נמצא בחזית הדיבור החדש של השירה. כותרת הספר מטעה, שכן המשפט
אני רוצה לתייק אותך הוא משפט של ערס. אבל, נמרוד תוך כדי קריאה בספר מעדן את המשפט והוא רחוק מלהיות הערס התורן של השירה.

הדיל

עמוד 13

זוג כרטיסי טיסה לפריז
סגרתי הכול חודש וחצי מראש.
אבל את לא התכוונת לשלם בכלל;
לא את מחיר הכרטיס
ולא את הקנס על ביטולו.

המרוויחות העיקריות, אל-על וסאן-דור
אשמח לשלם כפול
ולבטל את היחסים כל עוד אני יכול

שני ימי עבודה ממועד הטיסה
ארבעה-עשר ימי עבודה מיום ההזמנה.


נמרוד קמר מתנהל בעולם כאיש הייטק וכמשורר. מצד אחד הוא יכול להרשות
לעצמו לקנות שני כרטיסי טיסה לפריז ולהזמין איתו לטיול בחורה ישראלית יפה ומצד שני
הוא משורר המבכה את מחיר הניכור של חוסר היחס של הבחורה הרוצה משהו יותר טוב
מנמרוד קמר החצי מצחיק חצי קלושר.

נמרוד קמר חרף היותו ישראלי חצוף תמיד היה מנומס. הוא תמיד ידע ויודע
לשמור על אלגנטיות של נימוס ודרך ארץ.
ליסה ונמרוד... by dafna talmon.

צילום שני קגן
עמוד 16

 מין

כשאני מתעורר איתך
את מגלה שהתווסף עוד קנדום ארוז אחד לחבילה
בשיר זה נמרוד אומר שהוא מקבל את רצון הבחורה גם והם ישנים עירומים
לא לקיים איתו יחסים. והם ישנים מחובקים. נמרוד קמר בניגוד לשירו של  דן אלמגור אינו שואל "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת? " אלא אומר בשיר כי"לא" של בחורה זה לא מוחלט ו שאין להרהר אחריו ולערער עליו משום שאין להבין את הבחורה הישראלית הקריזיונרית כמו שאי אפשר להבין את הספינקס שבערבות גיזה שבמצרים.
נמרוד מקבל את הדין כבחור ישראלי מנומס.

 

שיר נוסף המראה את הנימוס ודרך ארץ של המשורר

עמוד 17

חצי שנה ביחד
נפרדנו סופית
זה היה הסמס האחרון שאני אי פעם אשלח לך עם מילים.
מעכשיו רק חיוכים

 

נמרוד קמר יודע שאופן אינטואיטיבי כי השירה נמצאת בכל מקום והתפרצויות הפואטיות של הקהל כמוהם כניצוצות אור ועל המשורר רק לסמן אותן.
דוגמא לכך,

עמוד 18

 ימין מסיקה וירמי קדושי

בסרט המזרחי
אחת הדמויות היא האשכנזי הרע
מעקל דירות באשדוד
ואומר לכוכבת:
"תיזהרי ממני או שתישארי בלי בעלך ובלי המשכנתא "
והיא עונה:
"אל תבכה כמו תינוק על דברים שעשית כמו גבר "

נמרוד קמר אוהב את העיר. הוא חי בעיר ומתנהל בה כמו בסרט.

עמוד 5 זירוקס

בחנות לצילום מסמכים גלסי
כל העכברים דביקים
על המקלדות טחובות
אבל יש להם אופיס 2007
בחנות צילום מסמכים גלסי
הבוס הוא סחבק
על העובדות חייכניות
יש מיץ פטל ללקוחות
אוזני המן בפורים
גישה חופשית לאינטרנט
תמונות מטיולם למזרח על הדסקטופ

בחנות צילום מסמכים גלסי
יש ערמות של כוסות חד פעמיות
אבל אף אחת מהן היא לא כוס לטיפ

בשיר זה נמרוד תופס את הכייף של החנות החופשית לקהל, החנות המעניקה לצרכן יחס נעים וחופשי כשבסוף נמרוד כצרכן רוצה לעזוב הוא מבכה שאף כוס שם אינה כוס לטיפ. נמרוד באופן אינטואיטיבי תופס את הרצון של הצרכן הרוצה להותיר אחריו טיפ על היחס הנעים והטוב שקבל . אבל, החנות אינה רוצה בטיפ אלא רוצה שיחזור אליה שוב.

ספרו של נמרוד קמר בהתאם לרוח של חוברות מעין אינו מנוקד. זו תפיסה נכונה לטקסטים ואני אישית מזוהה עם תפיסה זו מתחילת דרכי לא נקדתי את שירי מטעמים אידיאולוגיים- טכסט שאינו מנוקד משתחרר לטעויות .

וכמובן אי אפשר לפרסם רשימה על נמרוד הקמר אשף המילה והרומנטיקה
ללא השיר על הקוסמת הגדולה של הדור ( שגם צ'יקי ארד כבר פירסם עליה שיר )
דנה גווידטי by dafna talmon.
דנה גווידטי

דנה גווידטי

 

נדחפת, אקסטטית

מחקה אותי מחקה אותה

עובדת מוטורלה

 

לא תזיז את האוטו אחרי שעות העבודה

הדלק של מכונת הרווקות

 לסיום ספרו של קמר נהדר ומותיר בקורא חרף החיוך עצב. עצב של אותו בחור
צעיר ומוכשר רומנטי המבכה את פיספוס הרגע והחיים.

עמוד 15

 מוב

אני עומד איתך
מול חלון ראווה של גלריה יוקרתית.
כל בחורה שעוברת
את עוצרת
ופונה אליה
"תכירי זה האמן "
אני מהנהן
את הולכת
משאירה אותנו
וצועקת מרחוק:
"תקשיבי הוא התאהב בך "

 
פסק הדין

 

נמרוד קמר מייצג היטב פיסת שירה תל אביבית. כזאת שמסרבת לקחת ברצינות את תל אביב את הנשים הקריזיונריות שלה את החיים ואת עצמה.
רק על זה מגיע לו שאפו. 

 ה"שירים"  של נמרוד קמר  הם לא בדיוק שירה אלא  שייכים לז'אנר שונה ונפרד  אפוריזמים מהורהרים על (חוסר) המשמעות של החיים אבל זה לא צריך להפריע להנאה המובטחת.

Thumbs Up Clip Art

ראו על נמרוד קמר
אני רוצה לתייק אותך

 הספר בבסטרבוט

כלום בתוך כלום :שמוליק נפרסטק על "אני רוצה לתייק אותך "

טויטר ולא יותר : דפנה שחורי על נמרוד קמר

נמרוד קמר בפייסבוק

עוד אתר של נמרוד קמר

,
נמרוד קמר נאבק בויקיפדיה

נימרוד קמר גרסת חיים חלופית

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ניר  On מאי 20, 2010 at 7:35 am

    הייתי אומר שלכתוב "זו לא בדיוק שירה" זה בשלון המעטה.
    זו לא שירה וזה איננו משורר
    ובכלל זה נקרא לי כל כך רדוד עד שמפתיע אותי שמישהו החליט להוציא עבורו ספר…
    לעומת זאת אהבתי (כרגיל) את ההתייחסות הרצינית שלך
    במאמרך היפה והמושקע.

  • מספר 666  On מאי 20, 2010 at 7:45 am

    הביקורת " שלך היא חסרת כל ערך.
    מאחר שלא היסברת "מדוע "זה לא משורר ולמה זאת לא שירה".
    ואתה זורק זאת לפנינו משל זה דבר ברור שאתה יודע על מה אתה מדבר ועלינו לקחת זאת כתורת .
    משה מסיני
    דברים שהם כל כך ברורים ומובנים מאליהם לכל מי שעיניו בראשו שאין צורך לבזבז עליהם אפילו מילה אחת נוספת.
    לצערנו הרב זה לא בדיוק כך.

    על מנת שנדע שאתה יודע על מה אתה מדבר עליך להסביר ולפרט ולהבהיר כל דבר שאתה אומר .

    זה לא שירה ?
    למה זה לא שירה?
    ומה זה כן שירה בעיניך?

    "הוא לא משורר ?
    למה הוא לא משורר
    ומה זה כן משורר בעיניך ?

  • עידן  On מאי 20, 2010 at 8:30 am

    פעמים רבות כבר נכתב פה וגם נומק שמר עזרא הוא יותר ליצן ממבקר. הוא מוריד את הרמה של האתר, אבל הוא עדיין הוא ממשיך לכתוב כאן. כנראה שאתה נהנה מכך שהוא גורם לתגובות, או שפשוט נוח לך שהוא מזרים חומר לאתר שלך באופן קבוע.

    בכל מקרה, הסברים הוסברו, נימוקים נומקו – ועדיין לא עשית שום דבר בנידון. אם כך, בשביל מה לנו לבזבז יותר מילים על נימוקים?

    אם המבקר לא יודע לנמק ולבעל האתר לא אכפת, מדוע שהמגיבים ינמקו?

    טול קורה! (מהתקרה)

  • מספר 666  On מאי 20, 2010 at 8:46 am

    שום הסבר טוב לא ניתן ולא נומק.
    מר עזרא הוא טוב פחות בביקורות מסויימות וטוב יותר באחרות .
    והוא משתפר עם הזמן.

    לגבי יכולתו לבחור ציטוטים טובים משירים אין להטיל ספק.
    אולי כדאי להודיע כאן שבקנה צפויה ביקורת של כמה משוררים צעירים שמר עזרא עוקב אחרי הקריירה שלהם כבר מזה זמן
    למשל .
    המשוררת הצעירה ציפי ששוילי .
    צפו לביקורת שתערער את אמות הסיפים .

  • ניר  On מאי 20, 2010 at 9:25 am

    קָנִיתִי שְׁנֵי כַּרְטִיסִים לְלוֹנְדוֹן
    הִתְלַבַּטְתִּי בֵּין אֵל-עַל וּבֵין ארקיע
    פִּתְאוֹם אֶת מוֹדִיעָה שֶׁלִּי שֶׁנִּמְאַס לְךָ
    עַכְשָׁו אַל-עַל לֹא רוֹצֶה לְהַחְזִיר לִי אֶת הַכֶּסֶף
    זֶה יְעֵלָהּ לִי מֵאָה חֲמִשִּׁים דּוֹלָר לַכַּרְטִיס
    וְהֵם אוֹמְרִים עוֹד שֶׁהֵם עוֹשִׂים לִי טוֹבָה
    כִּי הֵם כְּבָר נָתְנוּ אֶת זֶה לַכִּרְטוּס
    אֲנִי אָפְנָה לַמּוֹעָצָה לְצַרְכָנוּת
    וְכָךְ הָלְאָה וְכָךְ הָלְאָה
    עַכְשָׁו אֲנִי צָרִיךְ רַק לְנַקֵּד אֶת זֶה
    אֲנִי כָּזֶה מְשׁוֹרֵר גָּאוֹן

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 20, 2010 at 9:36 am

    השירים שפורסמו נהדרים.יואב הוא נהדר מנמק והולך קדימה. אתם יכולים רק להצטער על כך שהוא אוהב את קמר.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 20, 2010 at 10:13 am

    אתה נופל בבור שלך עצמך. עצם זה שאתה מראה שאתה לכתוב את נמרוד זה רק מראה ששירתו מודרנית.בארצות הברית הרבה ילדים מציירים קשקושים אבל הם עדיין צייר הקשקוש פולק. אתה אמנם מחקה את נמרוד קמר בו בזמן שנמרוד קמר אינו מחקה איש.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 20, 2010 at 10:48 am

    חיש לשלטון

  • ירון  On מאי 20, 2010 at 1:31 pm

    פשוט שירים יפים. הוא כותב על "שוק הבשר" שרבים נמצאים בו. מי שחושב שכתיבה על הנושא הזה קלילה או לא כתיבה, כנראה איש משפחה שבע לא במובן הכלכלי אלא במובן שלא חווה מעולם בדידות או הזקקות לקשר.
    את החנות לצילום מסמכים "גלסי" " אני מכיר הוא מתאר בדיוק את מה שקורה שם, יש שם עובדות מאד חרוצות שמאד עוזרות מבלי לבקש דבר.

  • מספר 666  On מאי 20, 2010 at 2:38 pm

    שעצם ההגדרה של היצירות של קמר כ"שירים " היא שגויה ומלכתחילה לא היה צריך להציג אותם ככאלו.
    יש בהם את היסוד השירי אבל זה לא באמת מה שהם
    ?לאיזה ז'אנר הם כן שייכים .
    לאימרות שנונות מהסוגים שאמרו וכתבו אנשים כמו לה רושפוקו
    ( ראו כאן
    http://www.gutenberg.org/files/9105/9105-h/9105-h.htm#maxims(
    אוסקר וילד
    אפילו צרצ'ל.
    שירים אין כאן אבל הערות ואימרות מתוחכמות אפילו פילוסופיות על הטבע האנושי יש כאן .
    הבעיה היא לדעתי שמלכתחילה היציגו אותן בתור מה שהן לא.

  • קצת היגיון בדרישתך  On מאי 20, 2010 at 4:08 pm

    שירה אינה כלי מדעי שיש להסביר בהיגיון. במידה ואתה מחפש נימוקים לך ללמוד מבוא ללוגיקה או כימיה.

  • ציפי.....?...!...  On מאי 20, 2010 at 4:38 pm

    אל תתיחס לטוקבקי הרעל, זו דמוקטריה. אתה אדם נהדר.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 20, 2010 at 5:12 pm

    יואב עזרא אמר , כסוג של איכות. ללא צורך במילים. אלא די במילים יואב עזרא קבע. סוג של חוק טבע.זה טוב אתם עדיין לא מבינים למה, עוד תבינו. למה? יואב עזרא אמר

  • לא היה כדוגמתו  On מאי 20, 2010 at 6:18 pm

    בעשרים שלושים שנים האחרונות. הוא גם יפה גם גאון גם משורר ענק. נמרוד קמר שם בכיס של הכסף הקטן את כל המשוררים של עמדה, את דפנה שחורי ורבים רבים אחרים. נמרוד קמר הוא חדשן. נקודה.

  • גיורא לשם  On מאי 20, 2010 at 6:43 pm

    עם כל הנחמדות של נמרוד קמר ומה שהוא כותב, אני מלא ספקות ופקפוקים.
    הרי לדוגמא הקטע הבא:
    ——————-
    חצי שנה ביחד

    נפרדנו סופית
    זה היה הסמס האחרון שאני אי פעם אשלח לך עם מילים.
    מעכשיו רק חיוכים
    ——————
    על-פי עולם מושגי, שירה נזקקת לרכיב אחד לפחות: ביטוי, מלים כלשהן, דימוי, סמל, או צירוף כלשהו, לפחות אחד, הרכיב הזה צריך להיות בעל משמעות החורגת מסך-כל ההוראות בִמלון לגבי אותן המלים.
    בשורות הללו של נמרוד קמר, אינני מוצא ולו צירוף אחד שחורג מפשטנותו המלולית, ועל כך אני מצטער.

  • לידיעת כולם  On מאי 20, 2010 at 7:00 pm

    הולכים להרוס את המתחם של סמטאת פלונית ולהרים שם מגדל. תם עידן הנסיך הקטן, כבר הציעו לחבר שלי לקנות שם דירה על הניר. כרישי הנדלן הולכים להשמיד כל חלקה טובה בעיר.

  • החיוך גיורא, החיוך.  On מאי 20, 2010 at 7:03 pm

    השיר חצי ביחד. הוא הופך את מושג ההטרדה שלאחר הקשר לחיוך.

  • גיורא לשם  On מאי 20, 2010 at 7:54 pm

    אין לי טענות כלפי החיוך אלא כלפי השיר.
    אין שום בעייה לחיוך הזה בשבועון "לאשה".
    כנראה של"בעל החיוך" קשה לזהות פעולה אוטונומית של המלים שבה הן משנות את "צבען" לפתע ומקבלות "צבע" אחר, בעוד שפה מדובר בסיטואציה באנאלית לחלוטין שהמלים אומרות בדיוק את מה שנכתב עליהן במלון.

  • רונית  On מאי 20, 2010 at 11:41 pm

    לקרוא את הרשימות של יואב עזרא. לדעתי קשה לקרוא לשורות של קמר שיר או שירה. הוא מתאר קטעים בחיים בסגנון די בנאלי. אני מחפשת השראה ולא מוצאת בכתיבתו. ליואב יש גישה שונה והוא מסביר את התרשמויותיו באופן ברור.

  • סמולן  On מאי 21, 2010 at 1:04 am

    והוא יכול להוציא שירה מתוית של קופסת נעלים. אני לא זוכר על איזו ביקורת כתבו לך שאתה לקחת שירה ועשית ממנה משהו עוד יותר שירי. אבל במקרה הזה, לפחות בשבילי, נראה שהאפקט הוא יותר שלך ופחות שלנמרוד קמר.

    היות והבוס רוצה נימוקים:

    אכן לא מדובר בשירה אלא באפוריזמים. הם נכתבים בשורות קצרות כנראה כדי שיפלו, טכנית, להגדרה של "שירה": נראה שהשורות הקצרות אינן יותר או פחות מאשר טכניקה מו"לית. מה לעשות.

    אחד הדברים שעוברים בבלוג הזה מדי פעם הוא מימד של היכרות אישית עם הכותבים. יש משוררת סקסית, יש משורר רחפן, יש משוררים פוליטיים מחויבים. האנשים כולם כנראה מתאימים לתפקיד, רק שירה לא יוצאת להם (רוברט גרייבס כתב פעם, שהקריטריון שלו לשירה הוא הצמרמורת בעורף. זה לא קריטריון מנומק מדי, אבל הוא כנראה הכי חשוב). וקיים מבקר שיודע למצוא את הזוית המצמררת בכמעט כל שיר, ולהפוך את הוונאביז למשוררים, לפחות בתוך הטור שלו. הפעם זה לא הצליח.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 21, 2010 at 9:12 am

    שיואב עזרא ציטט אינך רואה צמרמורת.
    הפירוש שלי.
    הבחורה הישנה עם כל העבר שלה והטראומות של העבר נוטשת את המשורר באצמע שיחה/צפיה בחלון ראוה 0סוג של קריזה ) והמשורר / נמרוד קמר האשף הגאון ניצב כעת מול עתיד לא צפוי עם בחורה חדשה, נמרוד אשף האלתור לבד מול סיטואציה מסקרנת/מביכה. שיר זה מחולל צמרמורת.

  • מספר 666  On מאי 21, 2010 at 9:22 am

    אני טוען שנמרוד קמר רואה באישה הישראלית הממוצעת כסוג של ספינקס בלתי צפוי ששום פעולה שלו לא תהיה מובנת לעולם לאדם רציונאלי או לא .
    רציונאלי .
    מה שהוא אומר לנו בשירתו היא שיש להתייחס לזה כאל עוד תופעת טבע בלתי קליטה למוח האנושי בדומה לסופת "קתרינה " ופשוט לזרום עם זה..

  • האמת  On מאי 21, 2010 at 9:56 am

    התהליך הנורא המתרחש הל השירה העברית הצעירה והפחות צעירה מזכיר את התהליך שעבר על המוסיקה המזרחית השולית והמוקצה עם הסלסולים וההאני אוהב אותך. על פי עזרא ושותפיו לדבר עבירה אפשר לחשוב שפרצה פה שירה חדשה במחול סוער, ואין זה אלא סוג של חינטרוש עממי , בשפה מדוברת להגנית שבדיוק כפי שהמוסיקה המזרחית השתלטה על הרדיו בגלל "שמחת החיים שלה" כך גם הטקסטים הנבובים האלה מנסים להפוך ליאללה יאללה וכל זאת בעידודו של אלי אשד הדגול.

    "נפרדנו סופית, זה היה הסמס האחרון שאני אי פעם אשלח לך עם מילים. מעכשיו רק חיוכים "

    תסדרו את השורות ככה ותראו שפת יום יום סתמית רדודה ופתטית, שירה זה לא.

    מילים דיבוריות ריקות בלי משמעות, הכתובות בשפה יומיומית שחולקו לשורות מקושקשות , הגאונות התל אביבית במיטבה.

    כן , כן.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 21, 2010 at 9:57 am

    בדיוק. בגלל זה נמרוד קמר הוא גאון ויפה תפס אותו יואב עזרא. בדיוק כמו שהוא תפס את אור דהן.

  • האמת  On מאי 21, 2010 at 9:57 am

    לא, חד משמעית, לא.

  • להאמת  On מאי 21, 2010 at 10:01 am

    יוצא כנגד ההטרדות של אחר הפרידה. קמר הגאון אומר אני לא אפול לבור של המאוהב הפצוע שהנפילה השניה שלו זה אל הבור ההטרדה. קמר הגאון אומר לקהל מעכשיו רק חיוכים. יש לאכול את הכאב מבפנים ולשמור על דרך ארץ של פרידה. קמר נמרוד הגאון ואשף המילה והמשחק מכה שנית.

  • מבקר ספרות  On מאי 21, 2010 at 10:12 am

    ביקורת נפלאה!
    זהות חד םעמית בין היכולת של קמר לכתוב שירה
    לבין היכולת של עזרא לכתוב ביקורת!
    הלך החבל אחרי הדלי.
    אתה גאון,אשד!

  • חוברת עכשיו  On מאי 21, 2010 at 10:13 am

    שירתו של נמרוד עצובה. הפספוס הגדול של הבחור המוכשר והגאון, זו השירה של נמרוד קמר . שירה עצובה מאחר והיא משקפת מציאות של הרבה בחורים מסוגו של נמרוד קמר הגאון. ויואב עזרא אתה שולית הקוסם הגדול והשמימי של כתב העת האגדי חוברת "עכשיו" השמימית

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 21, 2010 at 10:16 am

    אני התחתונים של הבחורה שעזבת בחדר ולא עשית איתם כלום. נמרוד חכה אל תלך, נמרוד.השמים צועקים,נמרוד…

  • מתחולל פה שצף פנינים  On מאי 21, 2010 at 10:31 am

    אני יכול להשתמש בצירוף המילים שלך. הלך החבל אחרי הדלי. ווהאו, זה משפט ארגמן.

  • מציץ מאחורי הדלת,קמר  On מאי 21, 2010 at 10:52 am

    אחרי שארל בודלר , אחרי פנחס שדה, נמרוד קמר מציץ ומגיח

  • חיש לשלטון  On מאי 21, 2010 at 11:04 am

    אור דהן שרת החינוך ונמרוד קמר שר החוץ. חיש לשלטון. קשתא לשלטון לעשות שם סדר.

  • אטלנטיס  On מאי 21, 2010 at 11:18 am

    אין כמו הצאלה.
    כל האחרים חקיינים

  • לידיעת ציבור הקוראים  On מאי 21, 2010 at 11:53 am

    ובראשם ציק ארד יהושוע סיימון פרסמו לראשונה את דברם בחוברת עכשיו ובכך פרופסור גבריאל מוקד בוגר אוניברסיטת קימבריג העניק הכשר לגאוניות של הקבוצה. הקבוצה של האוניבסיטה החופשית גם משיחה שלי עם יואב עזרא הם קבוצה של גאונים. יואב עזרא מסכים והוא זה שדחק בגבריאל לפרסם אותם בחוברת עכשיו.

  • אוונגרד  On מאי 21, 2010 at 12:15 pm

    אתם רק משחק היו יו ביד של הקוסם נמרוד קמר. נמרוד קמר הוא האוונגרד של השפה והספרות העברית .

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 21, 2010 at 3:23 pm

    השיר הזה הוא רק סמס

    וככה הוא גם נקרא.

    מה זה סמס?

    זה חיקוי עלוב לקוד פלאפון.

    יוצא כנגד ההטרדות של אחר הפרידה? מה זה אומר? עיסוק בפלאפון? מה זה אומר? סמס? קמר הגאון
    גאון לדורו או גאון סמס ? שילך לחברת הייטק אם הוא גאון סמס

    אומר אני לא אפול לבור של המאוהב הפצוע שהנפילה השניה שלו זה אל הבור ההטרדה. נו באמת

    קמר ה"גאון"??????????????? אומר לקהל מעכשיו רק חיוכים. באמת דגול מרבבה, וואו' איזה סירה
    חוכמת רחוב סמס ואוו'
    יש לאכול את הכאב מבפנים??????? ולשמור על דרך ארץ של פרידה???????.

    זאת סוגיה כלשהי באמירת שירה?

    ממתי?

    קמר נמרוד הגאון ואשף המילה והמשחק מכה שנית.

    תגובות של ילדים יש פה
    די כבר.

  • תגובה 37  On מאי 22, 2010 at 10:27 am

    נמרוד קמר הוא חדשן. נמרד קמר לא מחקה את השירה שקדמה אלא הולך קדימה. נמרוד מעביר את צורת הדיבור הנוכחית של הדור לשירה כשם שהעבירו בזמנו זך ואבידן. אתה יכול לצחוק לזלזל ולהיות חוצפן ולהעליב עד מחר. השירה של קמר היא השפה החדשה לא כזה דבר לפניו. במובן מסוים גם קמר כשם שזך ואבידן לא חוללו מהפכה אמיתית מפני שצורת הדיבור הזו כבר מתחוללת ברחוב.

  • מספר 666  On מאי 22, 2010 at 11:05 am

    שבמקום לעסוק במליצות ריקות על כך שנמרוד קמר הוןא אפס מאופס
    או שנמרוד קמר הוא חדשן גאוני שרק הדורות הבאים יכירו בגדולתו שני הצדדים יסבירו למה ואיך
    נמרוד קמר הוא
    אפס מאופס
    או
    חדשן גאוני שרק הדורות הבאים יהיו מסוגלים להבין את גדולתו .
    דהיינו :
    במה בדיוק מתבטאת חדשנותו וגאוניותו של נמרוד קמר בהשוואה למשוררים אחרים מבני דורו ובני דורות קודמים
    וכדאי לפרט ולהביא דוגמאות .
    או לחילופין :
    למה נמרוד קמר הוא משורר כל כך גרוע שזה שיואב עזרא עוסק בו זה פשע כנגד הציבור .
    יש לנמק ולהביא דוגמאות לכל טענה.

  • תגובה 37  On מאי 22, 2010 at 11:29 am

    מה צריך להסביר, איש לפני קמר לא הפך סמס לשיר. הוא הראשון ובכך הוא חדשן גדול.

  • מספר 666  On מאי 22, 2010 at 11:47 am

    לא מספיק לאמר שהוא חידש בכך שהפך סמס לשיר .אלא יש להסביר מה החשיבות הספרותית שירית בכך .

  • תגובה 37  On מאי 22, 2010 at 11:51 am

    החשיבות בכך, שהוא מעביר את שפת הדיבור העכשוית לשירה. זו החשיבות, וזו החשיבות השירית שהיתה בזמנו של אבידן ושל זך. גם הם לא חוללו מהפכה. המהפכה האמיתי כבר התחוללה ברחוב עצמו. אני תוהה אם אתה קשה הבנה באמת או טפש?

  • מספר 666  On מאי 22, 2010 at 12:31 pm

    אבל מה זה נוגע לשאלה .
    למה זה חשוב מבחינה ספרותית ששפת הדיבור תועבר לשירה הכתובה
    במה זה תורם לה ?

  • תגובה 37  On מאי 22, 2010 at 12:46 pm

    תפנה את השאלה לזך ואבידן הם החלו בכך. או, למחוללי השירה המודרנית בעולם. זו השירה המדורנית פרקסלנס, אתה בלש תרבות לך תחקור מהי שירה מודרנית ואז תגיע בלי שתרצה לנמרוד קמר.

  • מספר 666  On מאי 22, 2010 at 1:13 pm

    לאף אחד לא איכפת מה שזך ואבידן עשו לגבי משהו .השאלה היא רק מה החבר קמר עושה עימו ואיך הוא עושה איתו .
    ומניין לך שאף משורר אחר לא כותב בשפה מדוברת ?
    העובדה היא שמרורים אחרים הלכו בעקבות זך ואבידן והחלו גם הם לכתוב בשפה המדוברת.
    לא ידוע לי שזה עזר במשהו לשירתם.
    לעניות דעתי רובם ובוודאי הצעירים שבהם כותבים בשפה המדוברת ולא הספרותית .

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 22, 2010 at 2:57 pm

    שירה חייבת ערכים מחדשים שאינם מגיעים מהשפה המדוברת אלא מהווים ריאקציה שמחדשת את השפה העברית לא דרך שפת הרחוב ולא דרך שפה זולה רדודה ויומיומית. זך ואבידן לא הורידו את השירה לשפת היום יום , הם חידשו משמעויות מורכבות שחלקן מתכתבות עם השפה המקראית דווקא בעניין זך, ואצל אבידן השפה עברה מטמורפוזה
    לסוג של שפה עתידנית. הפרגון המוגזם והבלתי הגיוני המובא פה מתחת לרשימה הזו מביך משום שברור לכל שהמתחזים פה בטוחים שיש פה איזה גאון הדור ולא התוכן ולא המילים מעידים על כך
    נהפוכו, השפה הרדודה והיומיומית במקרה הזה לא רק שאינה מחדשת כלום, היא סתמית חסרת תוכן כלשהו והרדידות מייצגת עניין של בני עשרה שמפרגנים לאחד משלהם מבלי להבין או להכיר שירה.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 22, 2010 at 3:13 pm

    אל תשכחי/תשכח דברי הנאצה כאלה בהיסטוריה נאמרו על כל חדשן. החל מבודלר יונה מאיר אבידן ורבים אחרים.

  • תלמידה בתיכון  On מאי 22, 2010 at 3:36 pm

    הוא היה מזמין לצ'יפס ואני אותו לארטיק. נמרוד במידה ואתה קורא את הטוקבקים תאמר שאתה רוצה להכיר אותי ואני כבר אצור איתך קשר. אתה מסקרן אתה מפתה אתה מענין אתה ואתה ואתה…

  • צ'יפס וארטיק  On מאי 22, 2010 at 3:55 pm

    צ'יפס וארטיק

    אתה נמרוד קמר
    ואני תלמידה בתיכון נצא לטייל
    אתה תזמין אותי לצ'יפס
    ואני אותך לארטיק
    נמרוד קמר אתה יפה
    ואני תלמידה
    אתה יפה
    אתה גאון
    אתה מפתה
    יואב עזרא הוא החבל שנגרר אחרי הדלי
    והדלי שהוא הראש של נמרוד קמר עושה רעש של אלקטרוניקה
    נמרוד
    נמרוד
    קמרררררר
    וציקי ארד הוא התחתונים של הבחורה שעזבת
    בחדר ולא עשית אתם
    כלום
    נמרוד
    אל תלך
    אני אזמין אותך
    לצ'יפס
    וארטיק
    צ'יפס
    וארטיק
    צ'יפס
    וארטיק

  • גיורא לשם  On מאי 22, 2010 at 4:06 pm

    לא נכון שנמרוד קמר הוא הראשון שכתב שירה בצורת אס.אם.אס.
    נא לקרוא משיריה של תמי קאלי בבלוג "בננות".
    נמרוד קמר גם יכול למוד ממנה כמה דברים נוספים שלא יזיקו לו.

  • גיורא לשם  On מאי 22, 2010 at 4:09 pm

    שום מבקר ספרות לא כתב מעולם דברי נאצה על שירתה של יונה וולך,
    לא בחייה ולא אחרי מותה.
    הדיון בשירתו של זך מעניין ביותר, לאו דווקא בשם השימוש בלשון אלא בבניית דמות הדובר בשיר.
    הוא הראשון שיצר בשירתו דמות של זעיר-בורגני ישראלי, הדובר מנקודת ראותו את חייו.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 22, 2010 at 5:41 pm

    לבקש מנמרוד קמר ללמוד מתאמי קאלי.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 22, 2010 at 5:49 pm

    קצת נימוס, זה כמו לבקש ללמוד לדהור מהסוס.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 22, 2010 at 10:36 pm

    חבורה של חונטות דביליות שעושה רעש אווילי ולא מביאה ישועה לעולם. דרדקים שיש להם עוד המון מה ללמוד להתפתח ולשאוף אליו לפני שהם מגדירים או מבינים בשירה, ילדודים לא יכולים להתעסק בשירה. והם גם בטוחים שהם הגאון הבא, ילדים מופרעים לא יותר.

  • גיורא לשם  On מאי 22, 2010 at 10:45 pm

    ילדודים יכולים להתעסק בשירה אך אין כל סיבה שיפרסמו אותה במקום כלשהו ואין סיבה שמישהו יכתוב עליהם.

  • עדי  On מאי 23, 2010 at 3:39 pm

    יש משוררים גם מחוץ לתל אביב..

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On מאי 23, 2010 at 4:26 pm

    12,ססס מתוכם נמכרים בתל-אביב.מה אם לא עיר המשוררים

  • כייף  On אוקטובר 15, 2010 at 8:37 pm

    פשוט כייף לקרוא את הרשימות של יואב, תענוג ממש.

  • לקמר  On אוקטובר 15, 2010 at 9:04 pm

    דפנה שחורי מעתיקה את שירתך.

  • הועד  On אוקטובר 16, 2010 at 2:00 pm

    קמר הוא אלוהים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: