גי'נגיס חאן ולהקתו

לרגל אירוויזיון 2010 שבו זכתה גרמניה בפעם השנייה בתולדות האירויזיון הנה רשימה על אחד משירי האירוויזיון המפורסמים מכולם . עוד שיר שלא זכה באירוויזיון אך היגיע לו לזכות .ולעניות דעתי גדול השירים הגרמניים שהוצג אי פעם באירויזיון .ואולי גדול הלהיטים שיצרה אי פעם להקה גרמנית מכל סוג ".ג'נגיס חאן "אחד משני הפזמונים שהיו צריכים לזכות באירוזיון 1979 ולא זכו . .

Genghis Khan

Hu, ha, hu, ha… hu, ha, hu, ha… Hu, ha, hu, ha… hu, ha, hu, ha…
Hu, ha, hu, ha… hu, ha, hu, ha… Hu, ha, hu, ha… hu, ha, hu, ha…
Hu, ha, hu, ha, hu, ha, hu, ha… Hu, ha, hu, ha, hu, ha, hu, ha…
Sie ritten um die Wette mit dem Steppenwind They were riding in competition with the steppe wind
Tausend Mann A thousand men
Ha, hu, ha… Ha, hu, ha…
Und einer ritt voran, dem folgten alle blind: And one was riding in front, they all followed him blindly:
Dschinghis Khan Genghis Khan
Ha, hu, ha… Ha, hu, ha…
Die Hufe ihrer Pferde, die peitschten im Sand The hoofs of their horses, they lashed in the sand
Sie trugen Angst und Schrecken in jedes Land They carried fear and horror in every country
Und weder Blitz noch Donner hielt sie auf And neither flash nor thunder stopped them
Hu, ha… Hu, ha…
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
He, Reiter; ho, Leute; he, Reiter, immer weiter Hey, riders; ho, people; hey, riders, always further
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
Auf Brüder, sauft Brüder, rauft Brüder, immer wieder Come on brothers, drink brothers, fight brothers, on and on
Lasst noch Wodka holen Send for some vodka
Ho, ho, ho, ho… Ho, ho, ho, ho…
Denn wir sind Mongolen Because we are Mongolians
Ha, ha, ha, ha… Ha, ha, ha, ha…
Und der Teufel kriegt uns früh genug And the devil gets us early enough
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
He, Reiter; ho, Leute; he, Reiter, immer weiter Hey, riders; ho, people; hey, riders, always furher
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
He, Männer; ho, Männer; tanzt Männer, so wie immer Hey, men; ho, men; dance men, like always
Und man hört ihn lachen And you hear him laugh
Ho, ho, ho, ho… Ho, ho, ho, ho…
Immer lauter lachen Always laughing louder
Ha, ha, ha, ha… Ha, ha, ha, ha…
Und er leert den Krug in einem Zug And he empties the mug in one go
Und jedes Weib, das ihm gefiel And each woman, that he liked
Das nahm er sich in sein Zelt He took into his tent
Ha, hu, ha… Ha, hu, ha…
Es hiess, die Frau, die ihn nicht liebte They said, a woman who did not love him
Gab es nicht auf der Welt Did not exist anywhere in the world
Ha, hu, ha… Ha, hu, ha…
Er zeugte sieben Kinder in einer Nacht He fathered seven children in one night
Und über seine Feinde hat er nur gelacht And about his enemies he only laughed
Denn seiner Kraft konnt keiner widerstehn Because nobody could resist his strength
Hu, ha… Hu, ha…
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
He, Reiter; ho, Leute; he, Reiter, immer weiter Hey, riders; ho, people; hey, riders, always further
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
Auf Brüder, sauft Brüder, rauft Brüder, immer wieder Come on brothers, drink brothers, fight brothers, on and on
Lasst noch Wodka holen Send for some vodka
Ho, ho, ho, ho… Ho, ho, ho, ho…
Denn wir sind Mongolen Because we are Mongolians
Ha, ha, ha, ha… Ha, ha, ha, ha…
Und der Teufel kriegt uns früh genug And the devil gets us early enough
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
He, Reiter; ho, Leute; he, Reiter, immer weiter Hey, riders; ho, people; hey, riders, always furher
Dsching… Dsching… Dschinghis Khan Geng… Geng… Genghis Khan
He, Männer; ho, Männer; tanzt Männer, so wie immer Hey, men; ho, men; dance men, like always
Und man hört ihn lachen And you hear him laugh
Ho, ho, ho, ho… Ho, ho, ho, ho…
Immer lauter lachen Always laughing louder
Ha, ha, ha, ha… Ha, ha, ha, ha…
Und er leert den Krug in einem Zug And he empties the mug in one go
Ha… hu, ha, hu… Ha… hu, ha, hu…

לקוח מאתר שירי האירוויזיון

הלהקה הלא אנגלית החביבה עלי ביותר ,ואולי אם כבר השניה החביבה עלי אחרי הביטלס בלבד ( אם כי לפעמים אני מחלל את הקודש וחוכך בדעתי גם בזה… )היא להקת ג'ינגיס חאן . .
וכשאני חושב על אירוויזיון 1979 שהתקיים כידוע בישראל ושזכור כיום בראש ובראשונה הן כאירוע השיא של כל הזמנים שאותו הפיקה רשות השידור בטלוויזיה והן בגלל זכייתה של הזמרת הישראלית גלי עטרי עלי להגיע למסקנה העצובה שהשיר שזכה בו לא היה השיר הנכון.גם אם אשמע בכך לא פטריוטי
השיר שהיה צריך לזכות מבחינת מילותיו ומבחינת המוזיקה שלו היה אחד משניים השיר היווני סוקרטס כוכב עליון שהוא יוצא דופן בכך שהוא המנון לאינטלקטואל ,או השיר הגרמני גינג'יס חאן "שעוסק באחד המנהיגים האכזריים והמצליחים ביותר של ההיסטוריה. .
הפזמון שנבחר "הללויה" שאותו שרה גלי עטרי יש לו מוזיקה קליטה ויש לו היסטוריה מעניינת בגלל כל המשפטים של זכויות יוצרים סביבו אבל הוא בינוני ומטה בלבד לעומת שני ענקי האירויזיון האלו.

קצת היסטוריה על הפזמון והלהקה :
ג'ינגי'ס חאן הייתה אחת הלהקות הראשונות שלא נוצרו ספונטנית מחיבור בין כמה מוזיקאים כמו הביטלס למשל אלא הייתה יציר מוחו של רלף זיגל שהיה אז בעל חברת תקליטים בשם "יופיטר " במינכן. זיגל היה נוהג לשלוח שירים באופן קבוע לתחרויות הקדם אירוויזיון של גרמניה . ( עדהיום הוא השתתף בלא פחות מ-19 תחרויות אירוויזון שונות ). ובין השאר שלח לקדם האירויזיון הגרמני של 79 ביחד עם עמיתו הקבוע ברנר מניונגר פזמון עם סיפור עליז ותוסס על אחת הדמויות הצבעוניות והאכזריות היסטוריה השליט והכובש מונגולי ג'ינג'יס חאן.
רק כשהובהר לו שהשיר אכן ייכלל בין תריסר השירים המועמדים בתחרות הקדם אירוויזיון הגרמנית החל זיגל לחפש זמרים שיבצעו את השיר.


הלהקה שיצר "ג'ינג'יס חאן " על שם שיר הנושא הייתה יוצאת דופן בגלל כמה סיבות.
סיבה אחת הפחות חשובה היא שלהקת גי'נגיס חאן הייתה להקת הפופ-דיסקו הגרמנית הראשונה ששרה בגרמנית
סיבה שנייה מבחינתי חשובה לעין ערוך היא שהרעיון של זיגל היה להרכיב להקה שתהלום את רוח הפזמון  שאותו ביצעה רוח של הרפתקנות ואקזוטיקה ותמחיש זאת בצורה ויזואלית.
ואגב אורחה נזכיר שמשום מה רוח כזאת היא נדירה למדי בין הלהקות המערביות למיניהן והיום יותר מאי פעם.
ובוודאי ובודאי בתחרויות האירווזיון לאורך השנים.
להקות הרוק והפופ והדיסקו וזמרי הרוק הפופ והדיסקו מאז שנות החמישים ואילך ידעו לייצג היטב רוח של רומנטיקה בשנות החמישים ( וגם קצת בשנות השישים והשבעים ) ולאחר מכן דקדאנס והשתוללות יצרים.
אולם הרפתקנות ואקזוטיקה ועניין במקומות רחוקים ובתרבויות זרות ובתקופות אחרות היא דבר נדיר ביותר אצלן. כמעט בבחינת בל ימצא.ולמרבית הצער הם בהחלט משקפים בכך תרבות שלמה. ובו בזמן גם תורמים עוד יותר להפצת נטייה כזאת של חוסר עניין בזר ובשונה אצל המאזינים.
להקת "גי'נג'יס חאן" הייתה ונשארה יוצאת דופן. גם בכך שניסתה להמחיש בצורה ויזואלית את התרבות הזרה והתקופה הרחוקה שעליה שרה.. כחלק אינטגרלי במסגרת המופע שלה הופיע רקדן שלא שר כלל ביחד עם שאר חברי הלהקה אלא כל תפקידו היה לנוע ולרקוד על הבמה ולייצג את דמותו של ג'ינגי'ס חאן דהיינו היא נתנה דגש חסר תקדים לויזיאוליה ואם נרצה לאמינות ההיסטורית של הפזמון.

    

להקת "גינגיס חאן " בישראל.
אין ספק שמבין כל הלהקות שהופיעו באירוויזיון 1979 "ג'ינגיס חאן" נתנה את המופע הצבעוני והתוסס ביותר.
בעת שהפזמון הושר באירוויזיון היו שחשו שבשיר המונגולי –סלאוי כביכול היו מוטיבים של מוזיקה חסידית ואחד הקטעים בשיר נשמע כאילו נלקח מתוך"לו הייתי רוטשילד " מהמחזמר "כנר על הגג" על פי שלום עליכם . מסתבר שהמדובר במוטיב מונגולי סלאבי שקיים באמת ואולי שימש בסיס גם למוזיקה החסידית.

למרבית הצער זה לא עזר לה להגיע למקום הראשון .היא היגיעה רק למקום הרביעי.

עם זאת הרושם שהשאירה להקת גי'נגיס חאן על הצופים לאורך השנים היה מעל ומעבר למקום הריאלי שזכתה באירוויזיון שבדיעבד היום ברור שהוא לא היה מוצדק.
"ג'ינג'יס חאן " זינק לראש מצעדי הפזמונים בארצות שונות בישראל בגרמניה וארצות אחרות. התקליטון שלו נמכר במהירות חסרת תקדים ללהקת פופ גרמנית.
לעניות דעתי אם תשאל היום את המאזין הממוצע לגבי שירי אירווזיון 1979 הוא יזכור את "גינג'יס חאן " יותר מאשר את "הללויה" האנמי בהשוואה. . . כמדומה שגם אחרים הרגישו ש"ג'ינג'יס חאן" היה שיר יוצא דופן הוא נבחר בידי הצופים הגרמניים בסקר חדש. כגדול שירי האירוויזיון בכלל.
מה המיוחד בהצלחת ג'ינגי'ס חאן והלהקה והשיר ? למה בכל זאת זוכרים אותם בין אלפי שירי אירוויזיון לאורך השנים ?
.לכאורה שום דבר המילים של הפזמון על הכובש האדיר רודף הנשים ג'ינגיס חאן היו בנאליות ומטופשות למדי אך בכך לא היו כמובן יוצאות דופן בין שירי האירוויזיון.
המוזיקה היא סוחפת למדי אבל  גם בכך  אין לכאורה שום דבר יוצא דופן.  השם עצמו "גינגי'ס חאן " תרם להצלחת הלהקה שקיבלה שם זה יש בשם הזה כוח עצום דחף בלתי מרוסן שסימל היטב את שירי הלהקה.

כמדומה שהשילוב בין הכוריאוגרפיה הקצבית הססגונית השיר הקצבי בהחלט תרם תרומה עצומה להצלחת השיר ולהשארתו בזיכרון.
אני טוען שהיה דבר חדש בלהקת ג'ינגי'ס חאן בכך שהכניסה לבמה של האירוויזיון דרמה ואקזוטיקה שלא היו כמוהן לפניה. כאן לראשונה עלתה חבורת אנשים לכאורה בלבוש מונגולי ועם חזות אקזוטית
אחד מהזמרים היה קרח לחלוטין אחר "חמוש" בשפם ענק כמו ויקינגי –מונגולי שהוסיפו לתדמיתם כ"לוחמים מונגולים קדומים ".
על הבמה הוצג חיזיון של העבר הקרבי והלוחמני עבור צופי האירוויזיון השבעים מפזמונים רומנטיים על אהבות ולבבות שבורים.העוצמה של החיזיון עוד הועצמה בדמות הרקדן שכלל לא שר וכל מטרתו הייתה לגלם את ג'ינגיס החאן על הבמה.
המפיק ראלף זיגל החליט בעקבות הצלחת פזמון זה ששירי הלהקה יעסקו מכאן ואילך בנושא ספציפי של ההווי האקזוטי של עמי המזרח הרחוק המסתורי והמערב הפרוע האלים ,על המונגולים הסינים היפנים הסינגפורים ועוד עמים שעוררו את דימיונם של חובבי פופ מערבי מנוון שקצה נפשם בשירים על השפעות הסמים והסקס. שיריה עסקו באנשים החיים בטבע דוהרים על סוסים ונותנים פורקן מיידי לכל מאוויהם ( טוב בזה הם לא היו שונים מלהקות כמו "האבנים המתגלגלות ..)
בין השאר הם יצרו פזמון על ישראל בשם "ישראל ישראל שנולד באוטובוס בדרך לאירוויזיון בירושלים אל אחד ההרים הסמוכים שם נטעו חברי הלהקה עצים בשמם.
"


באותה השנה הישיגה להקת גי'נגי'ס חאן להיט גדול נוסף "מוסקווה " שנכתב לכבוד המשחקים האולימפיים שהיו אמורים להתקיים במוסקווה והפכו למושא לחרם מערבי בגלל הפלישה לאפגניסטן . שוב שיר רומנטי על העיר הסובייטית דאז ושוב באותם בגדים אקזוטיים פרימיטיביים לכאורה שיצרו תחושה של עולם מרוחק סוער פרימיטיבי וקסום. בברית המועצות משום מה לא אהבו את הפזמון כאשר הוא הוקרן בטלוויזיה הסובייטית המנהל פוטר מיד כתוצאה . אבל הוא נשאר בזיכרון .
להקת גי'ינגיס חאן המשיכו בשירים מאותו הסוג פזמונים על דמויות הרפתקניות ולוחמניות ומקומות מרוחקים ואקזוטיים .. ובראשם פזמון המשך לפזמון המקורי על "בנו של ג'ינגיס חאן".

פזמון מעניין במיוחד היה על דמות מספריו של סופר ההרפתקאות הגרמני המפורסם מכולם קרל מאי "חדג'י אלף עומר על ידידו הערבי של גיבור של מאי קרה בן נמסי גרמני בן המאה ה19 הנודד במדבריות ערב ( ואמור בספרים להיות קרל מאי עצמו ).
.פזמונים אחרים עסקו בסמוראי הלוחם היפני, בפיסטולרו האקדוחן הדרום האמריקאי, היו פזמונים על על על פרעה תות אנח אמון הלוחם מימי הביניים איבנהו, על האקדוחן בילי הנער , המרגלת ממלחמת העולם הראשונה מטה הארי, על הסוכן החשאי ג'ימס בונד, על הצייר פבלו פיקסו, ועל המתאגרף רוקי מרציאנו וגם על פיית הים לורלי ועל מקומות אקזוטיים כמו מדגסקאר מקסיקו רומא סהרה הוואי ומאצו' פיצו' שבפרו.".

להקת גי'נגיס חאן ניסתה להגיע למגוון פינות אקזוטיות של העולם . אולם רוב הפזמונים אלה לא זכו להצלחה של השניים המוכרים ביותר וחבל.
רלף סיגל וברנרד מניונגר כאמור למעלה ממשיכים להופיע באופן קבוע באירויזייונים .באירויזון 1981 הצמד היה האחראי לפזמון המצויין "גו'ני בלו " שלא זכה ( למרות ששוב היגיע לו לזכות ).פזמון נוסף שלהם "מעט שלום " זכה לבסוף ב-1982 הזכיה היחידה של גרמניה עד לזכיה באירוויזיון 2010.

כיום להקת ג'ינג'יס חאן קיימת שוב עם צוות חדש וממשיכה להופיע על הבמות . הגרסה החדשה שלהם מציגה מופע שלם סביב התרבות המונגולית הקדומה של גי'נגיס חאן ועמו  שבמקור היו הנושא של רק שני שירים על גי'נגי'ס ועל בנו.

Photo
עד כמה להקת ג'ינגי'ס חאן הייתה יוצאת דופן בהשוואה לכל שאר להקות האירויזיון ( כן גם בהשוואה לאבבה ) אפשר לראות בעובדה שהם הלהקה היחידה שזכתה לכך שאחד מחבריה יגולם בידי שחקן ישראלי . הלהקה תופסת מקום בולט ביותר בסרט הישראלי "הללויה " הסרט, על פי תסריט של עודד רוזן, הוכתר כדרמת הטלוויזיה המצטיינת של פסטיבל חיפה באותה שנה, וזכה גם בפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה לשנת 2004 בקטגוריה זו
שם באופן יוצא דופן הופיע הרקדן הראשי של הלהקה שאותו גילם שחקן ישראל הראל נוף. במציאות
הרקדן המקורי שהיה הדמות הבולטת והייצוגית מבין חברי הלהקה נפטר ממחלת האיידס ב-1993 שנים לפני הפקת הסרט.

הסרט זה כמו נותן "גושפנקה רשמית " לכך שמבין כל זמרי ולהקות האירוזיון לאורך השנים להקת ג'ינגי'ס חאן הייתה זו שהציתה את הדמיון הישראלי יותר מכולם.

 

ראו גם

הגלגולים של הפזמון "ג'ינג'יס חאן "

ג'ינג'יס חאן אירוויזיון 1979
הקליפ

המילים באנגלית

האתר הרשמי של להקת ג'ינג'יס חאן

ההיסטוריה של הלהקה
דיון על ג'ינגיס חאן

הלהקה בויקיפדיה

גנגיס חאן השיר
ובגירסה חדשה

הבן של גינגי'ס חאן


[יורשיו של החאן

היוצרים של ג'ינגיס חאן

האלבום

האלבום השני רומא

 

מוסקוה הפזמון

מוסקוה הקליפ

חדגי ' אלף עומר שיר על פי סיפורי קרל מאי

הקליפ

רומא
הימליה

סמוראי

ישראל ישראל

מקסיקו
פיסטולרו

לורלי

הסרט הללויה עם הראל נוף בתפקיד איש ג'ינגיס חאן

הסרט באתר הבמה

ועוד רשימות על שירי האירוויזיון
הבובה המזמרת "ירון ליבוביץ על השיר הזוכה באירויזיון 1965

הטרובדור משירי זמר נודד :אלי אשד על השיר הזוכה ( אחד מהם ..) באירויזיון 1969

שקיעתה של הפרימה בלרינה :חיים מזר על עוד פזמון ( שלא זכה ) מאירויזיון 1969

סוקרטס כוכב עליון :על עוד פזמון שלא זכה ( אבל היה צריך לזכות ) באירווזיון 1979

שמשון אולי תתבגר חיים מזר על עוד פזמון מאירויזיון 1981

הבלדה של ג'וני בלו :חיים מזר על הפזמון שייצג את גרמניה באיוויזיון 1981

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חדשות חמות  On יוני 1, 2010 at 12:12 am

    פורסם באאייס ב30.5.
    בארץ יודעים על מאבק האיתנים המתנהל
    בביהמ"ש בין עזיז, שהוא גם משפטן במקצועו, לבין עורכי הדין הבכירים בישראל ע"ו מיבי מוזר ועו"ד טל ליבליק, המייצגים את העיתונות בתביעתו חסרת התקדים של עזיז נגד פרופ' פרי על סף מיליון ש"ח. קראו בקישור בפרסום הסנסציוני באייס, על כי פרי שוב התלונן נגד עזיז על כי הלה מטריד אותו ומאיים ברצח עליו ועל ביתו. בנוסף גם עורכי הדין מוזר וליבליך התלוננו נגד עזיז, שנעצר ליממה, ושוחרר לדרכו.
    הרבה כסף, כבוד, ועתיד אישי של המעורבים בתיק עומדים על כף המאזניים.
    מבין עזיז ופרי רק אחד ייצא מנצח ואילו השני יושפל עד עפר.
    בעד מי אתם? יש לכם הימור?

    בית משפט השלום: עזיז נ' פרי. ת"א: 37573-05-10

    התובע: עזיז ליאור.
    נגד

    הנתבעים:

    1. פרי מנחם. כתובת: בוסתנאי 23 ת"א .
    2. פרי יערה. כתובת: עזריה מן האדומים 7 ת"א.
    3. נימרודי עופר. כתובת: קרליבך 2 ת"א
    4. מוזס ארנון, בעלי עיתון ידיעות אחרונות ואתר YNET. כתובת: מוזס 2 ת"א.
    5. שוקן עמוס, בעלי עיתון הארץ, ואתר אינטרנט הארץ. כתובת: שוקן 21 ת"א.

    מהות התביעה: עבירות על חוק איסור לשון הרע.
    עבירות על חוק יסוד:כבוד האדם וחירותו.

    סכום התביעה: 1,000,000 ש"ח.

    כתב התביעה

    חלק מקדמי:

    1. אני סופר מוכר וידוע לציבור. פירסמתי שני ספרים בהוצאת זמורה ביתן
    ובהוצאת הקיבוץ המאוחד, שזכו לביקורות מהללות וטובות בעיתון הארץ
    ובעיתון ידיעות אחרונות. נערכו עימי ראיונות ענק בעיתונות הכתובה
    והמשודרת.
    סיפורים שלי נכללו באנתולוגיות יוקרתיות בישראל ובארגנטינה.

    2. יש לי תואר בהצטיינות מהחוג לקולנוע וטלביזיה באונ' ת"א.
    בעת האירוע, הייתי סטודנט שנה ד' למשפטים, בתוכנית למצטיינים, במרכז
    הבינתחומי בהרצליה.

    3. שם משפחתי מהולל מהבחינה הצבאית. דודי, נסים עזיז, הוא ההרוג הראשון
    בקרב הגדול על ת"א בשנת 1947. זה היה הקרב הפותח של מלחמת העצמאות,
    ודודי הוא ההרוג הראשון של מלחמה זו. על שמו של נסים עזיז ושניים
    מחבריו שנפלו בקרב זה, השלושה, יש בתל אביב כיכר ואנדרטה, ברחוב ויצמן,
    סמוך לגדות הירקון.

    הפרסומים שהם לשון הרע (כל הנספחים מצורפים):

    הפרסום הראשון (נספח 1):

    4. ב-14.11.2005 נכתב עלי בשער העיתון מעריב כך: (נספח 1)

    בכותרת ענק: "סיפור האימה של המרצה לספרות."

    מתחת לכותרת נכתב: ההודעה שהמתינה לפרופ' מנחם פרי היתה חד
    משמעית:" יש לך שעתיים לחיות. גם ביתו קיבלה איומים. ברור קצר העלה:
    מדובר בסופר מתוסכל שנעצר."

    ב-14.11.2005 בעמוד ראשי במעריב נכתב עלי כך (נספח 2):

    בכותרת משנית: "ראש החוג לספרות באונ' ת"א, פרופ' מנחם פרי, מצא את
    עצמו בסוף השבוע לכוד בתוך מותחן אימה מציאותי כשסופר מתסוכל שאת
    כתביו הוא דחה הודיע לו: "יש לך שעתיים לחיות" ואיים גם על חיי בתו
    ונכדתו".

    מתחת לתמונה שלי נכתב : "איים על הבת של פרי מול עיני השוטרים".

    בגוף הכתבה נכתב כך: "… הפרופסור מחליט לדחות בנימוס את כתב היד, אבל
    אז הוא חוזר הביתה ושומע במשיבון שלו הודעה שאינה משתמעת לשני פנים:
    יש לך שעתיים לחיות".

    ציטוט נוסף: "עוד באותו הלילה קיבלה בתו, יערה פרי, שהיא במקרה גם
    שכנה של הסופר המתוסכל, שיחה מאיימת אפילו יותר שבה נאמר לה בין
    היתר: "הוצאתי הוצאה להורג של אביך, אני יודע מי את ואיפה את גרה, ואני
    מודיע לך שאני ארצח גם אותך. תודה."

    ציטוט נוסף: " ביום שישי הוא השאיר לי הודעה טלפונית במשיבון שנותרו לי
    שעתיים לחיות … רק אחרי שהוא השאיר הודעה לבתי יערה, ובה טען שמשום
    שאני מסרב להוציא לאור את היצירה שלו היא ובתה ירצחו…"

    פרי יערה אומרת כך: "השוטרים הגיעו, ופתאום עזיז הופיע למטה בלי חולצה
    ואיים לרצוח אותי שוב בנוכחותם, אך הם לא הספיקו לעצור אותו".

    5. מדובר בלשון הרע חמורה ביותר. מיוחסים לי עבירות פליליות חמורות. מעולם
    לא השארתי הודעות מאיימות על המשיבון של הנתבעים, ולא שלחתי מכתבים
    מאיימים. לא הוצגו לשוטרים כל ראיות לכך. מעולם לא איימתי על הנתבעת,
    ואפילו לא ראיתי אותה.
    טענתה של פרי יערה, כי איימתי עליה בנוכחותם של שלושה שוטרים היא
    מופרכת ומשוללת כל יסוד. הרי לא יתכן, כי אדם יאיים על הזולת במרחק של
    נגיעה משלושה שוטרים, ויצליח לברוח מהם, כאילו הוא איזה סופרמן.
    הדבר לא מתקבל על הדעת ונוגד את ההגיון הבריא.
    כמו כן, מאיפה יערה פרי יודעת איך אני נראה? הרי מעולם לא נפגשנו.
    אין כל עדות לאיומים שלי על פרי מנחם או פרי יערה, כי הדבר לא היה ולא
    נברא. התיק הפלילי נגדי נסגר במשטרה, חודש אחרי התלונות, לאחר שלא
    נמצאו כל ראיות לדבריהם של פרי מנחם ופרי יערה.

    הפרסום השני (נספח 3):

    6. ב-14.11.2005 נכתב עלי בעמוד ראשי בעיתון ידיעות אחרונות:

    בכותרת ראשית: "איומי רצח בחוג לספרות". משמע האדם הסביר מבין, כי
    איימתי וביצעתי עבירה פלילית חמורה.
    בגוף הכתבה נכתב עלי מפיו של פרי מנחם: " ביום שישי האחרון הושארה לי
    ההודעה המאיימת במשיבון. לא ייחסתי לה יותר מדי חשיבות, אבל בתי
    צילצלה בשבת ואמרה שגם לה השאירו איומים במשיבון כמו 'אני בא לרצוח
    אותך' … אבל כשבתי שהתה מחוץ לבית, השכנים התקשרו לספר לה שהבחור
    ממש מנסה לשבור לה את הדלת. אדם כמוהו אסור לשחרר. הוא צריך טיפול
    ולא שחרור".

    7. מדובר בלשון הרע חמורה המייחסת לי ביצוע עבירות פליליות. לא איימתי על
    פרי מנחם ופרי יערה, ולא שברתי לה את הדלת. לא פרי מנחם ולא פרי יערה
    ראו אותי שובר את הדלת של פרי יערה. אז מדוע פרי מנחם מוסר בביטחון,
    כי אני הוא זה שניסה לפרוץ לביתה? מדובר בהוצאת לשון הרע מתוך כוונת זדון
    לבזות את שמי הטוב. האיש מעליל עלי עלילת דמים.

    הפרסום השלישי (נספח 4):

    8. ב-13.11.2005 נכתב עלי באתר YNET :

    מפיו של פרי מנחם: "ביום שישי כאשר שמעתי את ההודעות במזכירה
    האלקטרונית שלי, שמעתי הודעה ובה הוא מאיים עליי ואומר לי שיש לי עוד
    שעתיים לחיות. אתמול כבר היו איומים קונקרטיים כאשר הגיע החשוד
    לדירתה של בתי ושבר את הדלת", אמר פרופ' פרי ל-ynet."

    9. מדובר בלשון הרע חמורה. דברי בלע ונאצה. מיוחסים לי פה עבירות חמורות
    של איומים ופגיעה ברכוש. הכל שקר וכזב. עורבא פרח.

    הפרסום הרביעי (נספח 5):

    10. ב- 14.11.2005 נכתב עלי בעיתון הארץ:

    "עזיז נעצר לאחר שפרי התלונן על איומים חוזרים ונשנים עליו ועל משפחתו."

    מפיו של פרי מנחם: "בתגובה החל עזיז להשאיר הודעות במשיבון שבביתו
    של פרי, ואיים כי יפגע בחייו. אתמול הוא השאיר הודעה נוספת, ובה אמר
    שגילה כי בתי היא שכנה שלו וגרה באותו רחוב, ואיים לפגוע גם בה."

    11. מדובר בלשון הרע. מעולם לא איימתי על פרי מנחם. דבריו של פרי מנחם הם
    שקר וכזב.

    הפרסום החמישי (נספח 6):

    12. ב- 13.11.2005 נכתב עלי באתר haaretz:

    "עזיז נעצר לאחר שפרי התלונן על איומים חוזרים ונשנים עליו ועל משפחתו …
    בתגובה החל עזיז להשאיר הודעות במשיבון שבביתו של פרי, ואיים כי יפגע
    בחייו. אתמול הוא השאיר הודעה נוספת, ובה אמר שגילה כי בתי היא שכנה
    שלו וגרה באותו רחוב, ואיים לפגוע גם בה", סיפר פרי אתמול. במקביל
    התקבלו הודעות גם בביתה של הבת, שבהן איים עזיז כי ירצח אותה ואת בתה
    … בעקבות ההודעות החוזרות ונשנות הגישו השניים תלונה במשטרת מרחב
    ירקון. השניים הביאו לשוטרים מכתב שעזיז השאיר לאחרונה, ובו איומים
    נוספים בפגיעה."

    13. מדובר בפירסום שקרי, שרחוק מן האמת כרחוק מזרח מן המערב.

    הפרסום השישי (נספח 7):

    14. ב-13.12.2005 בעיתון מעריב בכתבת ענק נכתב עלי בכותרת ראשית:

    "הסופר הזועם, שהיה תלמידו של פרי באוניברסיטה, אף הגיע לדירת בתו
    של פרי, יערה פרי, המתגוררת בשכנות אליו, איים עליה ברצח, שבר את
    פעמון הכניסה וניסה לשבור את דלת ביתה".

    ציטוט נוסף מפיה של פרי יערה: "…השוטרים הגיעו ועדכנתי אותם
    במתרחש, ופתאום הוא הופיע למטה בלי חולצה ואיים לרצוח אותי שוב."

    15. מדובר בלשון הרע חמורה ביותר. העיתונאי מדווח, כי איימתי ברצח
    ועברתי עבירות של פגיעה ברכוש. מדובר בשקר גס.
    שוטרים לא ראו אותי מאיים על פרי יערה, כי מעולם לא איימתי על פרי
    יערה.

    הפרסום השביעי (נספח 8):

    16. במכתב של פרי מנחם אל ביה"ח איכילוב ב-15 בדצמבר 2005 כותב פרי כך:

    "בהודעות הללו מופיע אילן שיינפלד כמטרה ראשית להטרדות ואף לאיומים.
    תחילה הופיע בהן הנוסח המתון "שיינפלד, הישמר לך", ובהמשך שוגרו
    לאינטרנט הודעות עם האיום המוכר (בדיוק זה שבו נקט עזיז נגדי) "נותרו לך
    רק שעתיים לחיות", ועם איומים נוספים (למשל שישרוף את ביתו.)"

    17. מדובר בלשון הרע חמורה ביותר המייחסת לי עבירות ברצח, בפגיעה ברכוש.
    הכל שקר וכזב, וכמובן כי המכתב הזה, לא עומד בהגנות תום הלב של ס' 15
    לחוק.
    יסביר בבקשה פרי מנחם לכב' ביהמ"ש מדוע כתב מכתב נאצה זה לבית חולים
    איכילוב?
    בעקבות הפרסום של הלשון הרע חסר התקדים בהיקפו וחומרתו של פרי מנחם
    כנגדי בכל גופי התקשורת המרכזיים בישראל, פרשתי מן לימודי המשפטים
    במרכז הבינתחומי בהרצליה, בשל ההשפלה, ביזוי שמי, והדיכאון בו לקיתי
    בשל עוצמת דברי הנאצה של פרי מנחם כנגדי. בעקבות כך נזקקתי לטיפול
    נפשי בבית חולים איכילוב. לא רק שבשל שקריו הבוטים של פרי מנחם כנגדי
    נזקקתי לטיפול נפשי, אלא שפרי מנחם, אף המשיך לרדוף אחרי
    באובססיביות, תוך שהוא כותב מכתב נאצה זה לרופאי בית החולים, תוך רצון
    להטמיע בהם את התחושה כאילו אני אשם בפלילים, וכי אני מאיים סידרתי
    ברצח ובפגיעות ברכוש. פרי מנחם לא רק פגע בכבודי, בשמי הטוב, ובמשלח
    ידי אלא שבמכתב זה, הוא אף מנסה לפגוע בי פיזית ממש בגופי ובנפשי, על
    ידי הטעיית הצוות הרפואי בבית החולים, תוך רצון לשבש הטיפול הנפשי
    שניתן לי בעקבות. הדבר מהווה עבירה לפי ס' 2 לחוק יסוד:כבוד האדם
    וחירותו הקובע, כי אין פוגעים בחייו, בגופו או בכבודו של האדם באשר הוא
    אדם.

    הפרסום השמיני (נספח 9):

    18. במכתב של פרי מנחם אל לשכת הפסיכיאטר בת"א, ב-5 בדצמבר 2009 כותב
    פרי מנחם כך:

    "בדצמבר 2005 פניתי אליכם בנוגע לליאור עזיז, לאחר שאיים עלי ותקף את
    בתי, בעקבות התקף פסיכוטי. האיומים הובילו למעצרו של עזיז, וב-14
    בנובמבר 2005 הוא אושפז באברבנל, לאחר שהוכרז כבלתי כשיר לעמוד לדין."

    19. מדובר בדברי בלע ונאצה, המייחסים לי עבירות פליליות חמורות של איומים
    ותקיפה. מעולם לא איימתי על פרי מנחם ולא תקפתי את בתו. מעולם גם לא
    היה לי התקף פסיכוטי. שוב, יסביר הנתבע לכב' ביהמ"ש, מדוע שלח מכתב
    נאצה זה אל בית החולים, ארבע שנים אחרי האירועים המדוברים?

    הפרסום התשיעי (נספח 10):

    20. ב-27.5.20101 התלונן נגדי פרי מנחם במשטרה, על שאיימתי עליו ברצח
    באמצעות פקסים, שליחת הודעות באינטרנט, וטלפונים רבים, וכן טען, כי
    איימתי על ביתו ברצח, וכי 'אטפל גם בה'. סימוכין לכך ניתן למצוא בפרוטוקול
    ביהמ"ש, בדיון שנערך בעקבות תלונתו של פרי מנחם נגדי ב-28.5.2010
    (נספח 11). שם נאמר ע"י הטוען המשטרתי כך: "בחומר הראיות שהצגתי יש
    חלק מהתכתובות שהחשוד שולח לנמענים כולל פרפ' פרי שהוא עבד אצלו
    תקופה באוניברסיטה … המתלוננים טוענים שזה הוא. פרופ' פרי על סמך
    היכרות אישית … גיליתי שהבת שלך היא שכנה שלי ואני כנראה גם יטפל
    בה … "אני חושב שזה איום."

    21. מדובר בדברי נאצה, לשון הרע חמורה ביותר כנגדי המייחסת לי ביצוע עבירות
    פליליות חמורות של איומים ברצח והטרדות טלפוניות. אין לנתבע עומדת
    ההגנה בס' 15(8) לחוק איסור לשון הרע. התנאי להגנה בסעיף זה בפני תביעת
    לשון הרע בתלונה במשטרה היא, כי המתלונן האמין בתום לב באמיתות
    התלונה .(ראה ע"א 2141/05 ). כאן לא עומדת לנתבע הגנת תום הלב, כיוון
    שפרי מנחם לא האמין כלל באמיתות דבריו, ואף לא הציג בפני החוקרים בדל
    ראיה הקושרת אותי לתלונתו הניבזית כנגדי. מדובר בחוסר תום לב קיצוני,
    והתלונה הוגשה, כיוון שפרי מנחם, קיבל יום קודם לכן את כתב התביעה הנ"ל
    בשל עבירות על חוק איסור לשון הרע. פרי מנחם חזר בפני החוקרים במדויק
    על תלונתו כנגדי, ארבע וחצי שנים קודם לכן, והציג בפני השוטרים מצג שוא,
    כאילו, כל האיומים שלי כנגדו וכנגד ביתו, ארעו ימים ספורים קודם להגשת
    התלונה. כמובן, כי יום לאחר הגשת התלונה ומעצרי בעקבותיה, שוחררתי על
    ידי ביהמ"ש, לאחר שלא נמצאו כל ראיות הקושרות אותי לתלונתו של פרי
    מנחם כנגדי במשטרה.

    הפרסום העשירי (נספח 12):

    22. ב-31.5.2010 נכתב עלי באתר אייס קו מנחה כך:

    "ליאור עזיז, שלא מעט עיתונאים זכו לטלפונים ואס.אם.אסים רבים ממנו,
    נעצר ביום חמישי על ידי המשטרה לאחר שעורכי הדין מיבי מוזר וטל עובד
    ליבליך, ופרופ’ מנחם פרי, התלוננו כי איים עליהם … עו"ד מוזר, שמייצג יחד
    עם עו"ד עובד ליבליך את ’ידיעות אחרונות’ ו’הארץ’, ופרופ’ מנחם פרי, חוקר
    ועורך ספרותי, התלוננו בשבוע שעבר כי עזיז הטריד ואיים עליהם לכאורה
    ברצח."

    23. מדובר בלשון הרע חמורה כנגדי המייחסת לי עבירות פליליות חמורות. כל
    הנאמר בכתבה לא היה ולא נברא. עורבא פרח. שקר וכזב.

    פיצוי על נזק ממון:

    24. בגלל היקף הפרסום חסר התקדים של הלשון הרע כנגדי, וטיבם, המייחסים
    לי ביצוע שורה של עבירות פליליות חמורות, נגרמה לי עוגמת נפש רבה וסבל
    נפשי ובריאותי רב.
    בעת האירוע, הייתי בחצי השנה האחרונה לסיום לימודי המשפטים במרכז
    הבינתחומי בהרצליה בתוכנית למצטיינים.
    בעקבות הפרסום לקיתי בדיכאון עמוק וחרב עלי עולמי. לא יכולתי להתרכז
    עוד בלימודים, ופרשתי מהם כליל. ביליתי שנתיים וחצי במיטה, בשינה,
    בכאבים, וביסורי נפש עצומים, שהרי כל עתידי נחרב! שמי הפך בזוי, כבודי
    נרמס עד עפר, והייתי ללעג ולמושא לבוז בעיני כל.
    רק אחרי שנתיים וחצי, אודות ליוזמתו של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס,
    יעקב קדמי, מנהל המרכז הבינתחומי בהרצליה, שזימן אותי לשיחה עימו
    (נספח 13), ובשל הפגישה ביננו, בה סיפרתי לשופט יעקב קדמי את פרטי
    האירוע הקשה שעברתי, שפגע בבריאותי וגרם לפרישתי מהלימודים, השופט
    קדמי עודד את רוחי, וביקש ממני לשוב ללימודים, תוך שהוא יודע על
    הדיכאון הכבד בו לקיתי, ועל מצבי הבריאותי הגרוע בשל הפרסום של הלשון
    הרע חסר התקדים כנגדי (נספח 14).
    רק הודות לשופט יעקב קדמי הצלחתי לחזור ולסיים את לימודי המשפטים
    בהצלחה.

    הנזק הממוני שנגרם לי בשל הפרישה מן הלימודים נאמד בלפחות מאה אלף
    ש"ח, וזאת על פי חישוב של שכר עבודתו של מתמחה במשפטים במשך שנה,
    ושכר עבודתו של עורך דין מתחיל במשך שנה.
    הקשר הסיבתי בין הפרסומים של הלשון הרע כנגדי לבין פרישתי מהלימודים
    הוא ברור, ואלמלא פרסום הלשון הרע כנגדי, לא הייתי לוקה בדיכאון עמוק
    ולא הייתי פורש מן הלימודים סמוך לסיומם.

    כמו כן, נגרם לי נזק ממון באשר למשלח ידי בתור סופר. אותו הזמן, הייתי
    אמור לפרסם את ספרי החדש, ובשל הפרסומים המבזים כנגדי, לא הצלחתי
    למצוא אף מו"ל שיסכים להוציא ספר זה לאור, שהרי מי ירצה לקרוא ספר של
    סופר שמיוחסים לו עבירות פליליות של איומים? עד היום ישנם עורכי ספרות
    בכירים בישראל שאינם מוכנים אפילו, כי אשלח להם לקריאה את כתב היד
    החדש שלי. בעקבות לשון הרע של פרי מנחם כנגדי, הפכתי לסופר בזוי ונקלה.
    סופר מקולל, המוקצה מחמת המיאוס מהמלייה הספרותי אליו הוא השתייך
    בעבר. הנזק הממוני שנגרם למשלח ידי כסופר בשל הלשון הרע של פרי מנחם
    כנגדי, נעמד בלפחות חמישים אלף ש"ח. סכום המבוסס על פגיעה במוניטין
    שלי כסופר ישר ומקצועי, וכן על פגיעה אנושה במכירות ספרי העתידי, או
    ביכולת להוציא את ספרי החדש לאור בהוצאה מכובדת.

    התנהגות הנתבעים:

    25. פרי מנחם ופרי יערה פירסמו את הדברים בזדון, מתוך כוונה לפגוע, לבזות,
    ולהכפיש את שמי הטוב, ולפגוע במשלח ידי כסופר, תוך ידיעה, שהם מוסרים
    לעיתונות דברי שקר, שאין בהם תום לב.

    26. ראיות תומכות לכוונת הזדון: פרי מנחם התראיין מיוזמתו, וזימן בעצמו לתחנת
    המשטרה עיתונאים ממרבית גופי השידור הכתובה והאלקטרונית בארץ,
    לשם עשיית הון תעמולתי ורווח פירסומי לו ולהוצאתו.
    פרי מנחם מכפיש בעיתונות את ספרי החדש, שטרם אפילו ראה אור. הוא
    קורא לכתב היד שלי 'אזוטרי'. הוא טוען שאינו מבין מה כתוב בו. הוא מספר
    שמדובר בחזיונות נבואיים וכו'.
    פרי מנחם עשה הכל בכדי להעמיק את ביזוי שמי הטוב, ובכדי לפגוע במשלח
    ידי כסופר.

    27. פרי מנחם מספר בעיתונות, כי דחה את ספרי כמה עשרות פעמים. שקר וכזב.
    קיבלתי תשובה בודדה מהלקטורית של הוצאת הספרים של פרי מנחם, רק
    אחרי שלוש שנות המתנה. אחרי שביקשתי ממנו במכתב, כי הוא יקרא את
    הספר, פרי מנחם שלח לי מכתב בכתב ידו, המצוי ברשותי, בו הוא כותב, כי
    לקטורית קראה את הספר, ולא הוא, וכי אין בכוונתו לקרוא את הספר.
    יקרא כב' ביהמ"ש את הכתוב באתר של הספריה החדשה (נספח 15), אתר
    הבית של הוצאתו של פרי מנחם לגבי תהליך קבלת החלטות בנוגע לכתבי יד
    הנשלחים להוצאה.
    שם נאמר: "כתבי-היד המגיעים לספריה החדשה נקראים תחילה על-ידי
    "לקטורים" – אנשי ספר עתירי ניסיון שבוחנים את התאמת כתב-היד
    לסדרה. כתב-יד שהלקטור סבור כי הוא עשוי להתאים לסדרה עובר לקריאה
    של לקטור נוסף. אם שני הקוראים מסכימים באשר לערכו של כתב-היד הוא
    עובר לעורך הסדרה, מנחם פרי, לקריאתו ולהחלטתו."

    כלומר, ברור על פי הדברים, כי פרי מנחם, לא קרא את כתב היד שלי, והוא
    שיקר לעיתונאים ואמר להם ,כי קרא את הספר ולא הבין אותו, רק כדי לפגוע
    בי בכוונת זדון, ולהעצים את הביזוי שלי, ולהעמיק את ההשפלה שלי בעיני
    הבריות.

    28. פרי מנחם, כדי לרומם את שמו, טוען, כי שלחתי לו מכתבים, בהם כינתי אותו
    "מורי הנערץ והאהוב".
    איך יתכן כי אדם המכנה את פרי מנחם, שלמרות שדחה את ספרו כמה
    עשרות פעמים, "מורי הנערץ והאהוב", דוקא אדם זה יאיים ברצח על "מורו
    הנערץ והאהוב"?
    כל דבריו של פרי מנחם מעידים על חוסר תום לב, ועל כוונה ברורה להאדיר את
    שמו ולבזות בזדון את שמי הטוב.
    עדות מכריעה להוכחת כוונת הזדון והרצון האלים של פרי מנחם לפגוע בי, היא
    העובדה הבאה: פרי מנחם טוען בעיתונות שקיבל ממני פואמה בשם "בשוך
    יומך" ועל סמך שיר זה, פרי מנחם, חש כי אני מאיים על חייו, ופרי מנחם
    הביא שיר זה אל השוטרים כראיה על איומי כלפיו ברצח. יקרא כב' ביהמ"ש
    את השיר בשוך יומך (נספח 16). אני משער שאחרי קריאת השיר, יזדעזע כב'
    ביהמ"ש, על כי אדם העז להגיש שיר תמים זה לשוטרים, ואמר להם, כי
    מדובר באיום על חייו. הדבר מוכיח בוודאות, ומעל לכל ספק, כי מדובר בהוצאת
    לשון הרע בכוונת זדון אכזרית ביותר על מנת לבזות אותי, לפגוע בי, ולגרום
    למעצרי.
    ניתן ללמוד כי השוטרים לא הבינו מה פרי מנחם רוצה מהם מן הדברים
    הבאים שפרי מנחם מוסר בynet: " גם המפגש של פרופ' פרי עם המשטרה לא
    עבר בקלות. "צריך להסביר למשטרה הרבה דברים. כשאני אומר להם שהוא
    העביר לי כתב יד, אז הם אומרים לי שזה בעצם מודפס ולא בכתב יד, ולאחר
    מכן הם טוענים, שמדובר בספר שהוא כתב וגם הדבר הזה יוצר בעיה"

    ברור שהשוטרים לא הבינו, כיצד השיר בשוך יומך, איים על פרי מנחם, והוא
    ניסה להסביר להם, כי מדובר באיום על חייו.
    יודגש, כי פרי מנחם ופרי יערה הגיעו לתחנת המשטרה, תוך שהם מזמינים
    למקום עיתונאים וצלמים מכל אמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית
    בארץ, כדי שיסקרו את תלונתו של פרי מנחם כנגדי. השוטרים, כנראה,
    התרשמו מנוכחות העיתונאים והצלמים, ומכך שמדובר בפרופ' מכובד
    מהאקדמיה, וזו היתה הסיבה היחידה לכך שנעצרתי.

    29. יקרא כב' השופט את דעותיו של פרי מנחם על ביהמ"ש בישראל בראיון שנתן
    ב-2007 באתר ynet (נספח 17 מסומן ב-X). שם הוא אומר: "אני לא מכבד את
    בתי המשפט ואני חושב שרוב השופטים מטומטמים וזו היתה הפרובוקציה.
    מרגיזה אותי הקדושה שמייחסים פה לכס המשפט. אז בית המשפט פסק, אז
    מה? מי זה בית המשפט? ובמיוחד השופטות האלה.
    … בית המשפט הוא דבר אומלל מיסודו והוא לא יכול לעשות צדק. האמונה
    שהאמת היא נר לרגליהם, מוטעית. הם מרוחקים ארבע קומות מהאמת ופסק
    דין הוא אף פעם לא אמת."

    מה יש איפוא להתפלא על כך שפרי מנחם רומס את החוק ברגל גסה, שהרי
    לדבריו "רוב השופטים מטומטמים." ו-"ביהמ"ש הוא דבר אומלל מיסודו."
    אני לצערי, נפלתי קורבן לפורע חוק אכזרי זה, שמזלזל בחוק ובמשפט
    בישראל.

    30. לגבי עיתון מעריב: שלחתי ליועץ המשפטי של מעריב, בלייך מאיר, אימייל
    (נספח 18) וביקשתי בו תיקון והכחשה לפרסום הלשון הרע כנגדי בעיתון,
    כמנוי בס' 17 לחוק איסור לשון הרע או כמנוי בס' 25א(א) לחוק.
    היועץ המשפטי של מעריב, מאיר בלייך, הבטיח לי עידכון ותיקון. אחרי שבוע
    התקשרתי אליו, והוא טען, כי במעריב אוספים חומר לכתבה בנושא. שבוע
    אח"כ, הוא שוב אמר, כי הפרסום יהיה בקרוב. בלייך מאיר שיקר לי ומעריב
    לא פרסמו את העידכון כמתחייב בחוק. לפנים משורת הדין, שלחתי פקס נוסף
    (נספח 19) אל לישכתו של בעלי מעריב, עופר נימרודי, ובו שוב דרישה לעידכון.
    גם הפעם לא זכיתי בתשובה.

    31. לגבי ynet: שוחחתי עם רכזי החדשות במערכת והם הפנו אותי לעמיחי שלו ,
    כתב הספרות של האתר. דיברתי עימו, ואף שלחתי לו את הדרישה לעידכון
    כמתחייב בס' 25א(א) לחוק. עמיחי שלו אישר באימייל (נספח 20), כי קיבל
    את כתב התביעה. כאשר הכתב לא חזר אלי, דיברתי עם ענת, רכזת החדשות
    ב- ynet וביקשתי, כי תעביר ליועת המשפטית של ynet עו"ד נעה ספיר את
    חובת העידכון. שלחתי את האימייל למייל הפרטי של ענת (נספח 21). ענת
    הבטיחה לי כי תעביר את המייל לעו"ד נעה ספיר היועצת המשפטית הבכירה
    של ynet, והיא תחזור אלי. לא רק שאיש לא חזר אלי מהאתר ynet , אלא
    שכתב הספרות, כתבת התרבות (עימה לא שוחחתי מעולם!) ועו"ד נעה ספיר,
    התלוננו כנגדי במשטרה, כאילו אני מטריד אותם ומאיים על חייהם!
    התנהגות זו היא מבישה, ובבוא ביהמ"ש לפסוק את הסעד המבוקש בגין לשון
    הרע, על ביהמ"ש להרתיע ולהעניש על התנהגות לא אתית וחסרת תום לב זו
    של הנתבעים.

    32. לגבי ידיעות אחרונות: שלחתי במספר פקסים (נספחים 22) למזכירה של
    ארנון מוזס ולבא כוח העיתון עו"ד מיבי מוזר, את הדרישה לעידכון על
    הפרסום לשון הרע שפורסם נגדי בעיתון ובאתר. כאמור, לא רק שלא זכיתי
    לתגובה, אלא אף עו"ד מוזר התלונן כנגדי במשטרה (נספח 11), כי אני מאיים
    על חייו! ראוי לגינוי רצונו של עו"ד מוזר לשבש הליכי המשפט כנגד העיתון,
    תוך הפללה שלי במשטרה, במטרה להמשיך את הפגיעה הקשה בי מצד
    ידיעות אחרונות.

    33. לגבי עיתון הארץ ואתר נט הארץ: שלחתי בפקס דרישה לעידכון על הפרסומים
    המהווים לשון הרע כנגדי בעיתון ובאתר (נספח 23). עו"ד ליבליך שלחה לי
    מייל (נספח 24), ובו היא מבקשת אישור המשטרה על סגירת התיק. שלחתי
    לה האישור הנ"ל. ומכיוון שהיא שותפה באותו משרד של עו"ד מוזר המטפל
    בידיעות, אף היא פנתה למשטרה, בטענה, כי איימתי על חייה, וכמובן
    שהעידכון לא פורסם.

    סיכום:

    35. סכום הפיצוי המבוקש מבוסס על עשרה פרסומים של לשון הרע כנגדי בכוונת
    זדון ועל מנת לפגוע בי, ובהם מיוחסים לי ביצוע של עבירות פליליות חמורות.
    מבוקש גם פיצוי על נזק ממון שנגרם לי בשל הפרסום.
    יודע היטב כב' ביהמ"ש כי מעולם לא נקבע סכום פיצוי גדול כפי המבוקש
    בתיק זה, אך נהיר וברור לביהמ"ש, כי מעולם לא פורסמה בישראל לשון הרע
    כה חמורה כנגד אדם בודד, ובהיקף חסר תקדים, ובתפוצה אדירה, דבר שהביא
    לא רק לביזוי שמי הטוב, לפגיעה בכבודי, ובמשלח ידי, ובשם משפחתי, אלא
    לשון הרע נוראית זו, מוטטה לחלוטין את גופי, השמידה את נפשי, והחריבה
    את חיי עד היסוד. אני מרגיש, כי לא מדובר פה בתיק על עבירות חוק איסור
    לשון הרע, אלא מדובר פה בתיק רצח! ולשונו של פרי מנחם הינה סכין רצחנית
    ששיספה ודקרה אותי עד מוות, ובאכזריות, ובכוונת זדון לחלל ולהכרית את
    שמי הטוב בישראל.
    מטרת הפיצוי בעבירות לשון הרע, היא למרק את שמו הטוב של האדם,
    ולהחזיר את מצבו למצב בו היה נתון קודם לפרסום לשון הרע כנגדו.
    האם מצבי ישוב להיות כמקודם? לצערי התשובה לכך היא שלילית. הפצעים
    בנפשי עדיין מדממים, הכאב וההשפלה והזעם עדיין מבעבעים וגועשים
    ורותחים בקרבי, כאילו כל זה רק אתמול קרה.

    36. אבקש מכב' בית המשפט לצוות על גופי התקשורת הנתבעים לפרסם את
    האמת בעניני, כאשר הפרסום יהיה בהבלטה, ובדיוק בדרך שבה פורסמה לשון
    הרע כנגדי. כלומר, במעריב, על פני העמוד הראשון, עם תמונה שלי במקום
    תמונתו של פרי מנחם במקור. ובעמודים הפנימיים הראשיים, עמוד שלם, עם
    תמונות של הנתבעים, ותמונה נוספת שלי. בהארץ במוסף גלריה ובאתר עם
    תמונה שלי ושל פרי מנחם. בידיעות אחרונות, בעמודים הראשיים, עם תמונה
    שלי. כנ"ל ב-ynet וב'אייס'.

    37. אבקש החזר הוצאות משפט.

    בכבוד רב, ליאור עזיז

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: